۱۴۰۳ خرداد ۳۱, پنجشنبه

سپاه پاسداران در لیست تروریستی کانادا جاخوش کرد! - تلاش بیهوده رژیم برای جلوگیری از لیست گذاری سپاه پاسداران به جایی نرسید


                تلاش بیهوده رژیم برای جلوگیری از لیست گذاری سپاه پاسداران به جایی نرسید

دولت کانادا سرانجام سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داد. خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۳۰خرداد در خبری نوشت: دومینیک لبلانک وزیر امنیت عمومی کانادا سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داده است. نشنال پست نوشت: لبلانک وزیر امنیت عمومی کانادا روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «رژیم ایران پیوسته به حقوق بشر چه در داخل و چه در خارج از ایران تمایلی نداشته است.»

به گزارش نشنال پست دومینیک لبلانک وزیر امنیت عمومی کانادا گفت که کانادا پس از ماه ها فشارهای سیاسی فزاینده برای انجام این کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سازمان های تروریستی قرار داده است.

لبلانک روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «رژیم ایران به طور مداوم به حقوق بشر چه در داخل و چه در خارج از ایران تجاوز کرده و همچنین تمایل به بی‌ثبات کردن نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین داشته است.

نمایندگان پارلمان  کانادا در اردیبهشت ماه به اتفاق آرا به طرح غیرالزام‌آوری رای دادند که از دولت خواسته شده بود سپاه پاسداران، را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.
هنگامی که از لبلانک پرسیده شد که چه چیزی برای ایجاد فهرست چهارشنبه تغییر کرده است، گفت که چنین تصمیماتی بر اساس توصیه‌های سرویس‌های امنیتی ما و بر اساس ملاحظات سیاست خارجی انجام می شود.

ایران در اوایل سال 2020 یک هواپیمای خطوط هوایی اوکراین را سرنگون کرد و همه سرنشینان آن از جمله 85 شهروند کانادایی آن کشته شدند. خانواده های کشته شدگان از دولت خواسته اند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست یک نهاد تروریستی قرار دهد.

لازم به یاد آوری است که سپاه پاسداران در آمریکا در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داده شده بود. اما کانادا و کشورهای اروپایی تاکنون به دلیل سیاست مماشات با رژیم ایران و همچنین به دلیل ملاحظات تجاری از لیست گذاری سپاه پاسداران خودداری کردند. اکنون با تروریستی نامیده شدن توسط دولت کانادا راه برای لیست گذاری در  اروپا هم باز می شود.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7