۱۴۰۳ شهریور ۷, چهارشنبه

آخرین تحولات ورویدادهای جنگ غزه - ایران برای دامن زدن به ناآرامی ها وافزایش تنش درمنطقه اسلحه وجنگ افزارهایی به صورت قااق به کرانه باختری وارد کرده است

آخرین تحولات  ورویدادهای جنگ غزه - ایران برای دامن زدن به ناآرامی ها وافزایش تنش درمنطقه  اسلحه وجنگ افزارهایی  به صورت قااق به  کرانه باختری وارد کرده  است 

مقامات می گویند که ایران برای دامن زدن به ناآرامی ها به کرانه باختری اسلحه قاچاق کرده است. حمله ارتش اسرائیل به کرانه باختری در حالی انجام می شود که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و ایرانی گفته اند که تهران در حال راه اندازی یک مسیر مخفیانه قاچاق در سراسر خاورمیانه برای تحویل سلاح به فلسطینی ها در اراضی اشغالی اسرائیل است. نیویورک تایمز در آوریل گزارش داد که هدف، همانطور که توسط سه مقام ایرانی توصیف شده است، برانگیختن ناآرامی علیه اسرائیل از طریق پر کردن منطقه با سلاح‌های فراوان بوده است.

این عملیات مخفی با به کارگیری عوامل اطلاعاتی، شبه نظامیان و باندهای جنایتکار، نگرانی ها را در مورد اینکه ایران به دنبال تبدیل کرانه باختری به نقطه عطف دیگری در درگیری طولانی مدت خود با اسرائیل است، افزایش داده است.

اسرائیل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل روز چهارشنبه گفت که ارتش این رژیم در کرانه باختری «برای خنثی کردن زیرساخت‌های تروریستی اسلامی-ایرانی» عمل می‌کند و افزود: «ایران در تلاش است تا یک جبهه تروریستی شرقی مدل غزه و لبنان علیه اسرائیل در کرانه باختری ایجاد کند».

مقامات گفتند که بسیاری از تسلیحات قاچاق شده به کرانه باختری عمدتاً در دو مسیر از ایران از طریق عراق، سوریه، لبنان، اردن و اسرائیل منتقل می شوند. مقامات افزودند که با عبور تسلیحات از مرزها، در میان یک گروه چند ملیتی که می تواند شامل اعضای باندهای جنایتکار سازمان یافته، ستیزه جویان افراطی، سربازان و عوامل اطلاعاتی باشد، دست به دست می شوند. مقامات و تحلیلگران ایرانی گفتند که یک گروه کلیدی در این عملیات، قاچاقچیان بادیه نشین هستند که این سلاح ها را از مرز اردن به اسرائیل حمل می کنند.

متیو لویت، مدیر برنامه مبارزه با تروریسم موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک و نویسنده یک گزارش تحقیقاتی در مورد مسیر قاچاق گفت: «ایرانی‌ها می‌خواستند کرانه باختری را با تسلیحات پر کنند و از شبکه‌های جنایتکار در اردن، در کرانه باختری و در اسرائیل، عمدتاً بادیه‌نشین ها، برای جابجایی و فروش محصولات استفاده می‌کردند».

نیویورک تایمز ۲۸ اوت :‌ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی عملیات گسترده غیرمعمولی را در کرانه باختری با تمرکز بر جنین و تولکرم آغاز کرده اند. 

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این رژیم ۹ شبه‌نظامی فلسطینی را در درگیری‌ها در کرانه باختری به هلاکت رساندند. نیروهای اسرائیلی از 7 اکتبر حملات خود را به شهرها و شهرک های فلسطینی در سراسر اراضی اشغالی افزایش داده و هزاران نفر را دستگیر کرده اند.

رویترز ۲۸ اوت ساعت ۱۰۱۷-یک منبع به رویترز گفت که مذاکره کنندگان در جنگ غزه روز چهارشنبه در دوحه دیدار می کنند

یک منبع آگاه بدون ارائه جزئیات بیشتر به رویترز گفت که مذاکره کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصری و قطری روز چهارشنبه در دوحه برای گفتگوهای 'در سطح فنی/کاری' درباره آتش بس در غزه دیدار می کنند.

وایر رویترز۲۸ اوت ساعت ۱۱۲۳- منابع امنیتی می گویند اسرائیل در حمله ای در مرز سوریه و لبنان چهار جنگجو را کشته است

دو منبع امنیتی به رویترز گفتند، حمله هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل به یک خودرو در حال عبور از یک ایست بازرسی سوریه در نزدیکی مرز با لبنان، سه مبارز فلسطینی و یک عضو گروه مسلح حزب الله لبنان را کشت.به گفته این منابع، خودرو حامل سلاح نبود. هیچ اظهارنظر فوری از سوی حزب الله یا جنبش جهاد اسلامی فلسطین که یکی از منابع گفته است این سه مبارز فلسطینی به آن تعلق دارند، منتشر نشده است.عبده الطقی، یک مقام محلی سوریه به یک ایستگاه رادیویی سوریه گفت: صبح روز چهارشنبه یک خودرو در جاده بین دمشق پایتخت سوریه و بیروت پایتخت لبنان هدف قرار گرفت و چهار نفر کشته شدند.

وال استریت ژورنال : اسرائیل حملات گسترده ای را برای هدف قرار دادن شبه نظامیان در کرانه باختری آغاز کرد

ارتش اسرائیل عملیات بزرگی را در سراسر کرانه باختری آغاز کرد، اقدامی که به گفته آن، با هدف جلوگیری از حملات تروریستی نشات گرفته از خاک فلسطین انجام می‌شود، سرزمینی که به سرعت در حال تبدیل شدن به جبهه سوم برای اسرائیل که فراتر از غزه و مرز شمالی آن است.

ارتش اسرائیل سطح نیروها را فاش نکرد اما گفت که تیپ های منطقه ای و همچنین مهندسان رزمی در این عملیات شرکت دارند. تاریخ پایان تخمینی برای مانورها ارائه نکرد.

به گفته ساکنان کرانه باختری، هلیکوپترها، پهپادها و تعداد زیادی خودروی نظامی با پشتیبانی بولدوزرها در این حملات شرکت داشتند.

منابع امنیتی می گویند حمله اسرائیل چهار جنگجو را در مرز سوریه و لبنان کشته است

رویترز - ۲۸ اوت ۲۰۲۸

بیروت، 28 اوت (رویترز) - دو منبع امنیتی به رویترز گفتند که در حمله پهپادهای اسرائیلی به خودرویی که از یک ایست بازرسی سوریه در نزدیکی مرز با لبنان می گذشت، سه مبارز فلسطینی و یک عضو گروه مسلح حزب الله لبنان کشته شدند.

به گفته این منابع، خودرو حامل سلاح نبود. هیچ اظهارنظر فوری از سوی حزب الله یا جنبش جهاد اسلامی فلسطین که یکی از منابع گفته است این سه مبارز فلسطینی به آن تعلق دارند، منتشر نشده است.

عبده التقی، یک مقام محلی سوریه به یک ایستگاه رادیویی سوریه گفت: صبح روز چهارشنبه یک خودرو در جاده بین دمشق پایتخت سوریه و بیروت پایتخت لبنان هدف قرار گرفت و چهار نفر کشته شدند....

**

نیویورک پست : مبادله اسرائیل با حزب الله این را ثابت می کند: وقت آن رسیده است که واشنگتن بلوف ایران را خوانده و پاسخ دهد

تصویر از فایل رویترز: دود از شهر خیام در جنوب لبنان بلند می شود، در بحبوحه خصومت های بین مرزی بین حزب الله و نیروهای اسرائیلی، همانطور که در تصویر از مرجایون، در نزدیکی مرز با اسرائیل، ۲۵ اوت ۲۰۲۴.

تبادل آتش آخر هفته گذشته اسرائیل و حزب‌الله این را ثابت می‌کند: گروه تروریستی و اجیر کننده های ایرانی آنها تهدید بزرگی ایجاد می‌کنند - اما وقتی دشمنانشان با آنها به مقابله برمیخیزند، فرو می ریزند.

بسیار زیادی صحبت "تشدید" - و درسی برای تیم بایدن- هریس.

روز یکشنبه، ارتش اسرائیل در تهاجم پیشگیرانه ۶۰۰۰ موشک حزب الله را که به سمت کشور یهودی هدف قرار گرفته بود، منهدم کرد.

تروریست ها سپس فقط ۳۰۰ موشک شلیک کردند (بیشتر آنها رهگیری و منهدم یا بدون ایجاد تلفات فرود آمدند) - اما پس از آن از ترس یک جنگ در مقیاس بزرگتر عقب نشینی کردند.

حتی با وجود اینکه آنها قول انتقام بزرگی برای ترور فرمانده ارشد فواد شکر توسط اسرائیل داده اند (مردی که در پشت قتل عام ده ها کودک دروزی در ماه گذشته بود) و ایران نیز در مورد قتل اسماعیل هنیه، رئیس حماس توسط اسرائیل در تهران سخت صحبت کرد، اما هنوز اقدامی نکرده است.

شاید به این دلیل که یک بار سعی کرد حمله کند و 320 موشک و پهپاد در ماه آوریل پرتاب کرد، نتیجه این بود. . . هیچی.

و زمانی که ارتش اسرائیل به آن پاسخ داد و سیستم پدافند هوایی ایران را در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای نطنز ایران از بین برد، رژیم این کار را کرد. . . اصلا هیچی

حزب الله و ایران می گویند که هنوز برای اقداماتی برنامه ریزی می کنند، اما هر دو آشکارا از قدرت اسرائیل می ترسند.

اعتقاد بر این است که حزب الله 150000 موشک دارد و رئیس حسن نصرالله ادعا می کند که 100000 جنگجوی حزب الله دارد. این گروه مطمئناً می تواند در یک جنگ تمام عیار با اسرائیل خسارات زیادی وارد کند.

با این حال، در ازای آن آسیب حتی بیشتری در مقابله دریافت خواهد کرد.

تصویر: پرزیدنت بایدن و معاون رئیس جمهور کامالا هریس در کاخ سفید. خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

ایران نیز ارتش قابل توجهی دارد.

اما این با اسرائیل همخوانی ندارد – که احتمالاً در پاسخ صنعت نفت آن را ویران خواهد کرد.

عمو سام از همه آنها قوی تر است، اما توان فکری بایدن و هریس برای پاسخگویی به تهدیدهای جدی و حتی تهاجمات - از ترس "تشدید" توان پاسخگویی نمیابد.

بنابراین، محور ایران به فشار خود ادامه می‌دهد: حوثی‌های مورد حمایت تهران یک نفتکش را منفجر کردند و ویدئویی از آن را برای تمسخر «حفاظت» غرب از خطوط دریایی منتشر کردند.

دست نشانده‌های ایرانی در ماه ژانویه سه سرباز آمریکایی را کشتند، اما بایدن هریس به سختی با یک ضربه کوچک مچ دست پاسخ دادند.

کاخ سفید حتی به اسرائیل گفت که به رگبار موشکی ایران پاسخ ندهد.

سرانجام چه زمانی واشنگتن رویکرد اسرائیل را تقلید خواهد کرد و بلوف ایران را رو کرده پاسخ می دهد؟

نه در زمانی که بایدن در دفتر بیضی شکل است و نه اگر هریس وارد دفتر شود.

**

سایت تلگراف : رئیس نیروهای مسلح هشدار داد که ایران و متحدان برای حملات بیشتر به اسرائیل برنامه ریزی میکنند 

رئیس نیروهای مسلح هشدار داد که ایران و متحدان برای حملات بیشتر به اسرائیل برنامه ریزی می کنند

تهدید مجدد تهران پس از آن صورت گرفت که حزب الله ادعا کرد روز یکشنبه بیش از 300 موشک به شمال اسرائیل شلیک کرده است

تلگراف - جوتام کنفینو و اختر ماکویی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تهران روز دوشنبه هشدار داد که ایران و متحدانش در حال برنامه ریزی حملات بیشتری به اسرائیل هستند.

