۱۴۰۳ مهر ۲۸, شنبه

آخرین تحولات - رویدادها واخبار جنگ منطقه . مراحل کشته شدن یحیی سنوار رهبر حماس واختلاقات اوبا رژیم آخوندی


آخرین تحولات  ورویدادهای جنگ منطقه . مراحل کشته شدن یحیی سنوار رهبر حماس واختلاقات اوبا رژیم آخوندی 

الحدث : اختلافات یحیی سنوار با رژیم تهران 

برخی منابع به الحدث گفتند که یحیی سنوار قبل از کشته شدن اختلافاتی با تهران بدلیل سفارشاتی که رژیم ایران تلاش داشته به او تحمیل کند داشته است. منابع الحدث خاطرنشان کردند، سنوار بر این باور بود که تهران حمایت لازم را از حماس انجام نداده است. منابع الحدث همچنین خاطرنشان کردند که سنوار با رهبران حماس در خارج به دلیل سفارشات رژیم ایران اختلاف داشت. منابع گفتند، سنوار اخیرا خروج به همراه خانواده‌اش از غزه را در مقابل تحویل دادن اسرا رد کرده است. منابع تاکید کردند، سنوار قبل از کشته شدن سفارشاتش در مورد اسرا را به همراهان خود انجام داده است.

**

رویترز : آخرین اخبار جنگ منطقه 

- 42519 فلسطینی در حمله نظامی اسرائیل به غزه از 7 اکتبر 2023 تاکنون کشته و 99637 نفر زخمی شدند.

- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه گفت که آتش بس در خاورمیانه اولویت دارد و کشته شدن سنوار رهبر حماس توسط نیروهای اسرائیلی می تواند شانس دستیابی به آن را افزایش دهد.

جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا نشست وزرای دفاع گروه ۷ در ناپل به خبرنگاران گفت: «پس از کشته شدن سنوار، چشم‌انداز جدیدی باز شده است و ما باید از آن برای رسیدن به آتش‌بس، آزادی گروگان‌های باقی‌مانده (اسرائیل) و جستجوی چشم‌انداز سیاسی استفاده کنیم.

.. وی همچنین گفت که ماموریت صلحبانی سازمان ملل در لبنان موسوم به یونیفیل می تواند تقویت شود زیرا در درگیری بین اسرائیل و دشمن لبنانی آن حزب الله زیر آتش قرار گرفته است. بورل گفت: «نیروهای سازمان ملل باید در سرتاسر جهان مورد احترام قرار گیرند...

تصمیم گیری در مورد یونیفیل. شاید باید بازنگری شود، اما اولین کاری که باید انجام شود آتش‌بس است».

ایکس ترور آلارم(رسانه حامی اسراییل که بر مبنای هوش مصنوعی کار می کند) بنقل از تلویزیون کانال۱۲ اسراییل

- رسانه های اسرائیلی به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گزارش دادند که ایران امروز با استفاده از یک پهپاد تروریستی قصد ترور نخست وزیر اسرائیل را داشت.

ایکس ترور آلارم(رسانه حامی اسراییل که بر مبنای هوش مصنوعی کار می کند)

شبه‌نظامیان عراقی مورد حمایت ایران به دفاتر شبکه تلویزیونی سعودی ام‌بی‌سی در بغداد یورش بردند، و این پس از آن بود که این شبکه تلویزیونی یکی از فرماندهان شبه‌نظامی را تروریست توصیف کرد.

رویترز: انتظار می‌رود جو بایدن از کشته شدن یحیی سنوار برای فشار بر نتانیاهو برای پایان دادن به جنگ غزه استفاده کند

اما بایدن با آبشاری از بحرانهای درهم تنیدهٔ خاورمیانه مواجه است

نتانیاهو بعد از کشته شدن رهبر حماس وعده جنگ بیشتر می‌دهد

و امیدهای صلح را از بین می‌برد

در همین حال حزب‌الله لبنان متعهد شد که جنگ علیه اسراییل را تشدید کند

ایران حامی حزب‌الله هم گفت روح مقاومت تقویت خواهد شد

اظهارات نتانیاهو با رهبران غربی از جمله جو بایدن در تضاد بود

که گفت مرگ سینوار فرصتی برای پایان درگیری است

یک دیپلمات ارشد در لبنان به رویترز گفت

امیدها با مرگ سنوار به پایان جنگ، بی‌مورد به نظر می‌رسد

رویترز: خطوط هوایی بین‌المللی پروازهای خود را به منطقه خاورمیانه متوقف می‌کنند

با تشدید نگرانی در مورد درگیریهای گسترده‌تر در خاورمیانه

خطوط هوایی بین‌المللی پروازهای خود را به این منطقه متوقف می‌کنند

لغو پروازهای شرکتهای هواپیمایی آلمان و امارات و قطر به تهران

لوفت هانزا اعلام کرد

تا اطلاع ثانوی از حریم هوایی ایران و عراق استفاده نخواهد کرد

خبرگزاری رویترز ۲۷مهر نوشت: نگرانی‌ها در مورد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، خطوط هوایی بین‌المللی را بر آن داشت تا پروازهای خود را به این منطقه متوقف کنند.

رویترز افزود: لوفت هانزا گروه هواپیمایی آلمان اعلام کرد پروازهای خود به تهران را تا دهم آبان تعلیق کرد. گروه هواپیمایی آلمان تا اطلاع ثانوی از حریم هوایی ایران و عراق استفاده نخواهد کرد.

شرکت هواپیمایی دولتی امارات نیز پروازهای خود به تهران و بغداد را تا دوم آبان لغو کرد.

خطوط هوایی قطر نیز به‌طور موقت پروازهای خود را به ایران عراق و لبنان به‌حالت تعلیق درآورد.

تعداد زیادی از شرکتهای هواپیمایی بین‌المللی نیز اعلام کردند به‌طور موقت پروازهای خود را به تل آویو و بیروت متوقف کرده‌اند شماری از این شرکتها عبارتند از:

شرکت هواپیمایی اسپانیا

شرکت هواپیمایی هلندی ک ال ام KLM

ایر فرانس شرکت هواپیمایی فرانسه

دلتا ایر لاینز DAL. N شرکت هواپیمایی ایالات متحده

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز مستقر در شیکاگو

شرکت هواپیمایی مصر

بریتیش ایرویز- شرکت هواپیمایی انگلستان

ایتالیا ایرویز –شرکت هواپیمایی ایتالیا

شرکت هواپیمایی ترکیه

رایان ایر، بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا

شرکت هواپیمایی رومانی

ویرجین آتلانتیک شرکت هواپیمایی متعلق به انگلستان

شرکت هواپیمایی یونان

ایر الجزایر شرکت هواپیمایی الجزایر

**

وال استریت ژورنال:  اسرائیل سنوار را می‌کشد و بایدن می‌خواهد به قضیه خاتمه دهد

به قلم: مایکل دورن، مدیر مرکز مؤسسة هادسون برای صلح و امنیت در خاورمیانه

پرزیدنت بایدن مرگ یحیی سنوار رهبر حماس را فرصتی برای پایان دادن به جنگ غزه می‌بیند...

انتخابات ریاست‌جمهوری یک ابتکار صلح را برای رهبران حزب دمکرات بسیار جذاب می‌نماید...

اما ابتکار بایدن چیزی بیش از یک بازی در سیاست داخلی است. از زمان سخنرانی وضعیت کشور در ماه مارس، بنظر می‌رسد که بایدن و تیمش جنگ غزه را کلید ثبات کل خاورمیانه می‌بینند. رویکرد آنها با وضعیت روی زمین ناهمخوان است و مرگ سنوار چیزی را تغییر نداده است.

