۱۴۰۳ شهریور ۲۳, جمعه

تحولات ورویدادهای جنگ غزه - عملیات ویژه کماندوهای اسرائیل به سایت تسلیحاتی مخفی تولید موشک سپاه پاسداران رژیم ایران در سوریه

                                       مرکز موشکی رژیم آخوندی در سوریه که منهدم شد 


تحولات ورویدادهای جنگ غزه -  عملیات  ویژه  کماندوهای اسرائیل به سایت تسلیحاتی مخفی  تولید موشک سپاه پاسداران رژیم ایران  در سوریه

تلویزیون العربیه:  اخبار غزه و کرانه باختری

حماس: اظهارات اسرائیل درباره سرنوشت یحیی السنوار غیر منطقی است

• جنبش حماس اعلام کرده است که اظهارات اسرائیل درباره سرنوشت یحیی السنوار، رهبر این جنبش، پس از پایان جنگ، منطقی نیست.

اخبار لبنان و اسرائیل

موشک های حزب‌الله به اسرائیل؛ قطع برق و آتش‌سوزی

• در حالیکه مذاکرات درباره غزه ادامه دارد و عملیات نظامی همچنان برقرار است، جبهه شمالی همچنان درگیر است. موشک‌های شلیک شده از سوی حزب‌الله به اسرائیل باعث قطع برق و وقوع چندین آتش‌سوزی شد.

اخبار حملات هوایی در سوریه

ضربه مصیاف برنامه‌ریزی شده توسط اسرائیل از پنج سال پیش

• اطلاعات جدیدی از حملات هوایی اسرائیل به مرکز تحقیقات در مصیاف، واقع در استان حماة، سوریه فاش شده است. این حمله که پنج سال پیش برنامه‌ریزی شده بود، با هدف آسیب رساندن به زیرساخت‌های نظامی سوریه انجام شد.

موضع‌گیریهای  مقامات کشورهای منطقه درباره جنگ غزه 

ارتش ایران: هرج و مرج در خاورمیانه ما را به سمت تقویت توانایی‌های خود سوق می‌دهد

• ارتش ایران اعلام کرد که تداوم هرج و مرج در خاورمیانه و جنگ در غزه، این کشور را مجبور به تقویت توانایی‌های نظامی خود کرده است.

غزه - ارتش اسرائیل ویدیویی از عملیات نجات یک قایق تجاری اسرائیلی که به‌طور ناخواسته پس از دچار نقص فنی شدن به آب‌های سرزمینی لبنان در مقابل سواحل شهر صور وارد شده بود، منتشر کرد.

رسانه‌های فلسطینی از بمباران ارتش اسرائیل بر غرب شهر غزه خبر می‌دهند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، ویدیویی منتشر کرد که در آن رفیع سلامه، فرمانده سابق تیپ خان‌یونس در سازمان نظامی حماس، خطاب به یحیی السنوار و برادرش محمد السنوار می‌گوید: «ما نابود شدیم». گالانت مدعی شد که این پیام نشان‌دهنده مشکل واقعی پیش روی حماس و فرماندهان ارشد آن است. او همچنین افزود که مسلحان حماس بین 90 تا 95 درصد از قابلیت‌های موشکی، حدود 60 درصد تسلیحات شخصی و حداقل 65 تا 70 درصد از پرتابگرهای موشک ضدتانک خود را از دست داده‌اند.

در حالی که جنگ اسرائیل 11 ماه است در نوار غزه ادامه دارد و تنش‌ها در مرز لبنان و اسرائیل تشدید می‌شود، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به منطقه، خواستار کاستن از تنش‌ها شد. او خواستار پایان فوری جنگ در غزه شده و کشتار غیرنظامیان را محکوم کرد. بورل هشدار داد که تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پیامدهای منفی بزرگی برای لبنان و مردم آن دارد و اشاره کرد که جنگ باعث شده تا ده‌ها هزار غیرنظامی در منطقه خط آبی در جنوب لبنان مجبور به فرار شوند.

وزارت خارجه سعودی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن یورش نخست‌وزیر اسرائیل به منطقه الاغوار فلسطین، تاکید کرد که این اقدام تحریک‌آمیز با هدف گسترش شهرک‌سازی، مغایر با قوانین بین‌المللی است. سعودی تاکید کرد که این تخلفات به‌نفع تلاش‌های در حال انجام برای تنش‌زدایی و حفاظت از غیرنظامیان در سرزمین‌های فلسطینی نیست. ریاض بر اهمیت توقف تجاوز نظامی به نوار غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه تاکید کرد.

کرانه باختری

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر الرمله، 4 کشته بر جای گذاشت. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که وقوع انفجار به آتش‌سوزی و گسترش حریق به مغازه‌های تجاری مجاور منجر شده است.

اخبار غزه و کرانه باختری

حماس: اظهارات اسرائیل درباره سرنوشت یحیی السنوار غیر منطقی است

جنبش حماس اعلام کرده است که اظهارات اسرائیل درباره سرنوشت یحیی السنوار، رهبر این جنبش، پس از پایان جنگ، غیرمنطقی است.

بمباران غرب غزه توسط ارتش اسرائیل

رسانه‌های فلسطینی از بمباران ارتش اسرائیل بر غرب شهر غزه خبر می‌دهند.

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر الرمله

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر الرمله، 4 کشته بر جای گذاشت. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که وقوع انفجار به آتش‌سوزی و گسترش حریق به مغازه‌های تجاری مجاور منجر شده است.

**

نیویورک تایمز : کماندوهای اسرائیلی در یک عملیات ویژه  به سایت تسلیحاتی مخفی  تولید موشک سپاه پاسداران رژیم ایران  در سوریه  نزدیک مرز لبنان حمله کرده وآنرا مهندم نمودند 

کماندوهای اسرائیلی به سایت تسلیحاتی مخفی در سوریه حمله کردند - روز یکشنبه اسرائیل مبادرت به یک حمله کماندوئی در سوریه نمود که یک تأسیسات تولید موشک حزب‌الله در نزدیکی مرز لبنان را نابود کرد و بنا به گفته مقامات آمریکایی و غربی، تعدادی در این سایت کشته شدند.

مقامات گفتند که این عملیات شامل یک حمله بیباکانه توسط نیروهای ویژه اسرائیلی بود که هلیبرد شده بودند و گویا موادی را از این تأسیسات موشکی ضبط کردند. مقامات گفتند که نیروهای زمینی در این حمله بکار گرفته شدند که بخاطر پیچیدگی این حمله و بدست آوردن اطلاعات از این سایت مخفی تسلیحاتی بود و اضافه کردند که نیروهای اسرائیلی تلفاتی نداشتند...

بنا به گفته یک مقام آمریکایی، قبل از انجام این حمله، اسرائیل به مقامات ارشد آمریکایی و از جمله ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام، اطلاع داده بود. بنا به گفته ارتش اسرائیل، روز یکشنبه، ژنرال کوریلا به اتاق جنگ زیرزمینی فرماندهی نیروهای دفاعی اسرائیل در شمال رفت که در آنجا طرح‌های عملیاتی نظامی برای لبنان به وی نشان داده شد.

متخصصین مستقل، مقامات اسرائیلی و دولت آمریکا این مؤسسه در سوریه را یک مرکز تحقیقات و توسعه توصیف کرده‌اند که متحد این کشور ایران به آن کمک می‌کند...

بنا به گفتة یک مقام ارشد سابق اسرائیلی، ژنرال قاسم سلیمانی که رهبری عملیات خارجی ایران را برعهده داشت، پرزیدنت بشار اسد سوریه را ترغیب کرد که به دانشمندان ایرانی اجازه دهد که آزمایشگاه‌های تسلیحاتی در این سایت که تبدیل به یک تأسیسات کلیدی ساخت موشک و مهمات برای حزب‌الله شده بود را نوسازی کنند. مقامات اسرائیلی معتقدند که حزب‌الله می‌خواست که این تأسیسات در سوریه باشد چرا که رهبران آن معتقد بودند که به نسبت وجود این سایت‌ها در لبنان، احتمال کمتری دارد که اسرائیل مصایف را بزند.

یک مقام غربی گفت که اسرائیل چندین بار این تأسیسات را مورد حمله قرار داده بود اما نتوانسته بود به اتاق‌های داخلی و تقویت شده آن صرفاً با حملات هوایی برسد. وی گفت تصمیم برای اعزام کماندو برای این بود که اطمینان حاصل شود که اینبار سایت نابود شود...

بگفتة مقامات، هر چند این تأسیسات درگذشته با تولید تسلیحات شیمیایی مرتبط بوده اما در سالیان اخیر این جنس کار در آن انجام نشده است. اما این تأسیسات مشغول تولید موشک‌های هدایت‌شونده دقیق برای حزب‌الله بوده است.

نیویورک تایمز : هلن کوپر، اریک اشمیت، جولیان بارنز، رونن برگمن

**
عملیات ویژه اسرائیل علیه تاسیسات زیرزمینی سپاه در سوریه"
طبق گزارش برخی رسانه‌ها کماندوهای ارتش اسرائیل عملیات ویژه‌ای را علیه تاسیسات نظامی سپاه در حومه مصیاف سوریه انجام دادند. در حمله منتسب به اسرائیل به مرکز توسعه موشک‌های بالستیک و پهپادها ۲۲ نفر کشته و۴۳ نفر زخمی شدند.وب سایت آمریکایی "اکسیوس" جزئیات عملیات نظامی اسرائیل در منطقه مصیاف را با استناد به سه منبع فاش کرد. آکسیوس نوشت نیروهای ویژه اسرائیل در یک عملیات زمینی یک تاسیسات زیرزمینی ایران را با مواد منفجره‌ای که با خود آورده بودند، منهدم کردند.

