۱۴۰۳ شهریور ۲۹, پنجشنبه

رویترز- رادیو آراف آس فرانسه: سرویس های امنیتی اسرائیل یک مرد اسرائیلی را به اتهام طرح ترور شخصیتها ومقامات اسرائیل که از جانب ایران مورد استفاده قرار گرفته بود دستگیر کرد ند


سرویس های امنیتی اسرائیل یک مرد اسرائیلی را به اتهام طرح ترور شخصیتها ومقامات اسرائیل  که از جانب ایران  مورد استفاده قرار گرفته بود  دستگیر کرد ند 

رویترز-سرویس های امنیتی اسرائیل یک مرد اسرائیلی را به اتهام طرح ترور مورد حمایت ایران دستگیر کردند سرویس‌های امنیتی اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کردند که یک شهروند اسرائیلی را به ظن دست داشتن در طرح ترور مورد حمایت ایران که افراد سرشناس از جمله نخست‌وزیر را هدف قرار داده بود، دستگیر کرده‌اند.

در بیانیه ای آمده است که این فرد تاجری با ارتباط در ترکیه است که حداقل در دو جلسه در ایران برای گفتگو درباره احتمال ترور نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، وزیر دفاع یوآو گالانت یا رئیس آژانس اطلاعات داخلی شین بت شرکت کرده است.

بر اساس بیانیه مشترک شین بت و پلیس اسرائیل، این بازداشت ماه گذشته صورت گرفت.

این حادثه جنگ اطلاعاتی را در کنار تشدید درگیری در مرز اسرائیل با جنوب لبنان نشان می دهد.

هفته گذشته، شین بت آنچه را که توطئه گروه شبه نظامی حزب الله لبنان برای ترور یک مقام ارشد سابق دفاعی، که پس از آن موشه یعلون، رئیس سابق ستاد ارتش و وزیر دفاع معرفی شد، فاش کرد.

اعلام این دستگیری یک روز پس از آن منتشر شد که حزب الله برای دومین روز متوالی مورد حمله پیچیده ای قرار گرفت که تجهیزات ارتباطی آن را از راه دور منفجر کردند....

شین بت گفت که دستگیری اخیر نشان می دهد که ایران تلاش هایی را برای استخدام اسرائیلی ها برای جمع آوری اطلاعات و انجام ماموریت های تروریستی در اسرائیل از جمله با استفاده از افراد با سابقه جنایی انجام می دهد. بر اساس بیانیه شین بت، این طرح به آوریل سال جاری بازمی گردد، زمانی که یک اسرائیلی که هویتش مشخص نشده است، موافقت کرد تا با یک تاجر ثروتمند ساکن ایران برای مقاصد تجاری ملاقات کند.

در این بیانیه آمده است: پس از اینکه نمایندگان به او گفتند که تاجر که فقط آدی Adi نام دارد نمی تواند ایران را ترک کند، مرد اسرائیلی از شرق ترکیه به ایران قاچاق شد و در آنجا با آدی Adiو دیگران از جمله مردی که به عنوان یک مقام امنیتی ایرانی معرفی شد ملاقات کرد.

در این بیانیه آمده است که او به اسرائیل بازگشت اما در ماه اوت برای دومین بار به ایران بازگشت و در یک کامیون قاچاق شد.

در دیدار دوم، مقامات ایرانی از او خواستند که حملات تروریستی را برای ایران انجام دهد و پیشنهادهایی برای ترور نتانیاهو یا گالانت یا رئیس شین بت، رونن بار، و همچنین عملیات های دیگر ارائه کردند.

این مرد اسرائیلی درخواست پرداخت یک میلیون دلار کرد، اما مقامات ایرانی این درخواست را رد کردند و گفتند با این حال در تماس خواهند بود و 5000 یورو (5570.50 دلار) برای شرکت در جلسات به او پرداخت می کنند.

**

رادیو آراف آس فرانسه : اسرائیل از دستگیری فردی خبر داد که متهم به همکاری با ایران برای ترور مقامات اسرائیلی است

اسرائیل از دستگیری فردی خبر داد که متهم به همکاری با ایران برای ترور مقامات اسرائیلی است پلیس و شین بت (اطلاعات داخلی) روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که یک شهروند اسرائیلی که توسط سرویس‌های اطلاعاتی ایران برای آماده‌سازی ترور شخصیت‌های اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل استخدام شده بود، دستگیر شد.

به گفته اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر (چپ) و یوآو گالانت، وزیر دفاع در میان اهداف ترور این فرد قرار داشتند. AP - 

در این بیانیه با تاکید بر اینکه فرد دستگیر شده شهروند اسرائیل است، آمده است که او توسط سرویس‌های اطلاعاتی ایران برای ترویج ترور شخصیت‌های اسرائیلی استخدام شده است.

این بیانیه می‌افزاید که این فرد در دو نوبت به ایران رفته و برای انجام مأموریت‌هایی دستمزد دریافت کرده است. بر اساس این بیانیه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، یوآو گالانت، وزیر دفاع و سایر مقامات ارشد در میان اهداف او قرار داشتند.

به گفته پلیس، این شهروند اسرائیلی، «بازرگانی» بوده که «برای مدت طولانی در ترکیه زندگی می‌کرد» و از طریق شهروندان ترک و ایرانی که با آن‌ها ارتباط داشته، با یک بازرگان ثروتمند ایرانی به صورت تلفنی مرتبط می‌شود.

بر اساس این بیانیه و به نقل از رسانه‌های اسرائیلی، این بازرگان یک یهودی اهل شهر اشکلون است که در ماه می ۲۰۲۴ برای ملاقات حضوری با این بازرگان ایرانی به طور مخفیانه وارد ایران می‌شود، بازرگانی که بر اساس این بیانیه برای او خروج از ایران دشوار بوده است.

در همین ملاقات فردی که به عنوان مامور امنیتی ایران معرفی شده بود، از شهروند اسرائیلی می‌خواهد ماموریت‌های امنیتی برای ایران در اسرائیل از جمله انتقال «پول یا سلاح» و عکسبرداری از «مکان های مختلف شلوغ» انجام دهد.

در سفر دوم این شهروند اسرائیلی به ایران در ماه اوت ۲۰۲۴ به او پیشنهاد می‌شود تا شخصیت‌هایی را در اسرائیل ترور کند تا انتقام ترور اسماعیل هنیه، رهبر سابق حماس را که ۳۱ ژوئیه در تهران ترور شد، بگیرد.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