۱۴۰۳ تیر ۲۹, جمعه

کیهان خامنه‌ای به پزشکیان هشدار داد! - جنگ سهم خواهی پست ومقام توسط باندها از پزشکیان بالا می‌گیرد


جنگ سهم خواهی پست ومقام  توسط باندها  از پزشکیان بالا می‌گیرد

همان طور که انتظار می‌رفت جنگ بر سر چینش کابینه به دعوا و جدال بین اردوی خامنه‌ای و پزشکیان انجامیده است. انگار دوران قرون وسطی یا جنگ‌های جهانگشایی شاهان قدیم است. هر کشوری که فتح می‌گردد غنائمی دارد که باید بین همه تقسیم شود. هر کس به فراخور زور و قدرتی که دارد سهم بیشتری برمی‌دارد.

یا قانون جنگل است که لاشه‌ای در میانه‌ است و کفتارها هر کدام، با ماهیت درندگی و وحشی‌گری، سهم بیشتری از لاشه را می‌قاپند.

به همه چیز می‌شود تشبیه کرد به جز انتخابات و تشکیل کابینه و دولت در یک کشور با ۹۰ میلیون نفر جمعیت. کشوری که ادعای پشتوانه «عدالت و عدل علی» را در شعار، پشت خودش دارد. اما تنها چیزی که در آن یافت نمی‌شود عدل و عدالت است.

در حالی که پزشکیان به پاستور راه یافته است، کلیه گرگ‌ها و کفتارهای باند خودش و باند مقابل سر راه وی کمین کرده‌اند.

هر کدام سهم خود را از لاشه پاستور می‌خواهند. تعارفی نیز در بین نیست. خیلی صریح و آشکارا سهم خود را می‌طلبند. خط و نشان می‌کشند. تهدید می‌کنند و…

روزی نیست که رسانه‌‌های باند خامنه‌ای خط و نشان برای وی نکشند. هر کدام هم با یک بهانه و با عناوین مختلف سهم‌خواهی خود از مردار کابینه را می‌طلبند.

شاید بتوان گفت سرآمد رسانه‌های باند خامنه‌ای در این سهم‌خواهی کیهان باشد. کیهانی که معروف است که خط خامنه‌‌ای را بی‌پرده و صریح پیش می‌برد.

پس از درج چند مقاله با عناوینی چون «اسب‌زین‌کرده» حالا اما لحن تندتر شده است. گویا کفتارها وحشی‌تر شده‌اند. کیهان مجددا در مطلبی با تیتر «آقای پزشکیان بخوانند» پرده را به کناری زده است.

کیهان از حمایت‌های ظریف از منصوب جدید خامنه‌ای بسیار گزیده شده است و اظهاراتی پیرامون این و رسانه‌‌های حامی رقیب مطرح کرده است.

دشمنی آشکار کیهان در مورد پشتیبانی ظریف از پزشکیان

از قبیل اینکه رسانه‌های اطراف منصوب جدید خامنه‌ای، «تحریف و جعل خبر» می‌کنند و این برای آنها «یک اصل و قاعده» شده است. کیهان می‌افزاید این رسانه‌ها «با ترفند راه بنداز – جا بنداز تلاش می‌کنند گزارش تحریف‌شده به خورد مخاطب بدهند.»

در ادامه از پزشکیان شاکی می‌شود که حتی یک کنفرانس خبری نگذاشته است. در ادامه «شورای راهبردی دوره انتقال دولت را به چالش کشیده که اقدامی خاص و بی‌سابقه» است. سپس تسویه‌حساب با ظریف را به میان می‌کشد که در این شورا عملا همه‌کاره ظریف است و در حال چیدن کابینه است. کیهان می‌افزاید که ظریف قرار بود در تلویزیون حضور یابد و به مردم توضیح دهد که آنهم حاضر نشد.

سپس کیهان پزشکیان را به سوال می‌کشد که چرا به جای وی ظریف باید در تلویزیون حاضر شود؟ آیا این نتیجه بی‌برنامگی و «برنامه‌ای ندارم» شما نیست؟

فردا مسئولیت تبعات این برون‌سپاری افراطی را می‌پذیرید؟ اصلا آیا این شما هستید که در حال چینش کابینه هستید یا دیگران برای شما کابینه می‌چینند؟

کیهان سپس در ادامه عقده‌گشایی می‌کند که از تبعات برون‌سپاری افراطی، بروز اختلاف است و زمان تقسیم غنائم این اختلافات می‌تواند به درگیری‌های درون‌گروهی تبدیل شود.

کیهان چنان سخن می‌راند که گویی جنگی صلیبی به راه افتاده و غنائمی به دست آمده و حالا نگران تقسیم غنائم است!

کیهان سپس اظهارات بهزاد نبوی، محمد فاضلی و محمدرضا عارف را به رخ پزشکیان می‌کشد که برخی از اطرافیان به دنبال پست و مقام هستند و مواضع طلبکارانه برای سهم‌‌خواهی دارند. و توصیه می‌کنند که به خاطر رسیدن به پست و مقام آبروریزی نکنید!

کیهان ادامه داده است این طیف موقع تقسیم غنائم ظاهر و در زمان پاسخگویی پنهان می‌شوند. اینها فردا پزشکیان را زمین خواهند زد. اگر وی فردا زمین بخورد این افراد «ما منتقدان» را متهم خواهند کرد.

جنگ قدرت و سهم‌خواهی از هم‌اکنون از بالا هم بالاتر گرفته

قطعا اظهارات کیهان فرافکنی و تلاشی برای سهم‌خواهی از جانب باند خامنه‌ای و اصول‌گرایان است. اما این تلاش را در قالب اظهارات وارونه و در لفافه به خورد مخاطب و پزشکیان می‌دهد!

از سوی دیگر برخی مخالفت مجلس تندرو و در اختیار اصولگرایان مرتجع را به رخ پزشکیان می‌کشند. که در فردای رای اعتماد به وزرا، در صورت عدم «تقسیم غنائم» با رقیب، بر سر راه وی سنگ‌اندازی جدی خواهند کرد.

برآیند این مولفه‌ها نشان می‌دهد که فرجام بدی در انتظار دولت از هم‌اکنون ‌ورشکسته پزشکیان است. خصوصا اگر ترامپ در سال جاری به کاخ سفید راه پیدا کند اختلافات بین باندهای مختلف قدرت در حاکمیت ملایان چندین برابر خواهد شد.

از سوی دیگر چنانچه کیهان گفته اگر پزشکیان کیک قدرت را بین جناح خودش و جناح خامنه‌ای تقسیم کند، در عمل سیاست‌های یکدیگر را دفع و خنثی کرده و بروز اختلافات بیشتر و بیشتر می‌شود.

اظهارات کیهان که روزنامه سخنگوی خامنه‌ای محسوب می‌شود نشان می‌دهد دولت جدید، دولتی گورزاد خواهد بود. دولتی که هنوز تشکیل نشده، شمشیرها برایش کشیده شده و هر کس به فراخور قدرتش از وی سهم‌خواهی می‌کند.

در این بین اما، از تنها چیزی که هیچ صحبتی به میان نمی‌آید حق و حقوق حقه مردم است که ظاهرا محلی از اعراب در جناحین حاکمیت ندارد.

این خود نیز با توجه به اختلافات بیشترشونده فوق‌‌الذکر می‌تواند کار را برای حاکمیت ملایان سخت و راه قیام و اعتراضات را برای مردم باز کند. یعنی پایان عملی شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا،‌ دیگه‌تمومه ماجرا» را رقم بزند. این ایده زیاد دور از انتظار و چشم‌‌انداز نیست.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7