طبق ادعای یک منبع که آکسیوس نامش را فاش نکرده نیروهای ویژه اسرائیل سربازان سوری را در این مرکز غافلگیر کرده و شماری از آنها را در جریان این حمله کشتند اما به نیروهای ایرانی یا شبه‌نظامیان حزب‌الله آسیبی وارد نشده است.

آکسیوس تاکید کرده است ایران ساخت این تاسیسات را در سال ۲۰۱۸ با هماهنگی حزب‌الله و رژیم سوریه آغاز کرده در حالی‌که سازمان امنیت اسرائیل چندین سال بر روند ساخت و ساز آن نظارت داشته است.  

آکسیوس همچنین نوشت اسرائیل قبل از اجرای عملیات خود دولت بایدن را از آن مطلع کرده و با مخالفت واشنگتن مواجه نشده است.

بنا بر این گزارش‌ها کماندوهای ارتش اسرائیل عملیات ویژه‌ای را علیه تاسیسات نظامی سپاه در شش کیلومتری مصیاف سوریه انجام دادند.

تاسیسات مورد هدف قرار گرفته مسئولیت توسعه موشک‌های بالستیک و پهپادها را برعهده دارد و از شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان نیز پشتیبانی لجستیکی می‌کرده است.

"کانال ۱۴" اسرائیل نیز در این رابطه گزارش داد نیروهای اسرائیلی موفق به ضبط اسنادی از ساختمانی متعلق به سپاه پاسداران در سوریه شده‌اند و برخی از نیروهای ایرانی را به اسارت گرفتند. همین خبر را پیش از این روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" هم به نقل از منابع امنیتی گزارش داده بود. 

**
افزایش انتقاد به اسرائیل در پی کشته شدن کارکنان سازمان ملل
کشته شدن ۱۸ نفر در پی حمله اسرائیل به ساختمان مدرسه الجاعونی در نوار غزه و جان باختن ۶ تن از کارکنان آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا)، انتقادات شدید آلمان، آمریکا و سازمان ملل را برانگیخته است.در پی اعلام خبر کشته شدن شش تن از کارکنان آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) در جریان حمله ارتش اسرائیل به مدرسه الجاعونی در اردوگاه پناهندگان نصیرات در مرکز نوار غزه، انتقادهای بین‌المللی به ارتش اسرائیل شدت گرفته است.

دولت آلمان و سازمان ملل متحد اعلام کردند که کشته شدن شش کارمند آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی سازمان ملل در حمله روز چهارشنبه ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) "غیرقابل قبول" است.
**
آکسیوس: اسراییل کارخانه موشکی زیرزمینی رژیم ایران در سوریه را منهدم کرد
به گفته سه منبع مطلع از عملیات، یک واحد نخبه نیروهای دفاعی اسراییل اوایل این هفته یک حمله بسیار غیرمعمول در سوریه انجام داد و یک کارخانه موشکهای دقیق زیرزمینی را که اسراییل و ایالات متحده ادعا می‌کنند توسط رژیم ایران ساخته شده بود، منهدم کردند.

آکسیوس روز ۲۲شهریور نوشت:
حملات هوایی اسراییل به سوریه از زمان حمله حماس به اسراییل در ۷ اکتبر افزایش یافته است، در حالی که درگیریهای فرامرزی بین حزب‌الله و اسراییل نیز تشدید شده است. اما حمله روز یکشنبه اولین عملیات زمینی ارتش اسراییل در سال‌های اخیر علیه اهداف رژیم ایران در سوریه بود. به نظر می‌رسد انهدام این کارخانه ضربه مهمی به تلاش ایران و حزب‌الله برای تولید موشکهای میان‌برد دقیق در خاک سوریه وارد کرده باشد.

منابع گفتند که دولت اسراییل به‌طور غیرعادی در این مورد سکوت کرده و مسئولیتی را برعهده نگرفته است تا از تحریک انتقام‌جویی از سوی سوریه، ایران یا حزب‌الله جلوگیری کند.

یک منبع گفت که یگان ویژه اسراییل محافظان سوری در این مرکز را غافلگیر کرد و تعدادی از آنها را در جریان این حمله کشت، اما به ایرانیان یا شبه‌نظامیان حزب‌الله آسیبی نرسید.
دو منبع گفتند که نیروهای ویژه از مواد منفجره‌ای که با خود آورده بودند برای منفجر کردن تأسیسات زیرزمینی، از جمله ماشین‌آلات پیچیده، استفاده کردند.

دو منبع آگاه به آکسیوس گفتند که رژیم ایران در سال ۲۰۱۸ پس از یک سری حملات هوایی اسراییل که بسیاری از زیرساخت‌های تولید موشکهای رژیم ایران را در سوریه منهدم کردند، ساخت این تأسیسات زیرزمینی را با هماهنگی حزب‌الله و سوریه آغاز کردند. به‌گفته این منابع، رژیم ایران تصمیم گرفتند یک کارخانه زیرزمینی در اعماق کوهی در مصیاف بسازند زیرا در برابر حملات هوایی اسراییل غیرقابل نفوذ است.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو