۱۳۹۹ اردیبهشت ۱۰, چهارشنبه

گزیده مهمترین اخبار 24 ساعته ایران وجهان + فیلم وعکس


گزیده مهمترین اخبار 24 ساعته ایران وجهان 

احضار دانشجویان امیرکبیر شرکت‌کننده در مراسم جانباختگان هواپیمای اوکراینی
احضار دانشجویان امیرکبیر در بجبوحه ویروس کرونا آن هم به دلیل شرکت‌ در مراسم جانباختگان هواپیمای اوکراینی و درست در زمانی که تمامی دانشگاه‌های کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند، ‎نشان از این دارد که ویروس کشنده کرونا نتوانسته ماشین سرکوب نظام را متوقف کند.
احضار دانشجویان امیرکبیر شرکت‌کننده در مراسم جانباختگان هواپیمای اوکراینی
اعتراضات صدها راننده ناوگان حمل و نقل درون شهری قزوین
اعتراضات صدها راننده ناوگان حمل و نقل درون شهری قزوین نسبت به بلاتکلیفی معیشتی در حالی صورت می‌گیرد که اکنون دوماه از قرنطینه عمومی میگذرد و دولت در حمایت از این قشر زحمتکش تاکنون اقدامی نداشته است.
اعتراضات صدها راننده ناوگان حمل و نقل درون شهری قزوین
اخراج کارکنان شرکت‌های مسافربری به دلیل شرائط بعد از ویروس کرونا
روز سه شنبه ۸ اردیبهشت هموطنی از تهران طی گزارشی گفت: «بنا بر سند ضمیمه که به تاریخ ۳۱فروردین ماه ۹۹  است، شرکت‌های مسافربری به خاطر وضعیت پیش‌آمده در رابطه با بیماری کرونا و عدم حمایت حاکمیت آخوندی از این شرکت‌ها، تصمیم به اخراج کارکنان خود گرفته‌اند.
اخراج کارکنان
افزایش قیمت نان در پی دادن وام یک میلیونی
ترفند روحانی برای خالی کردن جیب مردم در پی پرداخت وام یک میلیونی به بهانه حمایت دولت از قشر زحمتکش جامعه در پی دو ماه بیکاری در مقابله با ویروس کرونا خودش را نشان داد. مردم میگویند روحانی یک میلیون وام رو داد که اول نان را گران کند و بعد بقیه قیمت‌ها را.
افزایش قیمت نان در پی دادن وام یک میلیونی
گفتگوی پمپئو و لودریان در پی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت توسط رژیم ایران
مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، روز دوشنبه هشتم اردیبهشت ماه با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد مایک پمپئو؛ وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با ژان ایو لودریان همتای فرانسوی‌اش؛ در مورد برداشتن گام‌هایی در مقابله با تروریسم و هم‌چنین پاسخگو نگه‌داشتن رژیم ایران بعد از نقض قطعنامه‌های شورای امنیت تأکید کرده است.
نوربرت روتگن رئیس کمیته امور بین الملل
اعدام چهار زندانی در زندان مرکزی ارومیه و سنندج
سازمان حقوق بشری هەنگاو، اعدام چهار زندانی در زندان مرکزی ارومیه و سنندج را گزارش داد که اعدام دو زندانی در زندان ارومیه، همزمان دو نفر دیگر نیز در سنندج اجرا شده است.
اعدام چهار زندانی در زندان مرکزی ارومیه و سنندج
۱۲کشته در تصادف تریلی و اتوبوس در خراسان جنوبی
صبح امروز سه شنبه ۹ اردیبهشت ماه در جاده دُرح به سربیشه بر اثر تصادف بین تریلی و اتوبوس منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و مصدوم شدن ۸ نفر شد. این حادثه ساعت ۶:۴۰ دقیقه صبح امروز در کیلومتر ۷۵ جاده سربیشه به ماهیرود رخ داد.
۱۲کشته در تصادف تریلی و اتوبوس در خراسان جنوبی
افزایش قیمت‌ها و تعطیلی کارها در تهران
یک هموطن از بازار تهران روز دوشنبه ۸ اردبیهشت گفت: «من تو کار پوشاک هستم  قدرت خرید مردم وحشتناک پایین آمده. کار ساختمانی هم میکنم. این دو تا کار جزء بهترین و پرسودترین کارها بودند. الان در زمینه تامین هزینه واقعا به مشکل خورده‌ام.
افزایش قیمت‌ها و تعطیلی کارها در تهران
گرانی و افزایش قیمت‌ها در شهرهای میهن در بحبوحه مقابله با ویروس کرونا
در حالی که مردم و کشور درگیر بیماری واگیردار کرونا هستند و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم چندین برابر شده، گرانی و افرایش قیمت‌ها در شهرهای میهن که تولید نظام آخوندی است، کمر قشر زحمتکش و کم‌درآمد جامعه را خم کرده است.
گرانی و افزایش قیمت‌ها در شهرهای میهن در بحبوحه مقابله با ویروس کرونا
تصاویر نابی از دو سحابی موجود در نزدیکی کهکشان راه شیری که هابل به زمین فرستاد
تیم تحقیقاتی تلسکوپ فضایی “هابل”( Hubble) به مناسبت تولد ۳۰ سالگی این تلسکوپ تصویر جدیدی از یک سحابی منتشر کرد که توسط هابل ثبت شده است.
تصاویر نابی
گزیده اخبار سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۹۹
آخرین اخبار کرونا در ایران و جهان
– سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، سه‌شنبه ۹اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان فاجعه کرونا در ۳۰۱شهر ایران از ۳۶۶۰۰نفر بیشتر شده است.
– شمار قربانیان در تهران به ۶۱۳۰نفر، در خراسان رضوی به۲۸۹۰ نفر، در خراسان شمالی به ۴۱۰نفر، در خوزستان به ۱۶۶۰نفر، در سمنان به ۷۷۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۹۹نفر، در فارس به ۸۹۵نفر، در گلستان به ۱۱۲۵نفر، در همدان به ۹۰۵نفر و در یزد به ۶۴۵نفر رسیده است.
– شمار قربانیان روزانه ویروس جدید کرونا در بسیاری از کشورها رو به کاهش است و دولت‌ها به‌دنبال کاهش محدودیت‌های تردد هستند.
– آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در ایتالیا از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفت و با ثبت ۲ هزار و ۹۱ مورد جدید در شبانه روز گذشته به مجموع ۲۰۱ هزار و ۵۰۵ مورد رسید. به این ترتیب ایتالیا پس از اسپانیا، دومین کشور اروپایی است که بیش از ۲۰۰ هزار مورد مثبت کرونا در آن مشاهده شده است. شمار جان‌باختگان کرونا در این کشور نیز با مرگ ۳۰۱ نفر دیگر در ۲۴ ساعت اخیر به  رقم ۲۷ هزار و ۳۵۹ نفر رسید.
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین خلق ایران