۱۴۰۳ شهریور ۸, پنجشنبه

آخرین تحولات ورویدادهای جنگ غزه - آنالنا بربوک وزیرخارجه آلمان : تشدید تنش ووخامت اوضاع خاورمیانه بدلیل استمرار حملات شبه نظامیان طرفدار ایران به اسرائیل است


آخرین تحولات ورویدادهای جنگ غزه - آنالنا بربوک وزیرخارجه آلمان : تشدید تنش ووخامت  اوضاع  خاورمیانه بدلیل استمرار حملات  شبه نظامیان طرفدار ایران به اسرائیل است

سایت کمیسیون اروپا : اظهارات آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در ورود به اجلاس غیر رسمی شورای وزیران خارجه اتحادیه  اظهارات آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در ورود به اجلاس غیر رسمی شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا – اوت 2024 خانم آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان: وقتی دنیای سیاست یک تعطیلات تابستانی داشت، دنیا و بخصوص بحران های این دنیا متأسفانه تعطیلاتی نداشتند. این به ویژه در مورد وضعیت دراماتیک خاورمیانه صادق است. ما ماه ها به شدت تلاش کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که در نهایت آتش بس انسانی برقرار می شود.

این واقعیت که هنوز این امر تاکنون محقق نشده است به این معنی نیست که ما می توانیم تسلیم شویم، کاملا برعکس. آتش بس بشردوستانه در خاورمیانه بیش از هر زمان دیگری ضروری است. در رابطه با گروگان‌ها که هنوز ربوده می‌شوند، و بستگان آنها، تصور اینکه هنوز نمی‌دانید عزیزان شما واقعاً کجا در غزه ربوده شده‌اند و اینکه آیا آنها هنوز زنده هستند یا خیر، بسیار سخت است. آتش بس بشردوستانه برای دو میلیون نفر در غزه نیز ضروری است. حتی در این زمینه هم نمی توان تصور کرد که ماه ها مجبور باشید بدون غذای کافی، کمک های بشردوستانه، مراقبت های پزشکی زندگی کنید یا به عنوان یک کودک تنها در خانه ویران شده خود با شک و تردین و بدون والدین چطور زنده بمانید، به چه معنا است. و الان با موارد فلج اطفال نیز مواجه هستیم. این آتش بس بشردوستانه برای این مسأله نیز ضروری است. دوز برای واکسیناسیون آماده است. اکنون آنها نه تنها باید وارد غزه شوند، بلکه باید به کودکان تزریق شوند. واکسیناسیون فلج اطفال اگر به نوزادان تازه متولد شده تزریق نشود هیچ فایده ای ندارد. این وقفه بشردوستانه برای این امر نیز ضروری است و مقرراتی برای این امر لازم است.

و به همین دلیل است که ما به عنوان دولت فدرال آلمان به تلاش سخت با شرکای محلی خود در مورد این آتش بس بشردوستانه ادامه می دهیم و هر کاری می توانیم انجام می دهیم تا اطمینان حاصل شود که واکسیناسیون فلج اطفال اکنون می تواند اجرا شود. مهم است که امروز در این شورای غیررسمی در این مورد با هم بحث کنیم. به معنای غیررسمی، مهمتر از همه، محرمانه است، زیرا بدتر شدن اوضاع در خاورمیانه نیز به این دلیل است که شبه نظامیانی متفاوتی که توسط ایران حمایت می شوند، چه در لبنان، چه در یمن و یا حتی سوریه، همچنان به حملات خود به اسرائیل ادامه می دهند. جلوگیری از گسترش درگیری نه تنها به معنای تضمین آتش‌بس بشردوستانه در قبال غزه است، بلکه مهم‌تر از همه، جلوگیری از ظهور جبهه‌های بیشتر است. به همین دلیل است که وضعیت کرانه باختری در اینجا موضوعی فشرده خواهد بود

**

آکسیوس، : آمریکا برای نمایش قدرت به ایران، کشتی های جنگی خود را به خاورمیانه می فرستد

از: کالین دمارست

ایالات متحده حدود ۱۸ ناو جنگی از جمله دو ناو هواپیمابر را در خاورمیانه و اطراف آن مستقر کرده است تا ایران و گروه های نیابتی آن را از انجام حملاتی که می تواند به جنگ همه جانبه با اسرائیل تبدیل شود بازدارد.

