۱۴۰۳ شهریور ۷, چهارشنبه

سایت اویل پرایس آمریکا : آمریکا تایید می کند که توافق هسته ای ایران از روی میز برداشته شده است


 مذاکرات اتمی ایران  - سایت اویل پرایس آمریکا : آمریکا تایید می کند که توافق هسته ای ایران از روی میز برداشته شده است

آمریکا تایید می کند که توافق هسته ای ایران از روی میز برداشته شده است .  اویل پرایس از قول رادیو آزادی:  وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که احیای توافق هسته ای 2015 ایران در حال حاضر در دستور کار نیست. وزیر امور خارجه جدید ایران استدلال می کند که به دلیل بندهای منقضی شده و تغییر شرایط جهانی، این توافق نیاز به بازنگری دارد.

در حالی که ایالات متحده همچنان متعهد به جلوگیری از یک ایران مجهز به سلاح هسته ای است، دیپلماسی را بهترین راه پیش رو می داند.

انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا و درگیری های جاری در اوکراین و غزه وضعیت را پیچیده تر می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در 26 اوت گفت که احیای توافق هسته ای ایران از دستور کار دولت بایدن خارج است، در حالی که تهران خواستار "مذاکرات جدید" برای به روز رسانی توافق قبل از احیای آن شد.

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جدید ایران، هفته گذشته گفت که این توافق به دلیل منقضی شدن بندهای غروب آفتاب «نمی‌تواند به شکل فعلی احیا شود» و تاکید کرد که برای احیای این توافق به مذاکرات جدیدی نیاز است.

با این حال، سخنگوی وزارت امور خارجه به رادیو آزادی گفت که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که توافق هسته ای 2015 به طور رسمی شناخته شده است، «در حال حاضر روی میز نیست». ایالات متحده در سال 2018 تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ به طور یکجانبه از این توافق خارج شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ایالات متحده به هر طریقی تضمین می‌کند که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد و ما آماده‌ایم از همه عناصر قدرت ملی برای اطمینان از این نتیجه استفاده کنیم.»

سخنگو گفت، با این حال، واشنگتن هنوز "دیپلماسی را بهترین راه برای دستیابی به راه حلی پایدار و موثر" می داند.

عراقچی طی یک مصاحبه تلویزیونی پذیرفت که مذاکره مجدد بر سر این توافق چالش برانگیز خواهد بود.

وزیر امور خارجه که یکی از طراحان توافق ایران و شش قدرت بزرگ جهانی بود، گفت: قالب مذاکرات از سال 2021 برای احیای این توافق دیگر نمی تواند کارساز باشد. عراقچی افزود: به مذاکرات جدیدی نیاز است.



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7