۱۴۰۳ خرداد ۱۹, شنبه

نمایش انتخابات و زمین باتلاقی یک حکومت!


با نزدیک شدن موعد انتخابات، تنش‌ها بین جناح‌های مختلف حکومت شدت گرفته و خامنه‌ای را نگران کرده است. او در سالگرد مرگ خمینی، از نامزدها و رسانه‌های حکومتی خواست که از تخریب و توهین به یکدیگر خودداری کنند. اما این هشدارها بی‌فایده بود و مقامات مختلف رژیم به تهدیدهای شدید علیه متخلفان متوسل شده‌اند.

هشدارهای سه‌قوه و وزارت اطلاعات

در ۱۷خرداد، سران قوه مجریه، قضائیه و مقننه به همراه وزیر اطلاعات جلسه‌ای برگزار و به نامزدها و رسانه‌ها درباره پرهیز از تخریب یکدیگر هشدار دادند. وزیر اطلاعات در این جلسه از رصد مستمر رفتار نامزدها و حامیان آن‌ها خبر داد. او گفت در صورت مشاهده تخلف، تذکرات لازم داده خواهد شد.

دستورالعمل‌های هیأت نظارت بر مطبوعات

همزمان، هیأت نظارت بر مطبوعات رژیم دستورالعمل مفصلی منتشر کرد که در آن تشویش اذهان عمومی، سیاه‌نمایی و انتشار مطالب خلاف واقع جرم تلقی شده است. همچنین تشویق مردم به تحریم انتخابات، برگزاری تجمع اعتراضی بدون مجوز، اعتصاب و تحصن نیز ممنوع اعلام شده است.

شکاف در دولت بازمانده از رییسی

در اقدامی عجیب، برخی از اعضای دولت در نامه‌ای به شورای نگهبان خواستار تأیید صلاحیت اسماعیلی، وزیر ارشاد، شدند. این نامه که توسط باقری، زارع‌پور و اوجی امضا شده، اما مخبر، بذرپاش و صولت مرتضوی آن را امضا نکرده‌اند، نشان از شکاف و اختلاف در دولت رئیسی دارد.

هشدارهای وحشت آلود!

رضایی عضو مجلس دهم ارتجاع: ما اگر بخواهیم انتخابات را با این شیوه مشارکت را بالا ببریم. جامعه رادر معرض یک آتشفشان قرار می‌دهیم. جامعه را در معرض یک انفجار قرار می‌دهیم

رضایی عضو مجلس دهم اعلام کرد: دو قطبی شکل می‌گیرد که به شدت نسبت به هم نگاه خصمانه دارند. به شدت نسبت به همدیگر نگاه حذفی دارند. نتیجه این‌جور قضایا جز ایجاد بلوا و آشوب و درگیری نیست. یعنی جامعه وقتی به شدت ملتهب شد مثل یک بشکه باروت می‌ماند.

اعتراف رضوانی عضو سابق مجلس به شکاف درون حکومت: در شرایطی که پیکر رئیسی هنوز پیدا و یا تشییع نشده برخی برای ریاست جمهوری خود رپرتاژ دادند!

محمدعلی وکیلی عضو سابق مجلس  اعلام کرد؛ معتقدم زمین بازی نظام باتلاقی شده است. لازم است تغییراتی در کیفیت زمین بازی ایجاد شود. مهم‌ترین شتاب‌دهنده برای تغییر زمین بازی و بیرون آمدن از باتلاق فعلی، انتخابات ریاست‌جمهوری است.

باتلاق دهان گشوده انتخابات!

صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه نمازگفت: اگر بنا باشد یک کسی بیاید تمام استانداران را عوض کند تمام وزرا را عوض کند تمام طرح‌ها را به‌هم بریزد روز از نو روزی از نو است. باید یک کسی را انتخاب بکنید که راه رییسی را برود!

سایت حکومتی انتخاب نوشت:‌ خشم خبرگزاری دولت از افشای نامه به شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت اسماعیلی، انتشارش غیرقانونی بود؛ پیگیری قضایی می‌کنیم. این متن، شهادت نامه شرعی است؛ فقط جهت استحضار شورا نوشته شده بود.

به این ترتیب به نظر می رسد در آستانه یک انتخابات زودرس و تحمیلی خامنه‌ای و تمامی سران حکومت درون یک باتلاق عمیق گرفتار شدند. دست و پا زدن‌های هرکدام به فرورفتن بیشتر در آن منجر می‌شود.  پر واضح است که دستورالعمل‌های خامنه‌ای برای پرهیز دادن از اختلاف و حذف همدیگر راه بجایی نمی‌برد.

بنابراین حکومت در وضعیتی است که  هر جرقه‌ای برای قیام و خیزش عمومی می‌تواند آتش‌زنه‌ای بر پیکره حکومت باشد. بنابراین جوانان قیام باید از وضعیت کنونی بیشترین بهره برداری را  بکنند تا مسیر یک خیزش عمومی دیگر فراهم شود.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7