۱۳۹۹ شهریور ۲۵, سه‌شنبه

🌹🌹🌹 قتل نوید بنزین بر بحرانهای داخلی و بین‌المللی - مروری بر رسانه‌هاحکومتی 25شهریور 2020🌹🌹🌹

 


🌹🌹🌹 قتل نوید بنزین بر بحرانهای داخلی و بین‌المللی - مروری بر رسانه‌هاحکومتی 25شهریور 2020🌹🌹🌹 

قتل نوید افکاری وحشت از آتش سرنگونی

در روزنامه‌های حکومتی روز ۲۵شهریور، بیشترین مطالب به پیآمد قتل نوید افکاری توسط قضاییه رژیم اختصاص یافته است. در کنار آن بحرانهای منطقهٔ‌یی و ابراز وحشت از پیآمد تحولات منطقه و ترس از نتایج انتخابات آمریکا است که روزنامه‌های هر دو باند حاکم اتفاق‌نظر دارند هر یک از دو کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب شوند چشم‌انداز برای رژیم تشدید انزوا و جمع شدن بساط اتمی و تروریسم است. در بررسی روزنامه‌های امروز به واکنش‌ها روی قتل نوید افکاری متمرکز می‌شویم. در کانون واکنش‌ها وحشت از سرنگونی و انزوای نظام موضوع مشترک روزنامه‌های هر دو باند حاکم است.

اعتماد نوشته است: «این پرونده همزمان توسط لبه اپوزیسیون برانداز سیاسی و امنیتی شد و توجه مردم ایران و جهان را به سمت خود جلب کرد».

این روزنامه در ادامه نوشته است: «آیا دستگاه قضایی از حساسیت و نگرانی جامعه ایران خبر نداشت و نمی‌دانست که این پرونده، دیگر یک پرونده عادی نیست و هر گونه اقدام عجولانه و تهی از درایت و صبوری، می‌تواند بر صورت هزینه‌های موجود روی دست نظام، بیفزاید؟».

وطن امروز هم نوشته است: «مسأله قصاص «نوید افکاری» در طول چند هفته گذشته با نقش‌آفرینی واضح برخی گروه‌های ضد انقلاب تبدیل به سوژه‌ای جدید برای تدارک دیدن حملات به نهادهای رسمی کشور از جمله قوه‌قضاییه با نیت بی‌اثر کردن احکام عالی‌ترین مرجع قانونی کشور شد». این روزنامه در ادامه با اشاره به «نوید راهت ادامه دارد» سوزوگداز کرده که چرا کشورهای اروپایی جلوی آنها را نمی‌گیرند. وطن امروز در ادامه به افزوده شدن بحران قتل نوید افکاری به سایر بحرانهای رژیم اذعان کرده و با حمله به باند روحانی نوشته است: «برجام علاوه بر اثرات منفی در برنامه هسته‌یی ایران، اقتصاد و... یک پیوست رفتاری را نیز به مقامات دولتی تحمیل کرد، آن هم پذیرش موضع منفعلانه از سوی مقامات دولتی در مواجهه با

دستگیری دیپلمات‌ها، مقامات دستگاه دیپلماسی به‌خاطر حفظ برجام، با سکوت یا واکنش بسیار حداقلی از کنار این مسائل گذشتند و موضع متناسب و عزتمندانه را فدای مناسبات برجامی کردند».

قتل نوید بنزین بر آش بحرانهای داخلی و بین‌المللی

روزنامه‌های حکومتی از باند خامنه‌ای از جمله رسالت اذعان کرده‌اند که قتل نوید این روزها موجی از محکومیت‌های بین‌المللی را علیه رژیم به همراه داشته است. در روزنامه‌های باند مغلوب ابعاد دیگری از پیامدهای قتل نوید دیده می‌شود. اعتماد در دو مقاله خطاب به آخوند رئیسی به موج نفرت عمومی از این اقدام رژیم اذعان کرده است. در سایر روزنامه‌ها هم این فضا دیده می‌شود. برای نمونه همدلی را نگاه می‌کنیم:

همدلی در مطلبی با عنوان «درباره لغو سفر ظریف به اروپا» نوشته است: «اعدام نوید افکاری یک پیآمد اساسی داشت؛ لغو سفر محمدجواد ظریف به اروپا». و در ادامه نوشته است: «شاید بتوان برداشت غربی‌ها از اجرای حکم افکاری را به حمله به سفارت عربستان از سوی تندروها تشبیه کرد، خسارت آن حمله با هیچ خسارت دیگری قابل مقایسه نیست.

اکنون با توجه به تجربه‌های مشابه لغو سفر دکتر ظریف به اروپا غیرعادی به‌نظر نمی‌رسد. از یک‌سو هیات ایرانی دم‌به‌دم باید از سوی رسانه‌های جمعی اروپایی درباره اجرای حکم مذکور سؤال و جواب شود و از سوی دیگر رهبران اروپایی درباره دلایل سفر ظریف به کشورشان با توجه به حوادث رخ داده، باید پاسخگو باشند. به عبارت دیگر ظریف باید به جای تعقیب و تأمین اهداف منافع (نظام)، باید درباره عملکرد قوای دیگر پاسخگو می‌شد».

همدلی در مطلب دیگری نوشته است: «به هر روی فارغ از ارتباط یا عدم ارتباط اعدام نوید افکاری با لغو سفر وزیر امور خارجه به اروپا، واکنش کشورهای اروپایی و آمریکا در روزهای گذشته نسبت به این موضوع بسیار گسترده بود. این در حالی است که قبل از اجرای حکم اعدام نیز، درخواست‌های بین‌المللی برای توقف آن اخبار زیادی را به خود اختصاص داده بود».

🌳💧 #شورش زندانیان #تيك_تاك_سرنگوني  #  شهرهای شورشی❤️🌳🍒

🌳💧#مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی🌳🌹🌹🌹  

🌳💧#coronavirus #COVID2019 #IranRegimeChange🌳💧

🌳💧#انحلال_سپاه_پاسداران #ما بر اندازیم #کروناویروس #اعدام نکنید🌳💧

لام🍒🌳🌹 ما را در توئیتر با حساب توئیتری 7 @Bahar iran دنبال کنید❤️🌳💧