۱۴۰۲ مرداد ۱۷, سه‌شنبه

زندانی سیاسی هوادار مجاهدین زهرا زهتابچی دختر مجاهد شهید علی اصغر زهتابچی بعد از تحمل ۱۰ سال حبس چون سروی استوار امروز آزاد شد


                                  زهرا زهتابچی کیست؟ وپروسه او چه بود - مختصری درباره او بدانیم 

نام و نام خانوادگی: زهرا زهتابچی

محل تولد: تهران

تاریخ تولد: ۱۳۴۶

تحصیلات: کارشناس جامعه شناسی و پژوهشگر علوم اجتماعی

اتهامات: ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران

محکومیت: ۱۰ سال زندان

زندان : بند زنان زندان اوین

زندانی سیاسی زهرا زهتابچی، ۵۶ ساله، مادر دو فرزند . اوا بجرم هواداری از مجاهدین ۱۰ سال د رزندان بود وامروز آزاد شد 

زندانی سیاسی زهرا زهتابچی کیست؟ زندانی سیاسی زهرا زهتابچی کارشناس جامعه شناسی و پژوهشگر علوم اجتماعی و مادر دو دختر به نام‌های نرگس و مینا است. فرزندان این زندانی در زمان بازداشت مادرشان ۲۰ و ۱۱ ساله بودند. پدر وی علی اصغر زهتابچی از بازاریان مجاهد  که  در مرداد ماه سال ۶۰ در زندان اوین اعدام شد.

زهرا زهتابچی در ۲۴ مهر سال ۹۲ توسط وزارت اطلاعات  جلادان خامنه ای در خیابان بازداشت شد. وی از آن روز تا شهریور ۹۳ در سلول انفرادی و تحت بازجویی نگهداری شد و اولین جلسه دادگاه وی در ۲۰ مرداد سال ۹۳ برگزار گردید.

پس از بازداشت زهرا زهتابچی، همسرش سیدجواد خوش نیت نیکو؛ برای اطلاع از وضعیت او تلاشهای خود را شروع کرد اما او نیز دستگیر و پس از ۲۲ روز آزاد شد. همچنین خواهرش فائزه و دختر ۲۰ ساله اش نرگس نیز بازداشت شدند. نرگس خوش‌نیت نیکو بعد از ۲۴ ساعت و فائزه زهتاب‌چی بعد از یک هفته آزاد شدند.

زهرا زهتابچی پیش تر در سال ۸۸ به دنبال یک نظرسنجی برای جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران با موضوع نظرسنجی از مردم درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم توسط پلیس امنیت تهران دستگیر اما پس از چند روز آزاد شد.

مادر خانم زهتابچی درباره اولین جلسه دادگاه دخترش در تاریخ ۲۰ مرداد ۹۳ گفت: «زهرا یک وکیل تسخیری داشت که فقط نیم ساعت قبل از دادگاه توانست با وی ملاقات کند و با او حرف بزند.»

در رابطه با علت بازداشت وی اعلام شد که عکس شهدای مجاهدین را روی دیوار می چسبانده است. یکی از اتهامات اش این بود که به  خاطر اعدام پدرش در دهه شصت اعدام شد و زهرا می گفت پدرش بی گناه بوده و کاری نکرده که او را کشتند.» وکیل زهرا به او گفته بود که یک چیزی بنویس منظورش توبه نامه بود  اما زهرا جواب می دهد که نمی تواند متنی را بنویسد که قبول ندارد و چرا باید دروغ بنویسد.

بعد از اولین جلسه دادگاه  فرمایشی خامنه ای توسط قاضی دژخیم  صلواتی اتهام وی را توهین به خامنه ای اعلام کرد.

۴ ماه اول بازداشت خانم زهتابچی در بی‌خبری مطلق طی شده و در این مدت تحت فشار جهت انجام مصاحبه تلویزیونی علیه خود بوده است. وی همچنین تعدادی از اعضای نزدیک خانواده خود را در دهه ۶۰ از دست داده است.

زهرا زهتابچی هوادار سازمان پر افتخار  مجاهدین سرانجام امروز سرفرازانه وبعداز۱۰ سال حبس در زندانهای خامنه ای ضد بشر  درحالیکه همه زندانیان سیاسی بند زنان برایش کف میزدند وسرود خون ارغوانها را میخواندند از زندان آزاد شد . درود به عزم ورزم او که همواره گفت سرخم قدغن وچون سروی آزاد وشکوفان سختی هارا تحمل کرد  


# براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7