۱۴۰۳ تیر ۲, شنبه

رابرت بروس و داستان مقاومت عنکبوتها!

رابرت بروس به عنوان نماد مقاومت مردم اسکاتلند یکی از خالقان شگفتی در تاریخ است. در باره او نیز مثل دیگر شخصیتها داستانهای زیادی وجود دارد. در یکی از این داستانها می خوانیم:این داستان هفتصد سال پیش و در دورانی رخ داد که اسکاتلند تحت سلطه پادشاه انگلسان بود. پادشاه انگلستان فـرد ظالم و خونخواری بود که سال ها به طور وحشیانه ای بر اسکاتلند ستم می‌راند.

در سال ۱۳۰۶، رابرت بروس پادشاه اسکاتلند شد و اولویت اولش را آزادی کشورش قرار داد. او لشکری را جمع آوری و برضد انگلستان اعلان جنگ کرد. اما ارتش انگلیس به دلیل نیروهای بیش‌تر و سلاح های پیشرفته تر، پیروز شد. رابرت بروس فرار کرد و به غاری پناه برد. فضای غار سرد و مرطوب بود. خستگی و خونریزی زخمی که در جنگ برداشته بود احساس ناامیدی را در او تشدید می کرد.

شکست رابرت بروس

احساس شرم داشت و فکر می‌کرد که کشورش را ترک کند و دیگر بازنگردد. همان طور که دراز کشیده بود عنکبوتی توجهش را جلب کرد که برای ساختن تار روی دیوار غار سخت می کوشید؛ کاری که به نظر بسیار دشوار می رسید. عنکبوت از یک سوی دیوار به سوی دیگر رشته ای از تار خود را پرتاب می کرد، سپس همین عمل را از جهات مختلف انجام می داد. در حين تلاش عنکبوت بادی از دهانه غار به داخل وزید و تارش را پاره و عنکبوت را به گوشه ای پرتاب کرد. این اتفاق چندبار تکرار شد. اما عنکبوت دست از تلاش برنداشت و به محض این که باد فروکش می‌کرد، دوباره روی دیوار می رفت و کارش را از سر می گرفت.

بارها و بارها باد تار و پود تنیده شده عنکبوت را از هم درید و عنکبوت دوباره برخاست و کارش را از ابتدا شروع کرد. به تدریج از شدت باد کاسته شد و عنکبوت توانست پایه های کارش را چنان مستحکم کند که دیگر باد نتواند پاره اش کند. وقتی باد دوباره شدت گرفت، تارها به قدری قدرت یافته بود که دیگر پاره نشد و عنکبوت توانست کارش را به انتها برساند.

درس آموختن از عنکبوت

رابرت بروس که از مقاومت و پایداری عنکبوت حیرت زده شده بود فکر کرد: «اگر این موجود کوچک به رغم مشکلاتی که با آن روبه رو شد توانست کارش را به انتها برساند، پس من هم میتوانم.»

عنکبوت برای او به یک نماد تبدیل شد و از تجربه به دست آمده در غار، شعاری ساخت: «اگر در شروع به موفقیت دست نیافتید دوباره و دوباره تلاش کنید.» پس از بهبود زخم هایش دوباره به جمع آوری ارتش پرداخت و هشت سال با انگستان جنگید تا سرانجام توانست آنها را در سال ۱۳۱۴ شکست دهد.

رابرت بروس مطمئناً به دنبال دستیابی به هدف خود، یعنی پیروزی در جنگ نبود، بلکه فقط می‌دانست که آزادی برایش مفهوم بزرگی دارد و تا زمانی که در پی آن بود، زندگی ارزشمندی را پیش می برد پس مشتاقانه همه سختی مسیر را تحمل می کرد.

ماهیت تعهد چنین است شما نمی دانید در آینده به اهداف خود خواهید رسید یا نه فقط می‌توانید به جلو و در مسیر ارزش هایتان گام بردارید. آینده در کنترل شما نیست. تنها مسئله ای که بر آن اشراف دارید، توانایی خودتان برای ادامه دادن، آموختن و رشد در طول مسیر است. شاید گاهی از مسیر خارج شوید و نیاز باشد به مسیر اصلی بازگردید. وینستون چرچیل می گوید: «موفقیت آخر راه نیست. شکست مرگ نیست. شجاعت شما برای ادامه مسیر است که ارزش دارد.»


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7