تیم دیپلماسی بایدن سه اشتباه عمده دارد. اول اینکه به اشتباه مفروض می‌گیرد که می‌توان نتانیاهو را مجبور به قبول یک حماس تنبیه شده بعنوان یک عامل سیاسی عمده در غزه نمود. یک مقام بایدن در ماه مه گذشته به تایمز اسرائیل گفت، ”ما باید در رابطه با این موضوع صادق باشیم که حماس بعد از پایان جنگ کماکان به شکلی در غزه باقی خواهد ماند. هیچ میزان از جنگ این واقعیت را تغییر نمی‌دهد.“ ...هنگامیکه اسرائیلی‌ها سؤال کرده‌اند که چه چیزی حماس را مجبور خواهد کرد که قدرت را واگذار کند، کاخ سفید هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای نداشته است...

نخست‌وزیر فرصتی می‌بیند که حماس را از هم بگسلد و بطور مستقل با اجزاء آن مذاکره کند. او یک انتخاب به فرماندهان محلی حماس داده است: یا شما گروگان‌هایی که نزدتان هست را آزاد می‌کنید و اجازه می‌یابید تا در امنیت غزه را ترک کنید، یا می‌میرید. تلاش بایدن برای رسیدن به یک توافق با حماسی متمرکز دیگر دورانش گذشته است.

دوم اینکه پرزیدنت و تیمش ارتباط بین غزه و جبهه لبنان را درست فهم نکرده‌اند. بنظر می‌رسد مقامات بایدن خواهان یک آتش‌بس در غزه هستند که به آتش‌بس در لبنان منجر خواهد شد. آنها انتظار دارند که حزب‌الله و ایران بعد از موافقت حماس با یک آتش‌بس حمله به اسرائیل را متوقف کنند.

از نظر اسرائیل، مرتبط کردن جبهه‌های غزه و لبنان به نفع ایران و محور مقاومتش تمام می‌شود...

چرا باید اسرائیل پایش را از روی گردن حزب‌الله بردارد و بعد مذاکرات را شروع کند؟

دهها هزار اسرائیلی از خانه‌هایشان در شمال تخلیه شده‌اند. آنها باز نمی‌گردند تا اطمینان حاصل کنند که حزب‌الله دیگر هرگز قادر نخواهد بود بسوی آنها راکت و موشک شلیک کند. اعلام یک آتش‌بس، به اندازه کافی اطمینان‌بخش نیست.

و بالاخره، بنظر می‌رسد که تیم بایدن دینامیزم ایران-اسرائیل را درست درک نمی‌کند. مرگ سنوار در حالی اتفاق افتاد که اسرائیل خود را برای تلافی حملات موشکی بالستیک ایران به اسرائیل آماده می‌کند. برای اسرائیل این تلافی حیاتی است تا بازدارندگی در قبال ایران مجدداً برقرار شود.

ابتکار آتش‌بس بایدن احتمالاً با درخواست خویشتنداری حتی بیشتر اسرائیل علیه ایران همراه خواهد بود. نتانیاهو ممکن است به توصیه بایدن عمل کند یا نکند. اگر بکند، او حتی با سرعت بیشتری دنبال ”پیروزی کامل“ در غزه و لبنان خواهد رفت تا اثبات کند که ایران و نیروهای نیابتی‌اش نمی‌توانند از آمریکا برای بازداشتن اسرائیل استفاده کنند تا بتوانند در مصونیت به اسرائیل شلیک کنند.

**

تلویزیون العربیه مراحل کشته شدن یحیی سنوار

سناریوی و مراحل کشته شدن یحیی سنوار چه بود. یکسال از جنگ غزه گذشت و اسرائیل یک روز هم از تعقیب او در زیر و سطح زمین متوقف نشد. تا این که در محلی که بطور خیلی جدی به ذهن هیچ کس، از جمله اسرائیل هم خطور نمی کرد کشته شد. طبق گزارشات ارتش اسرائیل حتی اطلاعات آمریکا هم متوجه نشد که او آنجا است. چگونه این عملیات که به آن عملیات تصادفی گفته می شود بدون طراحی و آماده باش قبلی انجام شد:

این عملیات ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 17 اکتبر در محله السلطان در شهر رفح با شلیک یک سرباز اسرائیلی از گردان 410 در پاسخ به تحرکاتی در داخل یک ساختمان در همین محله شروع شد.

به این ترتیب این ساختمان بدلیل دیده شدن ورود سه نفر مسلح به داخل آن هدف عملیات قرار گرفت بدون این که کسی بداند سه نفر مسلح که وارد این ساختمان شده اند چه کسانی هستند. این وضعیت تا ساعت 1500 ادامه داشت و ارتش اسرائیل همچنان نسبت به تحرکات افراد موجود در این ساختمان مشکوک بود. در ساعت 1500 پس از اطمینان از وجود نفرات مسلح در این ساختمان فورا به سمت آنها شلیک شد.

در این لحظه سنوار تلاش کرد به ساختمان دیگری پناه ببرد و به طبقه دوم ساختمانی که در تصویر دیده می شود پناه برد و بر اثر اصابت یک گلوله تانک در این ساختمان مجروح شد. در این لحظات تعیین کننده یک فرمانده دسته از گردان 450 به منطقه اطراف این دو ساختمان وارد شد و درگیریهایی شروع شد و همزمان یک نارنجک به سمت سنوار و دوستانش پرتاب شد و رابطه سنوار با بقیه قطع شد.

در این جا همچنان که در کلیپ دیده می شود انجام وظیفه پهباد شروع شد و پهباد اقدام به عکس برداری و ثبت لحظات پایانی سنوار نمود. و این در حالی است که سنوار زخمی شده و کز کرده و تلاش می کند با یک چوب دستی به پهبادی که بالای سر او است ضربه بزند.

سپس آخرین صحنه اتفاق می افتد و یک گلوله تانک به سمت محلی که سنوار در آنجا سنگر گرفته است شلیک میشود بدون این که بدانند سنوار آنجا است. پس از 24 ساعت قطعی می شود که سنوار در این محل کشته شده است.

**

نیویورک تایمز:  لبنان و انتقادی نادر به ایران بواسطة ”دخالت آشکارش“

به قلم: یوآن وارد

بعد از اظهارات سخنگوی مجلس ایران که کشورش آماده کمک به مذاکرات برای مشخص کردن مواد توافق برای یک آتش‌بس بین اسرائیل و حزب‌الله می‌باشد، کفیل نخست‌وزیر لبنان روز جمعه ایران را متهم به دخالت در امور داخلی کشورش نمود و موجب یک مشاجره دیپلماتیک نادر گردید.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان که بعداً سفیر تهران را برای پاسخ فراخواند، در توبیخی نادر توسط یک مقام لبنانی با توجه به قدرت مسلط حزب‌الله مورد حمایت ایران در این کشور، گفت که اظهارات گزارش شده ”یک دخالت آشکار در امور لبنان“ است.

در مصاحبه‌ای که در روزنامه فرانسوی لوفیگارو یک روز قبل منتشر شد، از محمدباقر قالیباف، سخنگوی مجلس، نقل قول شده که دولت ایران آماده مذاکره با فرانسه حول اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت است که مربوط به پایان دادن به جنگ بین حزب‌الله و اسرائیل در سال 2006 می‌باشد و بنظر یک پیش‌شرط برای آتش‌بس در لبنان می‌رسد.

میقاتی در پاسخ گفت، ”مسئله مذاکره برای اعمال قطعنامه بین‌المللی 1701 را دولت لبنان دارد دنبال می‌کند. همه باید از این مسیر حمایت کنند نه آنکه بخواهند موضوعات جدیدی را وارد آن کنند“...

هر چند مهدی محمدی، مشاور ارشد قالیباف، بعداً تلاش کرد که این اظهارات را تکذیب کند اما برای خنثی کردن تنش‌های دیپلماتیک دیگر دیر شده بود و سفیر تهران در بیروت برای روشن کردن موضوع فراخوانده شده بود. بنا به بیانیة وزارتخارجه لبنان، مقامات لبنانی طی این ملاقات تأکید کردند که این کشور باید استقلال خود را در حالیکه بدنبال یک راه حل دیپلماتیک برای درگیری است، حفظ کند.

میقاتی مکرراً تعهد دولتش به اجرای کامل توافق ملل متحد را مورد تأیید قرار داده تا به خشونت در لبنان که در آن هزاران نفر کشته و بیش از یک میلیون نفر بی‌خانمان شده‌اند، پایان دهد. اما دولت موقت غرقه در بحران لبنان به میزان زیادی ناتوان از مهار حزب‌الله دیده می‌شود.

**

وال استریت ژورنال : قمار خونین سنوار خاورمیانه را تغییر داد اما نه بصورتی که او تصور می‌کرد

به قلم: یاروسلاو تروفیموف

یحیی سنوار رهبر حماس با حملة سال پیش خود به اسرائیل دنبال بازترسیم خاورمیانه بود که در آن ایران، حزب‌الله لبنان و عمده منطقه را بدانچه که وی یک نبرد تعیین‌کننده در پایان دادن به نابودی کشور یهود می‌بود، کشاند...

برای اولین بار در تاریخ خود، اسرائیل وارد یک درگیری نظامی مستقیم با ایران شد.

اما درست مثل حملات 11 سپتامبر 2001 که در آن اسامه بن لادن قصد نابود کردن قدرت آمریکا در خاورمیانه را داشت تا اسلام منطقه را بدست بگیرد، قمار خونین سنوار طبق برنامه پیش نرفت. در کوتاه مدت، این حمله قدرت نظامی اسرائیل را نشان داده، ”محور مقاومت“ به رهبری ایران را بشدت تضعیف کرده و آمال فلسطینیان برای استقلال را بیش از هر زمان دیگری به امری بعید تبدیل کرده است...

در عین حال، در تمام این مدت، جامعه و اقتصاد اسرائیل با اندک اختلالی به کار خود ادامه داده است.

اینکه این قضیه در بلندمدت چه می‌شود مشخص نیست و بستگی به این دارد که آیا اسرائیل می‌تواند موفقیت‌های نظامی اخیر خود را تبدیل به دستآوردهای سیاسی پایدار نماید یا خیر.

ایران به روشنی واپس رفته است. اسرائیل برخی از تهدیدات استراتژیکی که با آنها روبرو بود را خنثی کرده اما با اینکار ممکن است تهدیدات جدیدی را تولید کرده باشد...

طرح 7 اکتبر سنوار به ویرانی فاجعه‌بار غزه منجر شده است... اما بحرانی که وی ایجاد کرد به این توهم که مدتها توسط نتانیاهو پرورش یافته بود ضربه زد که آمال فلسطینیان برای یک کشور را می‌توان برای همیشه نادیده گرفت و اسرائیل هم می‌تواند عادیسازی روابط خود با کشورهای عربی را [بلامانع-م] دنبال کند.

ننسی اکیل، مدیرکل مرکز سیاست بین‌المللی، یک اندیشکده مترقی گفت، ”مطمئناً سنوار به هدف خود برای قرار دادن مسئله فلسطین در کانون موضوعات ژئوپلتیک‌ رسید. اما این به قیمت بسیار بالایی تمام شد و در واقع آمریکا را از حمایتش از اسرائیل حتی یک ذره هم دور نکرد. و تا زمانیکه سیاست آمریکا تغییر نکند، وضعیت برای فلسطینیان تغییر نخواهد کرد.“

فعلاً، روابط دیپلماتیک اسرائیل با کشورهای عربی از آزمایشات سال گذشته جان سالم بدر برده است...

با اینحال، تصاویر غزه و لبنان فشار روی دول عربی، بخصوص در مصر که دچار یک افول اقتصادی عمده است، برای اتخاذ موضعی بسیار سخت‌تر را افزایش داده است.

در دیگر مناطق جهان در حال توسعه، کشورهایی از کلمبیا گرفته تا آفریقای‌جنوبی، روابط خود با اسرائیل را تنزل داده‌اند و روسیه و چین هم با انتقادات شدید به حمایت آمریکا از نتانیاهو دست بالا را در امور اخلاقی و انسانی مدعی شده‌اند. مهم‌تر اینکه در طولانی‌مدت، حمایت از اسرائیل در خود آمریکا و در اروپا، بخصوص در میان جوانان، کاهش یافته است.

آرون دیوید میلر، مذاکره‌کننده ارشد سابق آمریکا برای صلح در خاورمیانه گفت، ”اسرائیل بیش از هر زمان دیگری منزوی است“...

بنظر می‌رسد که تا این نقطه، اسرائیل و ایران تنها تیرهای اولیه را در درگیری مستقیم‌شان شلیک کرده باشند. مقامات اسرائیلی بیش از پیش از ایده تغییر رژیم در داخل ایران صحبت می‌کنند...

مارک دوبوویتز، مدیرکل بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها گفت، ”اگر یک تلاش متمرکز برای تضعیف و اگر خوش‌ شانس باشیم، ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته باشد، این سازمان‌های تروریستی بازتولید خواهند شد چرا که ایران به تأمین مالی، تسلیحاتی، آموزش و هماهنگ کردن این ارتش‌های تروریستی ادامه خواهد داد.“

آنچه محرز است اینکه مبارزه بین دو کشور تا آینده‌ای دور ادامه خواهد یافت و تهران تلاش خواهد کرد ابتکار عمل را بعد از واگشت‌های اخیرش مجدداً بدست آورد.

پاسخ‌های احتمالی، علاوه بر سرمایه‌گذاری مجدد برای بازسازی حزب‌الله، حماس و دیگر اعضای محور مقاومت، می‌تواند شامل همکاری نظامی نزدیک‌تر با روسیه، فرار اتمی، یا یک سورپریز استراتژیک دیگر باشد که تبدیل به شاخص جنگ در خاورمیانه شده است.

**

یورش گروه‌های مسلح طرفدار رژیم ایران به دفتر تلویزیون عربستان در بغداد

به گزارش خبرگزاری فرانسه یک منبع امنیتی در عراق گزارش داد که بامداد روز شنبه ۲۸مهر، گروه‌های مسلح طرفدار رژیم ایران به دفاتر شبکه تلویزیونی سعودی «ام‌بی‌سی» در بغداد حمله کرده و آن را غارت کردند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که این شبکه گزارشی پخش کرد که در آن فرماندهان مورد حمایت رژیم ایران را «تروریست» نامیده بود. به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از نیروهای گروه‌های مسلح به استودیوهای این شبکه یورش بردند و به تجهیزات الکترونیکی و رایانه‌ها آسیب رسانده و بخشی از ساختمان را به آتش کشیدند 

**

کشته شدن یحیی سنوار و پیامدهای آن در صدر اخبار جهان

نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل مأموریت پیش روی ما هنوز کامل نشده است چالشهای بزرگی در پیش روی ماست لازم است ما صبری طولانی داشته باشیم

تلویزیون الجزیره: خلیل الحیه معاون سنوار بر ادامه راه یحیی سنوار تأکید کرد این خون‌ها راه ما را روشن خواهد کرد و انگیزه‌ای برای بیشترین مقاومت خواهد بود حماس ادامه خواهد داد تا برپایی دولت فلسطینی بر تمام خاک فلسطین با پایتختی قدس

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا

با کمک اطلاعاتی ما، ارتش اسراییل بی‌وقفه رهبران حماس را تعقیب کرد

اسراییل حق کامل دارد که رهبری و ساختار نظامی حماس را از بین ببرد

اکنون فرصتی برای «یک روز بعد» در غزه وجود دارد

اما کار زیادی پیش روی ماست

فایننشال تایمز به‌نقل از دیپلماتها مرگ رهبر حماس ضربه سنگینی به این جنبش است

اما به‌معنای فروپاشی حماس یا پایان جنگ در غزه نیست توپ اکنون در زمین اسراییل است جنگ نامحدود نه تنها برای غزه  بلکه برای اسراییل و به‌ویژه برای گروگانها ویرانگر خواهد بود

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه ایران و حزب‌الله مسئولیت بسیار سنگینی در قبال وضعیت کنونی دارند ایران باعث نابودی حسن نصرالله و شروع عملیات اسراییل شد از گسترش جنگ در منطقه باید اجتناب کرد این مستلزم آن است که ایران از تهدید مستقیم یا غیرمستقیم اسراییل دست بردارد به تعهدات هسته‌یی خود بازگردد، به فعالیت‌های خطرناک خود در خاورمیانه پایان دهد و ارسال سلاحها به روسیه را که علیه اوکراین استفاده می‌شود متوقف کند

پزشکیان: خللی در مقاومت امت اسلامی در برابر زور و اشغال ایجاد نخواهد شد اینجانب شهادت این فرمانده دلاور جهادی را به مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تبریک و تسلیت عرض می‌کنم

وزیر خارجه ترکیه: آمادگی برای جنگ احتمالی میان اسراییل و ایران ضروری است

وزیر خارجه ترکیه: جنگ میان اسراییل و ایران باید به‌عنوان یک احتمال بالا مورد توجه قرار گیرد ارزیابی این احتمال توسط کشورهای منطقه، اقدام عاقلانه‌ای خواهد بود ما به‌عنوان یک کشور و به‌عنوان یک منطقه نیاز داریم تا برای چنین سناریویی آماده باشیم

سی.ان.ان: احتمال پاسخ اسراییل به حمله موشکی ایران هم‌چنان پابرجاست

و عملیاتی متمایز تلقی می‌شود پاسخ اسراییل ممکن است طی روزهای آینده و پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انجام شود

روزنامه اسراییلی‌هارتص نخست‌وزیر اسراییل پس از مرگ سنوار فرصت را برای رسیدگی به موضوع هسته‌یی ایران مناسب تشخیص داده و نگرانی آمریکا از این امر تشدید شده است

اسرائیل در حال بررسی نوعی پاسخ شدید است که دارای ظرفیت افزایش تنش با ایران است

تا جایی که کار را به مبادله ضرباتی به برنامه هسته‌یی در ایران نیز بکشاند

شرایط میدانی به‌گونه‌یی است که اسراییل به خود اجازه می‌دهد

تحرکات نظامی‌اش علیه ایران را برای آمریکایی‌ها توجیه کند

شلیک ۵۰ راکت از لبنان به اسراییل:  بامداد جمعه ۱۵ موشک و ۲ پهپاد از خاک لبنان به مناطق شمال اسراییل شلیک شد

در عملیات اسراییل در جنوب لبنان فرمانده حزب‌الله در منطقه طیبا کشته شد

حمله اسراییل به یک مدرسه در جبالیا ۲۸ کشته بر جای گذاشت یک وزیر اسراییلی گفت  اسراییل از کنترل امنیتی غزه صرفنظر نمی‌کند

آخوند گلپایگانی رئیس دفتر خامنه‌ای در جمعه‌بازار زنجان

حسن نصرالله انسانی مدیر و مدبر بود او تدبیر می‌کرد و هنوز هم نظرات او را در حزب‌الله اعمال می‌کنند سرزمینهای غصبی جایی ندارد که زیر موشک حزب‌الله نباشد و امیدواریم به‌زودی طومار اسراییل در هم پیچیده شود



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