۱۴۰۳ شهریور ۲۵, یکشنبه

اعتصاب عمومی در کردستان در دومین سالگرد شهادت ژینا امینی - بازداشت خانگی اعضای خانواده ژینا امینی برای جلوگیری از برگزاری مراسم


اعتصاب عمومی در کردستان در دومین سالگرد شهادت ژینا امینی -  بازداشت خانگی اعضای خانواده ژینا امینی برای جلوگیری از برگزاری مراسم

روز ۲۵ شهریور سالگرد قیام ۱۴۰۱ درحالی فرا رسیده است که شهرهای کردستان به صورت گسترده به همین مناسبت در اعتصاب هستند و اعتصاب عمومی شهرهای کردنشین را فرا گرفته است. از صبح امروز ۲۵شهریور به‌مناسبت سالگرد قیام سراسری ۱۴۰۱ و شهادت مهسا (ژینا) امینی اعتصاب عمومی در سنندج، سقز، دیواندره، مهاباد و بوکان آغاز شده است. بنا به گزارشهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی سایر شهرهای کردستان نیز به این اعتصاب خواهند پیوست.

از این پیش‌تر احزاب و گروه‌های کرد ایرانی برای اعتصاب در سالگرد ژینا فراخوان داده بودند

گزارشهای رسیده حاکی از اقدامات سنگین امنیتی و حضور نیروهای سرکوبگر در شهرهای مختلف است.

مأموران سرکوبگر در سقز راههای رسیدن به آرامگاه آیچی را که مزار ژینا امینی در آن است بسته‌اند تا مانع شکل‌گیری تجمع مردم شوند.

خانواده مهسا ژینا امینی را در حصر خانگی قرار دادند و اجازه حضور در مراسم سالگرد ژینا را ندارند.

تشدید اقدامات سرکوبگرانه در کردستان و ایران

تصاویری از سقز منتشر شده است که از مسدود کردن مسیرهای فرعی دسترسی به مزار  ژینا  امینی  در آرامستان آیچی و گشت‌زنی هلی‌کوپتر بر فراز شهر سقز خبر می دهند.

شبکه‌های مجازی ایران   به صورت گسترده از فیلم هایی پر شده است که حکایت از اعتصاب عمومی در شهرهای کردستان دارد.

اقدامات سرکوبگرانه رژیم به کردستان محدود نشده است و بنا به اطلاعیه کمیسیون امنیت شورای ملی مقاومت ایران وزارت اطلاعات دولت پزشکیان دستورالعمل خاصی برای انجام اقدامات سرکوبگرانه در سراسر کشور صادر کرده است.

اقدامات سرکوبگرانه از روز ۲۲ شهریور «تا اطلاع ثانوی» در سطح سراسری است و «شروع سال تحصیلی جدید» را هم در بر می‌گیرد. عنوان برخی دستورالعمل‌ها «پیشگیری از وقوع حوادث و رخدادهای سوء احتمالی» است.

۱-دستگاههای اطلاعاتی استانها و شورای تأمین شهرستانها ضمن ارتقاء سطح هوشیاری، رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در هفته‌های پیش‌رو را با برنامه‌ریزی لازم به‌منظور اقدامات پیشگیرانه برای وقایع ضدامنیتی احتمالی اتخاذ نمایند.

۲- ابلاغ هوشیاری و آمادگی عوامل نامحسوس با هدف جلوگیری از غافلگیری در کنترل وقایع احتمالی

۳- اشراف دقیق و اقدامات اطلاعاتی مدیریت‌شده بر وضعیت استانها و شهرها و شناسایی عوامل محرک به اقدامات ضدامنیتی و برخورد قانونی با آنها قبل از شکل‌گیری هر گونه وقایع احتمالی

۴- توجیه خانواده برخی از جان‌باختگان اغتشاشات سالهای گذشته با توجه به تلاش ضدانقلاب برای تحریک آنان

۵- افزایش مراقبت‌های محسوس و نامحسوس در شهرها، اماکن عمومی، مناطق دارای سابقه اغتشاش و هم‌چنین آرامستان‌های محل دفن جان‌باختگان حوادث امنیتی سنوات گذشته

۶- رصد و کنترل بر تحرکات عناصر سابقه‌دار شناخته‌شده افزایش داده شود.

۷- به مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی و اجتماعی با هدف جلوگیری از سوءاستفاده مغرضین توسط دستگاههای اجرایی و خدماتی رسیدگی فوری به‌عمل آید.

۸-اجرای طرح‌های جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز (به‌ویژه در مناطق سابقه‌دار در اغتشاشات).

۹- ادارات کل اطلاعات در هر استان، مدیریت خانواده‌های جان‌باختگان و معدومین سنوات گذشته را کنترل کنند تا منجر به وقایع احتمالی نشود. اقدامات سایر دستگاههای امنیتی و انتظامی باید در هماهنگی و با توافق ادارات کل اطلاعات انجام شود.

به این ترتیب با این دستورالعمل وزارت اطلاعات اکنون رژیم همه نیروهایش را برای جلوگیری غافلگیر شدن در مقابل قیام بسیج کرده است.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو