۱۴۰۳ مهر ۷, شنبه

رویترز : آخرین اخبار ورویدادهای جنگ درمنطقه - کشته شدن حسن نصرالله رهبر حزب الله وتعدادی از اعضا خانواده اش همراه با پاسدار نیلفروشان معاون سپاه خامنه ای در بمباران مقر مرکزی حزب الله



رویترز : آخرین اخبار ورویدادهای جنگ درمنطقه - کشته شدن حسن نصرالله رهبر حزب الله  وتعدادی از اعضا خانواده اش همراه با پاسدار نیلفروشان معاون سپاه خامنه ای در بمباران مقر مرکزی حزب الله 

آخرین اخبار درباره کشته شدن حسن نصرالله : رویترز نوشت: حزب‌الله لبنان از کشته شدن حسن نصرالله خبر داد.

رویترز روز شنبه ۷مهر نوشت: حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌یی کشته شدن حسن نصرالله را تأیید کرد.

حزب‌الله لبنان می‌گوید که گروه به نبرد خود ادامه می‌دهد.

تایمز اسرائیل: یک مقام رژیم ایران گفت در روزهای آینده ثبت نام برای اعزام نیرو به لبنان را آغاز خواهد کرد

رویترز: حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌یی کشته شدن حسن نصرالله را تأیید کرد.

رویترز: ارتش اسراییل روز شنبه اعلام کرد که حسن نصرالله رهبر حزب‌الله را در حمله هوایی به مقر مرکزی این گروه در حومه جنوبی بیروت کشته است.

رویترز: وزارت‌خارجه فرانسه می‌گوید بر اساس اطلاعات مشخص خودش، حسن نصرالله، کشته شده است.

تایمز اسرائیل: یک مقام رژیم ایران گفت در روزهای آینده ثبت نام برای اعزام نیرو به لبنان را آغاز خواهد کرد.

پیام خامنه‌ای: بر همهٔ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله بایستند.

رویترز: ارتش اسراییل اعلام کرد که رئیس شبکه حماس در جنوب سوریه را نابود کرده است.

رویترز: ارتش اسراییل روز شنبه اعلام کرد که نماینده حماس در جنوب سوریه که از او به نام احمد محمد فهد یاد می‌کند، جمعه شب کشته شده است.

هاآرتص: اسراییل سیستم کنترل فرودگاه بیروت را هک کرد و به هواپیمای مسافربری رژیم ایران هشدار داد که در آن فرود نیاید.

ارتش اسرائیل: ما به هیچ‌وجه اجازه انتقال سلاح به حزب‌الله را نخواهیم داد، ما از انتقال سلاحهای رژیم ایران به حزب‌الله اطلاع داریم و برای خنثی کردن آن تلاش خواهیم کرد.

رویترز: سخنگوی نظامی اسراییل ما برای تشدید تنش آماده هستیم، نیروهای ما در آماده‌باش هستند.

تایمز اسراییل: ارتش اسراییل می‌گوید دهها موشک ضد کشتی حزب‌الله در حملات شبانه در بیروت منهدم شده است.

تایمز اسراییل: به‌گفته ارتش، دهها موشک ضد کشتی که توسط حزب‌الله در زیر ساختمانها در بیروت، پایتخت لبنان ذخیره شده بود، در حملات هوایی شب گذشته اسراییل منهدم شد.

پاسدار قالیباف: حزب‌الله بداند که تا آخرین لحظه پشتیبان و در میدان در همه زمینه‌ها هم‌سنگر و هم رزم و همراه اونها انشاءالله هستیم.

نیویورک تایمز: مرگ حسن نصرالله ۶۴ساله تنشها بین اسراییل و این گروه تحت حمایت رژیم ایران را که تبدیل به یک جنگ فراگیر شده افزایش خواهد داد.

حزب‌الله به طور رسمی شهادت دبیرکل خود، سید حسن نصرالله، در پی حمله اسرائیل به حومه جنوبی دیروز اعلام کرد.

**


                                  پاسدار جنایتکار سرتیپ سپاه عباس نیلفروشان 

رسانه های رژیم :پاسدار عباس نیلفروشان معاون سپاه پاسداران  در بمباران بیروت همراه با حسن نصرالله  کشته شد

رسانه‌های حکومتی روز شنبه ۷ مهرماه از هلاکت پاسدار عباس نیلفروشان معاون عملیاتی سپاه پاسداران در بیروت خبر دادند.