تصویر بزرگ: امسال سالی پر از شورش برای نیروی دریایی ایالات متحده است. برخی از کشتی‌های فعال در دریای سرخ و خلیج عدن ماه‌هاست که با شورشیان حوثی متحد ایران مبارزه می‌کنند، در حالی که دارایی‌های بیشتری از نیروی دریایی و نیروی هوایی اکنون به عنوان نمایش قدرت وارد شده‌اند.

بزرگنمایی: علاوه بر دو گروه حمله ناو هواپیمابر که اکنون در خاورمیانه فعالیت می کنند، یک اسکادران F-22 رپتور نیروی هوایی قبلاً به منطقه رسیده است و یو اس اس جورجیا USS Georgia - یک زیردریایی موشک هدایت شونده - در نزدیکی کمین است.

• افشای مکان یا مقصد زیردریایی مانند یو اس اس جورجیا با انرژی هسته ای یک حرکت قدرت نادر و هدفمند است.

برایان کلارک، مدیر مرکز مفاهیم و فناوری دفاعی مؤسسه هادسون، خاطرنشان می‌کند که روی هم رفته، «به راحتی بیش از ۵۰۰ موشک تاماهاوک آماده حمله به ایران و بیش از ۱۰۰ هواپیما برای دفاع از متحدان برای پاسخگویی وجود دارد».

بین خطوط: تمام این قدرت آتش متمرکز در خاورمیانه بزرگ، اولویت دیرینه وزارت دفاع را ناامید می کند: چرخش به سمت اقیانوس هند و اقیانوس آرام.

کلارک به آکسیوس گفت: «تمرکز امکانات بر توانایی نیروی دریایی برای حفظ حضور قوی یا ظرفیت پاسخگویی در اقیانوس آرام تأثیر خواهد گذاشت، زیرا بسیاری از این کشتی‌ها در سال آینده در دوره‌های تعمیر و نگهداری قرار خواهند گرفت».

• سرلشکر پت رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت که این وزارتخانه "می تواند همزمان راه برود و آدامس بجود."

محرک این خبر: حزب الله روز یکشنبه یک حمله موشکی و پهپادی را به هدف قرار دادن اسرائیل انجام داد که اسرائیل مدعی شد تا حد زیادی از طریق حملات پیشگیرانه آن را کمرنگ کرده است.

• انتقام بیشتر برای ترورها و حملات اخیر اسرائیل از سوی ایران و حوثی ها انتظار می رود.

**

تمدید نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان 

رویترز در گزارشی به تاریخ چهارشنبه هفتم شهریور خبر از تمدید مأموریت نیروهای حافظ صلح در لبنان توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد داد. رأی‌گیری درباره این موضوع تنها چند روز پس از درگیری شدید حزب‌الله و ارتش اسراییل انجام شد.

نیروی موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) - که در سال ۱۹۷۸ تأسیس شد - در مرز جنوبی لبنان با اسراییل گشت‌زنی می‌کند. دستور این عملیات هر سال تمدید می‌شود و مجوز فعلی آن روز شنبه به پایان می‌رسید.

تمدید مأموریت «یونیفیل» چند روز پس از آن انجام شد که حزب‌الله لبنان، گروه تحت حمایت رژیم ایران، و ارتش اسراییل یکی از شدیدترین درگیریهای خود طی ۱۰ماه گذشته را انجام دادند. این درگیری نگرانی از گسترش آتش جنگ در منطقه را افزایش داده است.

مقام‌های آمریکا و شمار دیگری از کشورها با اشاره به ادامه جنگ در غزه، از احتمال درگیری دیگری در خاورمیانه ابراز نگرانی کرده‌اند.

در ماه‌های اخیر و در پی آغاز جنگ در غزه حزب‌الله، جهاد اسلامی، و دیگر گروه‌های مسلح مورد حمایت رژیم ایران حمله‌های راکتی و پهپادی متعددی را علیه اسراییل انجام داده‌اند. این گروهها با حکومت‌های ایران و سوریه روابط نیرومندی دارند و جنگجویان و جنگ‌افزارهایشان را از طریق مرز سوریه و لبنان جا‌به‌جا می‌کنند.