تهدید مجدد تهران پس از آن مطرح شد که حزب الله روز یکشنبه ادعا کرد که بیش از 300 موشک به شمال اسرائیل در انتقام از کشته شدن یکی از فرماندهانش شلیک کرده است.

اسرائیل نیز در مقابل اعلام کرد که 100 جت جنگنده را برای حمله به هزاران موشک در لبنان در یک حمله پیشگیرانه فرستاده است.

سرلشکر محمد باقری گفت: انتقام خون شهید اسماعیل هنیه قطعا از محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران گرفته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این انتقام از چند جبهه خواهد بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای انتقام گیری مسیر خود را مشخص خواهد کرد و محور مقاومت نیز همانطور که دیروز دیدیم، پاسخ مستقل و جداگانه خود را خواهد داد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: با وجود حمایت همه جانبه کشورهایی مانند آمریکا، اسرائیل نمی تواند زمان و مکان پاسخ محدود و مدیریت شده مقاومت را پیش بینی کند. ...

**

تایم اگزکیوتیو : برای جلوگیری از خشم ایران، جلوی ناو هواپیمابر آمریکایی در نبرد با حوثی ها گرفته شد

برای جلوگیری از خشم ایران، جلوی ناو هواپیمابر آمریکایی در نبرد با حوثی ها گرفته شد

ماری تایم اگزکیوتیو

فرمانده سابق گروه دو ناو هواپیمابر نیروی دریایی CSG ایالات متحده در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، گفت که به CSG دستور داده شد برای جلوگیری از برهم زدن تعادل ظریف بازدارندگی با ایران، حملات متقابل گسترده علیه شورشیان حوثی را محدود کند.

دریاسالار مارک میگوئز فرمانده گروه ضربتی بود که در نوامبر 2023 به دریای سرخ اعزام شد. او تا 16 ژوئن خدمت کرد، زمانی که به واشنگتن دی سی اعزام شد تا دفتر امور قانونگذاری نیروی دریایی را اداره کند.

یو‌اس‌اس دوایت دی. آیزنهاور از همان ابتدا درگیر عملیات ضد حوثی‌ها بود و در اوج آن، ناو هواپیمابر جنگنده‌های خود را برای 9 رویداد در روز پرتاب می‌کرد. خلبانان آن بیش از 30000 ساعت پرواز داشتند و بیش از 60 موشک هوا به پرواز درمی‌آورد. اسکورت های ناوشکن آنقدر موشک مصرف کردند که مجبور شدند یک عملیات تدارکاتی در کنار اسکله در نزدیکی ینبع عربستان سعودی راه اندازی کنند. میگوئز به فرمانده سابق نیروی دریایی و وارد کارول یوتیوب گفت، همه اینها در آموزش خدمه بود - به جز حجم غیرمنتظره هواپیماهای بدون سرنشین حوثی.

او گفت: «فقط تعداد بی شماری از تعاملات پهپادهایی که ما داشتیم، چیزی بود که ما به طور کلی آموزش ندادیم... نه در آن سطحی که باید در جنگ با آن مواجه می شدیم.» ...

خدمه آیزنهاور با همکاری با نیروی هوایی و شرکای متحد خود با هفت حمله هماهنگ بزرگ به تهدید حوثی ها پاسخ دادند. میگوئز گفت: «ما قطعاً توانایی آنها را کاهش می‌دادیم. اما به گروه ضربت اجازه داده نشد تا با تمام توان در برابر همه اهداف مقاومت کند. ...

در ادامه، میگوئز پیشنهاد کرد که دیپلماسی و فشار اقتصادی برای بازگرداندن امنیت دریایی در دریای سرخ، همراه با اقدامات نظامی تهاجمی تر مورد نیاز است. او گفت: «این یک رویکرد کلی دولت است. من فکر می کنم این چیزی است که منجر به آزادی ناوبری در آن تنگه حیاتی می شود.»


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7