رویترز نیز نوشت: رسانه‌های ایران روز شنبه گزارش دادند، عباس نیلفروشان، معاون فرمانده سپاه پاسداران ایران در حملات روز جمعه اسراییل به بیروت کشته شد.

رویترز: ارتش اسراییل روز شنبه اعلام کرد که حسن نصرالله رهبر حزب‌الله را در حمله هوایی به مقر مرکزی این گروه در حومه جنوبی بیروت کشته است.

روزنامه حکومتی اعتماد از وی با عنوان سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان فرمانده سپاه قدس (تروریستی) در لبنان نام برد.

**

بیانیه‌ای از حزب‌الله درباره کشته شدن حسن نصرالله : به نام خداوند بخشنده مهربان

﴿فَلْیُقَاتلْ فی سَبیل اللَّه الَّذینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بالْآخرَة وَمَن یُقَاتلْ فی سَبیل اللَّه فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلبْ فَسَوْفَ نُؤْتیه أَجْرًا عَظیمًا﴾ صدق الله العلی العظیم

(پس کسانی که زندگی دنیا را با آخرت معاوضه کرده‌اند در راه خدا بجنگند و هر کس در راه خدا بجنگد و کشته شود یا پیروز گردد، به زودی پاداش بزرگی به او خواهیم داد) خداوند بلندمرتبه راست گفته است.

جناب سید، سید مقاومت، بنده‌ی صالح، به پیشگاه پروردگارش و رضایت او به عنوان شهید بزرگ، قهرمان دلیر، شجاع، دانا، بینا، و مؤمن پیوسته، و به کاروان شهدای نورانی کربلا در مسیر الهی ایمانی بر اساس سیره‌ی انبیاء و امامان شهید ملحق شده است. جناب سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، به جمع بزرگ شهدایی پیوست که نزدیک به سی سال رهبری مسیر آن‌ها را بر عهده داشت، از پیروزی به پیروزی سوق داد و از سال ۱۹۹۲ به عنوان سید شهدای مقاومت اسلامی، تا آزادسازی لبنان در سال ۲۰۰۰ و تا پیروزی الهی در سال ۲۰۰۶ و دیگر نبردهای افتخار و فداکاری، به نبرد پشتیبانی و قهرمانی به پشتیبانی از فلسطین و غزه و مردم ستم‌دیده‌ی فلسطینی رسیده است.

ما به صاحب عصر و زمان (عج) و ولی امر مسلمین، امام سید علی خامنه‌ای دام ظله و مراجع بزرگ و مجاهدان و مؤمنان و امت مقاومت و مردم صبور و مجاهد لبنان و امت اسلامی در سراسر جهان و همه آزادی‌خواهان و مستضعفان جهان و خانواده‌ی شریف و صبور او تسلیت عرض می‌کنیم، و به جناب دبیرکل حزب‌الله، سید حسن نصرالله، به خاطر دریافت بالاترین نشان‌های الهی، نشان امام حسین (علیه‌السلام)، که بزرگ‌ترین آرزوهایش و بلندترین مراتب ایمان و عقیده‌ی خالص را محقق ساخته، و در راه قدس و فلسطین به شهادت رسیده ، تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم، و به همرزمان شهیدش که به دنبال حمله‌ی غدارانه‌ی صهیونیستی به حومه‌ی جنوبی به موکب او پیوسته‌اند، تسلیت و تبریک می‌گوییم.

رهبری حزب‌الله با شهید بزرگوار و مقدس‌ و ارجمند در مسیر مملو از فداکاری‌ها و شهدای ما عهد می‌بندد که جهاد خود را در مقابله با دشمن و پشتیبانی از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و مردم شریف و استوار آن ادامه دهد. و به مجاهدین شریف و قهرمانان مقاومت اسلامی پیروز و سرفراز که امانت‌دار سید شهید هستید و برادران او که سپر مستحکم و گوهر تاج قهرمانی و فداکاری بوده‌اند، پیام می‌دهیم که رهبر ما، جناب سید، همچنان با اندیشه و روح و خط و روش مقدسش در میان ما است و شما بر عهد وفاداری و پایبندی به مقاومت و قربانی شدن تا پیروزی باقی می‌مانید.

