۱۴۰۳ شهریور ۲۹, پنجشنبه

آخرین تحولات ورویدادهای جنگ غزه - ادامه وضعیت بحرانی وتشتت در نیروهای حزب الله لبنان وابسته به رژیم آخوندی


  آخرین تحولات  ورویدادهای جنگ غزه - ادامه وضعیت بحرانی وتشتت در نیروهای حزب الله لبنان وابسته به رژیم آخوندی 

اسرائیل روز پنجشنبه جنوب لبنان را بمباران کرد و گفت که یک توطئه ترور مورد حمایت ایران را خنثی کرده است.حملات پیچیده به تجهیزات ارتباطی که توسط گروه مسلح حزب الله مورد حمایت ایران استفاده می شود، بی نظمی را در لبنان ایجاد کرده است و به طور فزاینده ای به عنوان اعلام بازگشت به جنگ همه جانبه تلقی می شود که آخرین بار در 18 سال پیش انجام شد....سرویس‌های امنیتی اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کردند که یک شهروند اسرائیلی را ماه گذشته به ظن دست داشتن در یک طرح ترور مورد حمایت ایران دستگیر کرده‌اند....

ارتش اسرائیل اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته، جنگنده‌ها و توپخانه‌های اسرائیل چندین هدف را در جنوب لبنان هدف قرار دادند.ارتش گفت که حملات هوایی به اهداف حزب الله در چیهینChihine، طیبه، بلیدا، میس الجبل، عیتارون و کفارکله در جنوب لبنان و همچنین تاسیسات ذخیره سلاح حزب الله در منطقه خیام حمله کرد.

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که شماری از غیرنظامیان اسرائیلی بر اثر شلیک موشک ضد تانک از لبنان زخمی شده اند، اما هیچ تایید رسمی وجود ندارد.

به گفته ارتش، حزب‌الله روز چهارشنبه حدود 20 پرتابه به سمت اسرائیل شلیک کرد که آسیبی واردنکردند و اکثر آنها توسط سامانه‌های پدافند هوایی رهگیری شدند..

روز چهارشنبه، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفت که جنگ وارد مرحله جدیدی می شود و منابع و واحدهای نظامی بیشتری اکنون به مرز شمالی منتقل شده اند.

به گفته مقامات اسرائیلی، نیروهای مستقر در آنجا شامل لشکر 98 است، یک تشکیلات نخبه شامل عناصر کماندو و چترباز که در غزه می جنگیدند....

**

رویترز: انفجارهای مجدد دستگاههای حزب‌الله در لبنان؛ نگرانی‌ها از درگیری گسترده‌تر با اسرائیل

به‌گزارش رویترز ۲۹شهریور ۱۴۰۳، انفجارهای جدید دستگاههای حزب‌الله در لبنان روز چهارشنبه، با کشته شدن ۲۰نفر و زخمی شدن بیش از ۴۵۰نفر در حومه بیروت و دره بقاع، ترس از درگیری گسترده‌تر با اسراییل را افزایش داده است.

وزارت بهداشت لبنان هم‌چنین اعلام کرد که تعداد کشته‌های انفجارهای روز سه‌شنبه به ۱۲نفر رسیده است. در این میان، ایالات متحده هر گونه دخالت در این انفجارها را تکذیب کرده و از دیپلماسی فشرده برای جلوگیری از تشدید درگیری خبر داده است.

منابع اسراییلی نیز اعلام کردند که نیروهای نظامی از جمله کماندوها به مرزهای لبنان منتقل شده‌اند.

**

حسن نصرالله انفجارهای پیجرهای حزب‌الله را "اعلان جنگ" دانست

حسن نصرالله در نطق تلویزیونی، اسرائیل را به "عبور ازتمام خطوط قرمز" متهم کرد. رهبر حزب‌الله اعتراف کرد که سازمان‌اش ضربه تاکنون بی‌سابقه‌ای خورده است. درجریان سخنرانی او جنگنده‌های اسرائیلی برفراز بیروت به پرواز درآمدند.حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، در شامگاه پنجشنبه ۱۹ سپتامبر (۲۹ شهریور) اسرائیل را تهدید کرد که نیروهایش انتقام‌  انفجارهای هماهنگ دستگاه‌های ارتباطی چند روز گذشته را خواهند گرفت.

نصرالله در نطق تلویزیونی خود گفت اسرائیل با این حملات "از همه خطوط قرمز عبور کرده است". او افزود: «این اقدام جنایتکارانه مساوی با اعلان جنگ است.»

به گزارش رسانه‌ها، در حالی که رهبر این شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در حال صحبت بود، شنیده شد که هواپیماهای نظامی اسرائیل دیوار صوتی را بر فراز بیروت شکستند.

نصرالله در نطق خود درباره نوع انتقام‌جویی برنامه‌ریزی شده اظهارنظری نکرد. او گفت: «آنها [اسرائیل] زمانی که این اتفاق بیفتد متوجه خواهند شد. این مجازات خواهد آمد. ما اکنون جزئیات را فاش نمی‌کنیم، زیرا اکنون در مرحله بسیار حساسی از مبارزه هستیم.»

**

چگونه مواد منفجره وارد پیجرهای حزب‌الله شدند؟

انفجار هم‌زمان چندین پیجر در لبنان ضربه سختی به حزب‌الله وارد کرد. رهبر این سازمان از ترس جاسوسی خواسته بود تا اعضا به گیرنده‌های کوچک روی آورند. حال نیویورک تایمز می‌نویسد، چگونه نصرالله در تله سرویس مخفی اسرائیل افتاد.صحنه بیشتر شبیه به فیلم‌های جاسوسی است: بعدازظهر سه‌شنبه ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور) زنگ صدها پیجر اعضای حزب‌الله در سراسر لبنان به صدا درمی‌آید. دارنده پیجر اما به جای دریافت پیام از سوی رهبر خود، با یک انفجار روبه‌رو می‌شود.

روزنامه نیویورک تامیز می‌نویسد، مردم لبنان مبهوت از این حمله سازماندهی شده، در زندگی روزمره خود، هنگام خرید یا رانندگی، غافلگیر شدند. در اثر انفجارها نزدیک به سه هزار نفر مجروح و دست‌کم ۱۲ نفر کشته شدند. و این همه ماجرا نیست: روز بعد، دستگاه‌های بی‌سیم مانند واکی تاکی نیز منفجر شدند. این انفجار نیز صدها مجروح و حدود ۲۵ کشته برجای گذاشت. هم‌اکنون هرج‌ومرج غریبی بر لبنان حاکم است.

**

گالانت وزیر دفاع اسرائیل مرحله جدیدی از جنگ را اعلام کرد

شمار زیادی از بی‌سیم‌های دستی در لبنان منفجر شدند و شمار قربانیان به ۱۴ کشته و ۴۵۰ زخمی رسیده است. وزیر دفاع اسرائیل از جابجایی نیروها سخن گفت. نتانیاهو گفت شهروندان شمال اسرائیل باید بتوانند به خانه‌های خود بازگردند.در پی انفجارهای بی‌سیم‌های دستی اعضای حزب‌الله لبنان، شمار قربانیان همچنان در حال افزایش است. وزارت بهداشت لبنان از ۱۴ کشته و ۴۵۰ زخمی خبر می‌دهد. پیش از این صحبت از ۹ کشته و حدود ۳۰۰ زخمی بود.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