۱۴۰۳ شهریور ۶, سه‌شنبه

آخرین تحولات ورویدادهای جنگ غزه - دیدار محمود عباس از عربستان و واکنش‌ها به تعرض به مسجد الاقصی


 آخرین تحولات ورویدادهای جنگ غزه  - دیدار محمود عباس از عربستان و واکنش‌ها به تعرض به مسجد الاقصی

دیدار محمود عباس از عربستان و واکنش‌ها به تعرض به مسجد الاقصی

خبرگزاری فلسطینی وفا روز دوشنبه پنجم شهریور خبر از دیدار محمود عباس رئیس دولت فلسطین از ریاض پایتخت عربستان داد. محمود عباس را در این سفر حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، ماجد فرج، رئیس دستگاه اطلاعات عمومی، مجدی الخالدی، مشاور رئیس در امور دیپلماتیک، و باسم الأغا، سفیر فلسطین در عربستان سعودی همراهی می‌کنند.

در همین حال ابو ردینه، سخنگوی رسمی ریاست فلسطین در واکنش به اظهارات وزیر اسراییلی مبنی بر ساخت یک کنیسه در مسجد الاقصی گفت: «درخواست‌های بن غفیر برای ساخت یک کنیسه در داخل مسجد الاقصی بسیار خطرناک است. مردم فلسطین هرگز تعرض به مسجد الاقصی را نخواهند پذیرفت و این مکان مقدس خط قرمزی است که به هیچ‌وجه اجازه تعرض به آن داده نخواهد شد.

این درخواست‌های مردود و محکوم شده برای تعرض به مسجد الاقصی، تلاش‌هایی هستند برای کشاندن منطقه به یک جنگ دینی که همه را به آتش خواهد کشید».

ابو ردینه از جامعه بین‌المللی و به‌ویژه دولت ایالات متحده خواست که فوراً برای مهار این دولت راست‌گرای افراطی اقدام کنند و آن را مجبور به پایبندی به وضعیت حقوقی و تاریخی حرم شریف نمایند.

**

العربیه : آخرین تحولات ورویدادهای جنگ غزه 

رئیس ستادکل اسرائیل: برای ادامه ضربه زدن به حزب‌الله و از بین بردن فرماندهان آن مصصم هستیم. حزب‌الله از توانمندی‌هایی برخوردار است و ماموریت ما هنوز به پایان نرسیده است.

پس از پرتاب صدها موشک و پهپاد توسط حزب‌الله به سوی اسرائیل، در پاسخ به کشته شدن فواد شکر، از فرماندهان برجسته این گروه مورد حمایت ایران در لبنان، وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که تهدید حمله ایران به اسرائیل همچنان پابرجا است.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا «پنتاگون» دوشنبه 5 شهریور اعلام کرد که تهدید حمله ایران به اسرائیل، همچنان پابرجا است.

به‌دنبال تاکیدهای ایران مبنی بر پاسخ دادن جداگانه و مستقل گروه‌های شبه‌نظامی آن در منطقه به اسرائیل، ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون دوشنبه به خبرنگاران گفت که تهدیدات حمله به اسرائیل از سوی ایران یا گروه‌های نیابتی آن، همچنان پابرجا است.

ژنرال رایدر گفت:« در این‌جا مایلم به اظهارات کلی مطرح شده از سوی مقامات ایرانی و دیگران اشاره کنم… ارزیابی‌های ما این است که همچنان تهدید به انجام حمله وجود دارد».

کاخ سفید: مذاکره ‌کنندگان اکنون در قاهره برای بررسی موضوع آتش‌بس در غزه تشکیل جلسه می‌دهند. به‌رغم حملات حزب‌الله، خواهان آن هستیم که در مذاکرات درباره نوار غزه، پیشرفت حاصل شود.

کاخ سفید: خواهان وقوع جنگی گسترده نیستیم و همه توان خود را برای جلوگیری از وقوع آن بکار می‌گیریم. بایدن از تحولات میان حزب‌الله و اسرائیل مطلع شده است. باید فرض را بر این بگذاریم که تهدیدات ایران برای حمله به اسرائیل همچنان پابرجا است.

ارتش اسرائیل: زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله را در تعدادی از مناطق در جنوب لبنان بمباران کردیم.

خبرنگار العربیه از پرتاب شدن چند موشک از نوار غزه به سوی شهرک‌های اسرائیلی پیرامون خبر داد.

بمباران ارتش اسرائیل بر اردوگاه «نور شمس» در طولکرم در کرانه باختری 5 کشته برجای گذاشت

کاخ سفید با اشاره به ادامه حضور مذاکره‌کنندگان در قاهره به منظور بررسی امکان دست‌یابی به توافق برای برقراری آتش‌بس در غزه، تاکید کرد که به‌رغم حملات اخیر حزب‌الله به اسرائیل، مذاکرات غزه ادامه می‌یابد.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید دوشنبه 5 شهریور اعلام کرد که مذاکرات جاری در قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه در روزهای آینده در سطح کارگروه ادامه خواهد یافت، و اکنون طرف‌ها در تلاش برای حل و فصل برخی مسائل خاص هستند.