**

بی بی سی : حمله عظیم به بیروت و قصد اسرائیل برای پیروزی، غرب را ناتوان گذاشته است

، بمبارانی که گفته می شود رهبر حزب الله را هدف قرار داد اطلاعات مقاله نویسنده, جرمی بوئن شغل, سردبیر امور بین المللی بی بی سی یک ساعت پیش زمان آن فرا رسیده است که از صحبت درباره اینکه خاورمیانه در آستانه یک جنگ بسیار جدی تر است، دست برداریم. پس از حمله ویرانگر اسرائیل که گفته شده به مقر حزب الله در بیروت بوده، به نظر می رسد که منطقه در این جنگ غلت می زند.

به گفته کسانی که در بیروت بودند، این یک سلسله انفجارهای عظیم بود. یکی از دوستانم در این شهر گفت که این قدرتمندترین صدایی بود که در همه جنگ های لبنان شنیده بود.

ارتش اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که حسن نصرالله، رهبر حزب الله را در این حمله در کنار دیگر فرماندهان حزب الله کشته است. حزب الله اظهار نظری نکرده است.

این پایان مأموریت بمباران نیروی هوایی اسرائیل در آن روز نبود. ارتش اسرائیل اعلام کرد که به حملات خود به اهداف حزب الله ادامه می دهد.

اوایل همان روز امیدهایی وجود داشت که البته امیدهایی ضعیف بود، که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، حداقل آماده بحث در مورد پیشنهادی برای آتش بس سه هفته ای روزه باشد. این پیشنهاد از سوی ایالات متحده و فرانسه آمده بود و مهم ترین متحدان غربی اسرائیل از آن حمایت می کردند.

 اسرائیل یک انبار تسلیحات حزب الله لبنان را هدف قرار داد اسرائیل روی تضعیف حزب الله حساب کرده، اما تشدید تنش خطرناک است کدام گروه های مسلح در جنوب لبنان علیه اسرائیل فعالیت می کنند؟ ابراهیم عقیل، یکی از فرماندهان ارشد حزب الله در حمله هوایی اسرائیل در بیروت کشته شد 

اما نتانیاهو در سخنرانی اش که مانند بیشتر سخنرانی هایش در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک که معمولا بی اعتنا و گاهی تهاجمی است از دیپلماسی صحبت نکرد.

او گفت: اسرائیل چاره ای جز مبارزه با «دشمنان وحشی» که به دنبال نابودی آن بودند، نداشته است، حزب الله شکست خواهد خورد و پیروزی کامل بر حماس در غزه به دست خواهد آمد که در نتیجه بازگشت گروگان ها را تضمین می کند.

حمله بزرگ اسرائیل به بیروت که در پایان سخنرانی او رخ داد، نشانه قطعی تری از آن بود که آتش بس در لبنان در دستور کار اسرائیل نیست.

به نظر غیرممکن می رسید که این حمله برای پیگیری تهدیدات آقای نتانیاهو مبنی بر این باشد که اسرائیل می تواند، دشمنانش را در هر کجا که هستند، مورد حمله قرار دهد.

پنتاگون، وزارت دفاع ایالات متحده، اعلام کرد که هیچ هشداری از سوی اسرائیل درباره این حمله دریافت نکرده است.

عکسی که دفتر نخست وزیری اسرائیل در بیت المقدس منتشر کرد او را در یک اطاق پر از تجهیزات ارتباطی نشان می داد، در هتلی که شبیه هتل او در شهر نیویورک بود. در زیر تصویر نوشته شده بود که این لحظه ای را نشان می دهد که او اجازه حمله را صادر کرده است.

 بنا بر گزارش ها، نتانیاهو مجوز حمله هوایی را از اتاق هتل خود در نیویورک صادر کرده است از پادکست رد شوید و به خواندن ادامه دهید اسطوره تختی در مجموعه چهار قسمتی «اسطوره تختی» از زندگی شخصی، ورزشی و اجتماعی غلامرضا تختی می شنویم.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده از سیاستی که ماه ها روی آن کار کرده است دفاع کرد. او گفت هنوز جا برای مذاکره وجود دارد. این ادعا پوچ به نظر می رسد.

