۱۴۰۳ مرداد ۵, جمعه

قاضی جنایتکار ودنباله رو محمدی گیلانی خونخوار ، ایمان افشاری را بشناسیم!

                قاضی جنایتکار ودنباله رو محمدی گیلانی خونخوار ،  ایمان افشاری را بشناسیم!


ایمان افشاری تاکنون چند نفر را اعدام کرده است؟

روز یکشنبه ۱۰تیرماه ۱۴۰۳ هفت زندانی سیاسی توسط قاضی ایمان افشاری با اتهام بغی مورد محاکمه قرار گرفتند. زندانیان سیاسی وحید بنی عامریان، بابک علیپور، پویا قبادی ، سیدمحمد تقوی، سید ابوالحسن منتظر، مجتبی تقوی و علی اکبر دانشفر زندانیانی هستند که اکنون درچنگال قاضی مرگ ایمان افشاری گرفتار هستند و جانشان تهدید می شود

این قاضی جنایتکار همان کسی است که پیشتر حکم اعدام چهار زندانی سیاسی کرد را صادر کرد و آنان را به تیرک دار سپرد.

در روز ۶ دیماه۱۴۰۲ زندانیان سیاسی در بند زنان زندان اوین در حین بازدید قاضی ایمان افشاری از بند زنان، خشم خود را نسبت به او ابراز کردند. بسیاری از این زندانیان به دستور قاضی افشاری محکوم شده اند به همین دلیل در جریان بازدید او تنش ایجاد شد.

کسانی که اعتراض خود را به قاضی افشاری بیان کردند، با محدودیت در تماس‌های تلفنی یا با تهدید به تبعید به عنوان پیامد اعتراضاتشان روبه‌رو شدند.فروغ تقی‌پور، ارغوان فلاحی و شیوا اسماعیلی از جمله زندانیانی بودند که به بلاتکلیفی طولانی مدت خود معترض بودند.

این اعتراضات منجر به تشدید تنش‌ها شد که باعث فراری دادن ایمان افشاری و هیات همراه از بند زنان شد.

قاضی ایمان افشاری کیست؟

ایمان افشاری همان قاضی است حکم اعدام چهار زندانی سیاسی کرد یعنی پژمان فاتحی، محسن مظلوم، محمد فرامرزی و وفا آذربار را صادر کرد. به این ترتیب این قاضی بدنام بعد از جنایات پیشین خود  این بار به صدور یک حکم جمعی ۴ نفره علیه هموطنان کرد دست زد. پیشتر از این ایمان افشاری در مقام قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در صدور و اجرای قتل دولتی حبیب اسیود، فعال عرب اهوازی، مسئول شناخته شده بود.

 ایمان افشاری، براساس اعترافاتی که در شرایط ناپدیدشدگی قهری و شکنجه از اسیود گرفته شد، او را مسئول حمله به رژه نیروهای نظامی در اهواز و بمب گذاری‌های متعدد دانست. اسیود بدون برخورداری از وکیل انتخابی به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شد و این حکم ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ اجرا شد.

برخی از احکام ضد انسانی قاضی ایمان افشاری؛

صدور حکم قتل دولتی حبیب اسیود (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲)

صدور احکام زندان برای فعالان حقوق زنان ( از دی ۱۳۹۷ – تا کنون)

صدور احکام زندان برای فعالان مدنی (از دی ۱۳۹۷ – تا کنون)

صدور احکام زندان برای اقلیت های مذهبی (از دی ۱۳۹۷ – تا کنون)

صدور احکام زندان برای فعالین سیاسی و دگراندیشان.

صدور احکام زندان برای روزنامه نگاران .

صدور احکام زندان برای فعالین دانشجویی.)

صدور احکام زندان برای معترضان  و جوانان قیام .

آشنایی با برخی سوابق ایمان افشاری

ایمان افشاری، قاضی صادرکننده حکم اعدام چهار زندانی سیاسی محسن مظلوم، پژمان فاتحی، وفا آذربار و هژیر فرامرزی. این چهار هموطن کرد در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اعدام محکوم شدند.

ایمان افشاری حتی بدیهیات قضاوت یعنی بی‌طرفی در قبال متهمان را نیز رعایت نمی‌کند. درباره این مسئله متهمانی که توسط او محاکمه شده‌اند حرف‌های زیادی دارند. از جمله آتنا دائمی – فعال مدنی – در آبان ۱۴۰۱ در توییتی درباره ایمان افشاری نوشته بود: «ایمان افشاری در دادگاه به پدرم می‌گفت باید جوابگوی فرزندان شهدا باشی. بی‌غیرتی که فرزندت را چنین یاغی تربیت کردی!»

محاکمه محمد رسول اف

او تیر ماه ۱۳۹۸ محمد رسول‌اف هنرمند و کارگردان سینما را به اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام» صرفا به دلیل ساخت فیلم‌هایش به یک سال حبس، دو سال ممنوعیت از خروج از کشور و دو سال محرومیت از فعالیت سیاسی و اجتماعی محکوم کرد.