**

شورای امنیت خواستار پایان درگیری بین اسرائيل و حزب‌الله شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد طی قطعنامه‌ای خواستار توقف درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان شد. آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان نیز از اسرائيل خواست، به عملیات نظامی خود در کرانه باختری رود اردن پایان دهد.شورای امنیت سازمان ملل متحد با اشاره به خطر وقوع جنگی گسترده از اسرائيل و حزب‌الله لبنان خواست به درگیری‌های نظامی خود پایان دهند.

این شورا در قطعنامه‌ای که شامگاه چهارشنبه ۲۸ اوت به اتفاق آرا به تصویب رسید اعلام کرد، همه طرف‌های درگیر باید بدون فوت وقت به اقداماتی دست بزنند که آرامش و ثبات را به مرزهای تعیین شده توسط سازمان ملل بین اسرائيل و لبنان بازگرداند.

در این جلسه همچنین مأموریت نیروهای حافظ صلح این سازمان (یونیفیل) در جنوب لبنان به مدت یک سال دیگر تمدید شد.

این مأموریت که در حال حاضر در آن حدود ۱۰هزار نیروی صلح‌بان شرکت دارند بیش از ۴۰ سال است که به قوت خود باقی است و وظیفه آن حفاظت از صلح در منطقه حائلی است که میان اسرائيل و کشور همسایه، لبنان، تعیین شده است.

**

دویچه وله : انتقام کم‌اثر حزب‌الله و محو جنگ منطقه‌ای از افق خاورمیانه

حزب‌الله به تلافی قتل فواد شکر به اسرائیل حمله کرد و اسرائیل نیز در اقدامی پیشگیرانه مواضع حزب‌الله را بمباران کرد. علی افشاری، تحلیلگر سیاسی انتقامجویی حزب‌الله را تمام شده و احتمال وقوع جنگ منطقه‌ای را ضعیف می‌داند.حزب‌الله لبنان پس از ۲۶ روز از کشته شدن فواد شکر، در روز اربعین حمله تلافی‌جویانه وعده داده شده از قبل را با پرتاب ۳۲۰ راکت کاتیوشا و پهپادهای انفجاری به یازده مرکز نظامی در شمال اسرائیل انجام داد. طبق ادعای آنها پرتاب راکت‌ها عملیات فریب بوده تا پهپادهای انفجاری به اهداف مربوطه در مناطق نظامی و امنیتی وابسته به موساد فرود بیایند. مقامات حزب‌الله مدعی هستند که این گام اول انتقام بوده است. حسن نصرالله در سخنرانی خود اظهار داشت که در صورت موفقیت آمیز بودن عملیات، دیگر اقدامی در کوتاه مدت انجام نمی‌شود که به نظر می‌رسد آنها ارزیابی مثبتی از روند طی شده دارند. حزب‌ا‌لله، غیرنظامی‌های اسرائیل را آگاهانه مورد حمله قرار نداد.

اسرائیل مدعی است در واکنش، صد جنگنده را بر فراز آسمان لبنان به حرکت در آورده و در اقدامی پیشگیرانه صدها سکوی موشک‌انداز حزب‌الله و برخی از تاسیسات پهپادی را نابود کرده است. بر طبق روایت دولت اسرائیل، برنامه حزب‌الله در پرتاب هزار موشک به داخل اسرائیل در نطفه خنثی شده است. همچنین اسرائیل میگوید راکت‌ها را نیز خنثی کرده است. مقامات اسرائیل پذیرفته‌ا‌ند که یک نیروی دریایی اسرائیل کشته شده‌است. سه نفر از نیروهای حزبالله نیز در حمله پیشگیرانه اسرائیل کشته شده‌ا‌ند. ادعاهای تایید نشده مطرح شده که اسرائیل از زمان و چگونگی عملیات حزب‌ا‌لله لبنان اطلاع داشته و به موقع عمل کرده است. در عین حال منابعی در اسرائیل مدعی شده‌اند که آنها اطلاعی نداشته‌اند.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7