۱۴۰۳ خرداد ۲۰, یکشنبه

گنجینه ملی وتاریخی بیگلربیگی کرمانشاه در ماتم تاراج توسط نظام ایلغار آخوندی


                   گنجینه ملی وتاریخی  بیگلربیگی کرمانشاه در ماتم تاراج توسط  نظام  فاسد وذزدایلغار آخوندی 

مقدمه‌ای بر سرقت هولناک آثار ملی و تاریخی کرمانشاه

در قلب غرب ایران، در دیاری کهن به نام کرمانشاه، گنجینه‌ای بی‌نظیر از تاریخ و هنر نهفته بود. تکیه بیگلربیگی، یادگار دوران قاجار، نه تنها از نظر معماری و تزئینات چشم‌نواز بود، بلکه میزبان گنجینه‌ای از اشیای تاریخی بود که هر کدام روایتگر دوره‌ای از تمدن و فرهنگ این مرز و بوم بودند. اما فاجعه‌ای هولناک رخ داد. دزدان بی‌رحم نظام آخوندی ، 600 قلم از این اشیای ارزشمند را به یغما بردند. گویی تاریکی بر این گنجینه تابید و قلب تاریخ و فرهنگ کرمانشاه را جریحه‌دار کرد.

دریچه‌ای به سوی گذشته که توسط دزدان حکومتی بسته شد

ارزش این اشیاء به میلیاردها تومان می‌رسد، اما ارزش واقعی آنها فراتر از مادیات است. هر کدام از این قطعات، دریچه‌ای به سوی گذشته بودند، رازهایی ناگفته را در خود نهفته داشتند و هویت و تمدن این سرزمین را روایت می‌کردند. سرقت این گنجینه، نه تنها خسارتی بزرگ به میراث فرهنگی ایران است، بلکه ضربه‌ای مهلک به روح و هویت مردم کرمانشاه وارد کرده است. گویی بخشی از حافظه تاریخی آنها به یغما رفته و هویتشان خدشه‌دار شده است.

دراین حکومت که رهبرش دزدترین وفاسد ترین   است آدم سالمی پیدا نمی‌شود

روزنامه حکومتی باختر کرمانشاه در تاریخ ۷خرداد ۱۴۰۳طی گزارشی اعلام کرد: «۶۰۰ قلم از اشیای تاریخی موجود در گنجینه آثار تکیه بیگلربیگی کرمانشاه که دارای میلیاردها تومان ارزش بوده به سرقت رفته است». این روزنامه در ادامه افزود که «دست کم ١٠٠قلم از این اشیاء تاریخی دارای شماره ثبت اموال تاریخی بوده و مابقی در زمره اشیاء عتیقه قرار می‌گرفته اند».

سارقان چه کسانی هستند؟

بر اساس گزارشات رسانه‌های محلی این سرقت توسط پرسنل این مجموعه و با هماهنگی مسئولان گماشته شده حکومت ولایت فقیه صورت پذیرفته و بیشتر آثار مسروقه به فروش رسیده است.

در مقابل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه این سرقت را کوچک جلوه می دهند. این عوامل حکومتی اشیای مسروقه را کم ارزش قلمداد کردند. آنها تلاش کردند که کتمان بی کفایتی و همدستی مسئولان حکومتی در این سرقت را لاپوشانی کنند. دراین رابطه روابط عمومی ادامه کل میراث فرهنگی کرمانشاه اعلام کرد که «این اقلام فاقد ارزش تاریخی بوده و تنها مربوط به حوزه مردم شناسی بوده اند».

یک نکته مهم را نباید از نظر دور نگه داشت وقتی نماینده خامنه ای کاظم صدیقی دزد است دیگر از سایرین چه انتظاری هست؟. وقتی رئیس مجلس شاه دزد است دیگر نباید دنبال آدم سالمی در این حکومت سراغ گرفت. مهمتر اینکه  وقتی بیت ولی فقیه ارتجاع  کانون دزدی و غارت و چپاول است باید گفت که غلامان ولایت،از هیچ  اثری از سرمایه‌های تاریخی مردم نخواهند گذاشت. ومانند ایلغار مغول همه چیزرا نابود خواهند کرد 


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7