۱۴۰۳ اردیبهشت ۹, یکشنبه

به یاد انقلابی شهید، وآزادیخواه حبیب الله شهریاری از سیستان


                                                 انقلابی شهید، وآزادیخواه  حبیب الله شهریاری  از سیستان 

خاطرات یکی از هم‌بندی‌های حبیب در زندان

تشنه تر از هامون

به عشق پرندگان خسته

که در هْرم گرمای سوزان

در تقلایی سخت

واژه زنده آب را تکرار می‌کردند

او به دنبال جویبارها روان بود

تا به ندای گمشده پرندگان پاسخ دهد

اما هرزه‌های بی مقدار

خونش را جاری کردند

و خون او چون خطی سرخ

مسیر آب را به کناره‌های هامون رساند

او همیشه زنده است

(سورج زیبارودی)

حبیب الله شهریاری متولد سال ۱۳۳۲، جوانی انقلابی و پرشور در منطقه محروم و ستمدیده سیستان بود. از کوچکی و در مراحل رشد با دردها و سختی‌های مردم به خوبی آشنا گردید. او تحصیلات خود را تکمیل کرد و در رشته زبان انگلیسی موفق به اخذ لیسانس شد و به عنوان دبیر زبان انگلیسی مشغول به کار شد.

در بحبوحه انقلاب ضدسلطنتی او نیز به همراه دیگر دانشجویان و همکارانش در آموزش و پرورش فعالیت می‌کرد. او با گشودن مرکز و کتابخانه‌ای به نام نیزار برای بالابردن آگاهی جوانان و نوجوانان شهر تلاش می‌کرد. و کتاب به صورت رایگان و امانتی در اختیار جوانان شهر قرار می‌داد تا بتوانند استفاده کنند.

رژیم خمینی که از آگاهی مردم و بخصوص جوانان وحشت داشت، مانع از فعالیت‌های انقلابی حبیب گردید. فاشیست‌های مرتجع چندین بار به محل کتابخانه نیزار که در بازار مرکز شهر واقع بود یورش وحشیانه بردند و ضمن تخریب و آتش زدن کتابخانه، هشدار‌های تهدید آمیزی به حبیب الله می‌دادند. اما حبیب قهرمان، بیدی نبود که از وزش وحشیانه بادهای مسموم ارتجاع به خود بلرزد و همچنان به مبارزه انقلابی خود ادامه داد.

شناسایی و دستگیری حبیب الله توسط ماموران کمیته

از جمله فعالیت‌های دیگر او این بود که در سال ۱۳۵۹ به همراه جمعی از دانشجویان دختر و پسر از زاهدان برای کمک به سیل‌زدگان سیل زابل به آنجا رفتند. رژیم که تحمل هیچگونه فعالیت مردمی را نداشت تعدادی از دوستان حبیب را که برای کمک به آسیب‌دیدگان به آنجا رفته بودند دستگیر کرد. حبیب به همراه تعداد زیادی از فرهنگیان جلوی دادگاه زابل تحصن کردند تا به این شکل برای آزادی دوستانش تلاش کنند.

اغلب آن‌ها در طی همین تحصن توسط ماموران کمیته شناسایی و سپس تحت تعقیب قرار گرفتند و تعدادی از آن‌ها به فاصله کوتاهی دستگیر و بعضی نیز تیرباران شدند.

بعداز ۳۰خرداد ۱۳۶۰که رژیم اقدام به سرکوب خونین آزادیخواهان کرد حبیب و خیلی دیگر از دوستان و همکاران فرهنگیش نیز دستگیر شدند.

او مدتی در زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار داشت. اما روح سرکش و مقاوم او  در مقابل تمام دسیسه‌ها ایستاد و مقاومت کرد. حبیب قهرمان سرانجام در بیدادگاه فرمایشی به ریاست آخوند کاظم صدیقی ، آخوند فاسد و اختلاس‌گر که این روزها پرونده فسادش افشا شده است، حکم اعدام گرفت و چند روز بعد سر بلند و همچون سرو در مقابل جوخه اعدام پاسداران مزدور قرار گرفت و به همراه شهید احمد مخلصی، دیگر اعدامی همان روز به سوی جاودانگی پرکشیدند.

او همچنان زنده و جاوید است و نام و یاد او در رزم و غرش سلاح آزادیخواهان تاروز رهایی مردم ایران همواره به گوش می‌رسد. درود بر حبیب الله شهریاری که با رشادتی بی‌مانند جان خود را فدای آزادی مردم ایران و رهایی مردم سیستان از ظلم و ستم و استثمار نمود.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  
🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی
🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   
🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7