کربی افزود که ایالات متحده خواهان آن است که در مذاکرات غزه، پیشرفت حاصل شود.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از کربی گزارش داد که یکی از مسائلی که کارگروه‌ها به آن خواهند پرداخت، به موضوع توافق برای تبادل گروگان‌های اسرائیلی در بند حماس و اسرای فلسطینی مربوط می‌شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید افزود که تبادل آتش بین اسرائیل و گروه حزب‌الله لبنان در آخر هفته گذشته هیچ تاثیری بر روند مذاکرات قاهره نداشته است.

وزارت بهداشت فلسطین: شهرک‌نشینان اسرائیلی در کرانه باختری یک فلسطینی را کشته و 3 تن دیگر را مجروح کردند.

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با اشاره به ترور اسماعیل هنیه، رئیس سابق دفتر سیاسی حماس، در تهران تاکید کرد که انتقام محور مقاومت و جمهوری اسلامی از اسرائیل قطعی است.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، باقری با تاکید بر این که «ایران خودش برای انتقام تصمیم می‌گیرد»، افزود: «محور مقاومت نیز در این راستا همانطور که در روز گذشته دیدیم به صورت جداگانه و مستقل عمل خواهد کرد.» اشاره او به حمله روز گذشته حزب‌الله لبنان به مواضع اسرائیل است.

ژنرال سی کیو براون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، شامگاه دوشنبه 5 شهریور گفت که خطرات کوتاه‌مدت گسترش جنگ در خاورمیانه پس از تبادل آتش اسرائیل و حزب الله لبنان بدون تشدید تنش بیشتر تا حدودی کاهش یافته است.

او گفت: «اما ایران با توجه به اینکه هنوز در حال بررسی حمله‌ به اسرائیل است، خطر بزرگی است.»

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، براون خاطرنشان کرد: «حمله حزب الله تنها یکی از دو حمله بزرگی بود که طی هفته‌های اخیر اسرائیل را به آن تهدید کرد. ایران نیز همچنان تهدید می‌کند که حمله‌ای تلافی‌جویانه به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران علیه اسرائیل انجام خواهد داد».

براون در پاسخ به این پرسش که آیا خطر یک جنگ منطقه‌ای در حال حاضر کاهش یافته است؟ پاسخ داد: «تا حدودی بله خطر جنگ کاهش یافته است.

او هنگام خروج از اسرائیل افزود: «شما انتظار دو اتفاق را که داشتید حالا یکی از آنها اتفاق افتاده است و دومین اتفاق بستگی دارد که چگونه پیش برود.

رویترز، درباره رئیس ستاد ارتش آمریکا: پس از درگیری اسرائیل و حزب‌الله، خطر یک جنگ گسترده‌تر تا حدودی کاهش یافته است.

عفو بین الملل: حملات اسرائیل باید به عنوان جنایات جنگی مورد بررسی قرار گیرد

خبرنگار الجزیره: نیروهای اشغالگر به شهر الرام در شمال بیت المقدس یورش بردند و کارزار دستگیری را آغاز کردند.

**

دویچه وله آلمان :مقام نظامی آمریکا: خطر جنگ گسترده‌ در خاورمیانه کاهش یافت

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت خطر یک جنگ گسترده‌ در خاورمیانه پس از درگیری اسرائیل و حزب‌الله لبنان که به تشدید بیشتر تنش منجر نشد، اندکی کاهش یافت. او هشدار داد که با این حال ایران همچنان یک خطر محسوب می‌شود.چارلز کیو براون، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز دوشنبه ۵ شهریور (۲۶ اوت) پس از پایان سفر سه روزه خود به خاورمیانه گفت خطر کوتاه‌مدت یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه پس از درگیری اسرائیل و حزب‌الله لبنان که به تشدید بیشتر تنش منجر نشد، کمی کاهش یافته است.

**

پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره "بدون دستیابی به توافق"

جیک سالیوان، مشاور امنیت ‌ملی آمریکا شامگاه یکشنبه ۴ شهریور اعلام کرد که آمریکا همچنان در قاهره روی توافق آتش‌بس غزه کار می‌کند. این در حالی است که رویترز اعلام کرده که این مذاکرات بدون دستیابی به توافق پایان یافته است.به رغم اظهارات مقام‌های آمریکایی مبنی بر ادامه تلاش‌های دیپلماتیک در قاهره برای رسیدن به توافق آتش‌بس و آزادسازی گروگان‌ها، خبرگزاری رویترز گزارش داده که مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره "بدون دستیابی به توافق" پایان یافته است.

با وجود این، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا شامگاه یکشنبه ۲۵ اوت (۴ شهریور) در یک نشست خبری در هالیفاکس کانادا اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا همچنان در قاهره در راستای دستیابی به یک توافق آتش‌بس در غزه کار می‌کند


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7