رسول‌اف شهریور ماه ۱۳۹۶ هنگامی که از سفر به ایران بازمی‌گشت در فرودگاه بازداشت و پاسپورتش ضبط شد

او به عنوان نمونه خرداد ماه ۱۳۹۹ سکینه پروانه فعال سیاسی را به اتهام «عضویت در گروه یا دستجات معاند نظام با هدف برهم زدن امنیت کشور» به ۵ سال زندان و ۲ سال ممنوعیت از هرگونه فعالیت سیاسی و عضویت در گروه‌های سیاسی محکوم کرد. صدور این حکم علیه سکینه پروانه در حالی بوده که وی فروردین ماه ۹۹ در حال انتقال از زندان اوین به زندان قرچک مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

محاکمه کیوان صمیمی

افشاری همچنین اردیبهشت ماه ۹۹ کیوان صمیمی سردبیر نشریه ایران فردا و فعال حقوق بشر را به دلیل شرکت در تجمع روز کارگر در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ و تحت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به صورت غیابی و بدون حضور متهم یا وکیل او به شش سال زندان محکوم کرد.

سرکوب اقلیتهای قومی

ایمان افشاری همچنین در سرکوب حقوق اقلیت‌های اتنیکی نیز مشارکت داشته است. او تاکنون احکام متعددی را علیه فعالان اتنیکی صادر کرده است.

ایمان افشاری آذر ماه ۱۳۹۸ سیامک میرزایی فعال اتنیکی ترک را به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال زندان و دو سال ممنوعیت خروج از کشور و ممنوعیت فعالیت سیاسی و اجتماعی محکوم کرد.

این حکم در حالی صادر شد که سیامک میرزایی خود پیشتر محکومیت قبلی سه سال زندانش را سپری کرده و در حال گذراندن محکومیت یک سال تبعید بود.

حق آزادی و حق اعتراض:

ایمان افشاری به عنوان رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران همچنین در سرکوب و تحدید آزادی‌های اجتماعی شهروندان به ویژه حق اعتراض و حق تجمع نیز مشارکت مستقیم داشته و شماری از معترضان اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸ دی ماه ۹۸ در اعتراض به سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران را محاکمه و به زندان محکوم کرده است.

او اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ امیرمحمد شریفی دانشجوی دانشگاه تهران و از بازداشت شدگان در جریان اعتراضات دی ماه ۹۸ را به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به سه ماه زندان محکوم کرد.

افشاری اسفند ماه سال ۹۸ نیز علی بی‌کس از معترضان بازداشت شده در اعتراضات آبان ماه ۹۸ را به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام بر علیه امنیت کشور، اخلال در نظم و آسایش عمومی و ایجاد هیاهو از طریق فریاد کشیدن» به ده سال زندان و سه ماه خدمت در بسیج محکوم کرد. علی بی‌کس در واکنش به این حکم گفته بود: «من تنها در خیابان اعتراض کردم، جرمی مرتکب نشده‌ام و به هیچ وجه اتهامات خود را قبول ندارم.»

معترضان هواپیمای اوکراینی

رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ایمان افشاری در اسفند ماه ۹۸ همچنین مرتضی بخشی‌زایی را صرفا به دلیل شرکت در اعتراضات به سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران با اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق توافق اولیه و تشریک مساعی با سایرین برای آشوب سازی» به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

محکومیت سمیرا هادیان به هشت سال زندان به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور، تمرد از دستورات ماموران دولتی و توهین به ماموران» به دلیل مشارکت در اعتراضات آبان ماه ۹۸ و ملیحه جعفری به شش ماه زندان به اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور» باز هم به دلیل شرکت در اعتراضات آبان ماه ۹۸ از دیگر احکام صادره توسط ایمان افشاری در راستای سرکوب آزادی‌های اجتماعی بوده است.

افشاری همچنین اردیبهشت ماه ۹۹ علی نوری‌زاد فرزند محمد نوری‌زاد فعال سیاسی و مدنی را به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی نسبت به سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران را به چهار سال و دو ماه زندان محکوم کرد.

سرکوب زنان

ایمان افشاری در سرکوب حقوق زنان و فعالان زن به ویژه مخالفان حجاب اجباری نیز سرآمد بوده است. او سه مخالف حجاب اجباری را مجموعا به ۵۸ سال زندان محکوم کرده است.

افشاری شهریور ماه ۱۳۹۸ فرشته دیدنی فعال حقوق زنان و از مخالفان حجاب اجباری را به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشویق مردم به فساد و فحشا، توهین به رهبری و توهین به خمینی» به ۳۰ سال حبس محکوم کرد.

صبا کردافشاری دیگر فعال زنان و مخالف حجاب اجباری نیز همین زمان از سوی ایمان افشاری به اتهام «اشاعه فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده روی بدون حجاب و فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق ارتباط با گروه‌های معاند و طرح براندازی نرم و اجتماع و تبانی علیه نظام از طریق ارتباط با رسانه‌های خارجی» به ۲۴ زندان محکوم شد.

ایمان افشاری همچنین آذر ماه ۹۸ راحله احمدی مادر صبا کردافشاری را نیز به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه‌های «معاند» و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به چهار سال و دو ماه زندان محکوم کرد.

حکم محکومیت اسرین درکاله، ناهید شقاقی، مریم محمدی و اکرم نصریان از فعالان زنان و عضو انجمن ندای زنان ایران هر یک به چهار سال زندان نیز توسط ایمان افشاری صادر شده است.

سیاهه جنایت های قاضی ایمان افشاری پایان ناپذیراست. اما به نظر می رسد آخرین جنایتی که انجام داده یعنی قتل حکومتی چهار هموطن کرد نابخشودنی ترین جنایت این قاضی تحت امر خامنه ای است.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7