آمریکایی ها اهرم های بسیار کمی برای استفاده در برابر هر کدام از طرفها دارند. آنها طبق قانون نمی توانند با حزب الله و حماس صحبت کنند، زیرا آنها از سوی آمریکا به عنوان «سازمان های تروریستی خارجی» طبقه بندی شده اند. با توجه به اینکه انتخابات ایالات متحده تنها چند هفته باقی مانده است، آنها حتی کمتر از سال گذشته به اسرائیل فشار می آورند.

صداهای قدرتمند در دولت و ارتش اسرائیل می خواستند در روزهای پس از حملات حماس در اکتبر گذشته به حزب الله حمله کنند. آنها استدلال می کردند که می توانند به دشمنان خود در لبنان ضربه قاطعی وارد کنند. آمریکایی ها آنها را متقاعد کردند که این کار را انجام ندهند، با این استدلال که مشکلی که این امر ممکن است در سرتاسر منطقه ایجاد کند، هرگونه منافع امنیتی احتمالی برای اسرائیل را خنثی می کند.

اما در طول سال گذشته، نتانیاهو به سرپیچی از خواسته های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد شیوه ای که اسرائیل در حال جنگیدن است، عادت کرده است. بایدن و تیمش علیرغم ارائه هواپیماها و بمب های مورد استفاده در حمله به بیروت به اسرائیل، تماشاگران این حملات بودند.

جو بایدن به عنوان مهم ترین و قدیمی ترین متحد و حامی اسرائیل، همواره همبستگی خود را به اشکال مختلف از جمله ارسال تسلیحات و همچنین حمایت های دیپلماتیک، به نتانیاهو نشان داده است.

آقای بایدن بر این باور بود که می تواند نتانیاهو را متقاعد کند که نه تنها در شیوه جنگ تجدید نظر کند بلکه همچنین طرح پیشنهادی آمریکا را در خصوص تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی بپذیرد.او بارها بر درد و رنج فلسطینی ها و آمار کشته شدگان فلسطینی تاکید کرده است.

در آن سو اما نتانیاهو بی توجه به پیشنهادهای ایالات متحده، ایده ایجاد کشور مستقل فلسطینی را همواره رد کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از حمله اخیر به بیروت، بار دیگر پیشنهاد این کشور را تکرار کرد و معتقد بوده که سیاست بازدارندگی از یک سو و دیپلماسی از سوی دیگر همواره از گسترش جنگ در خاورمیانه جلوگیری کرده است.

با این حال به نظر می رسد که با توجه به اینکه اوضاع از کنترل آمریکا خارج شده، حرف های او دیگر خریداری نداشته باشد.

از شواهد پیداست که اتفاقات و تصمیمات مهمی پیش رو باشد. پیش از هر چیز، حزب الله باید تصمیم بگیرد ذخایر باقیمانده تسلیحاتی خود را چگونه به کار ببرد. آیا حمله های خود را به اسرائیل ادامه خواهد داد؟ آنها باید این را در نظر داشته باشند که اگر راکت ها و موشک های باقیمانده خود را که در انبارهای تسلیحاتی شان نگه داشته اند استفاده نکنند، ممکن است اسرائیل آنها را نیز هدف قرار دهد.

اسرائیلی ها هم باید تصمیمات سرنوشت سازی بگیرند. آن ها پیشتر هم حزب الله را به عملیات زمینی تهدید کرده بودند و اگرچه هنوز تمام نیروهای مورد نیاز خود را برای این منظور بسیج نکرده اند، ولی با این حال حمله زمینی در دستور کار آنها قرار دارد.

عده ای هم در لبنان باور دارند که در صورت ورود نیروهای اسرائیلی به خاک لبنان حزب الله قادر خواهد بود بخشی از توانایی های نظامی اسرائیل را خنثی کند.

غرب و در میان آنها، متحدان پر و پا قرص اسرائیل که تا به حال امیدوار بودند اوضاع تا اندازه ای آرام شود و اسرائیل چراغ سبز آنها را برای یک راه حل دیپلماتیک بپذیرد، حال با نگرانی و ضعف نظاره گر تحولات خاورمیانه هستند

**

رادیو آلمان : پیام خامنه‌ای درباره حملات اسرائیل به لبنان

 شنبه  هفتم مهر ماه علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی در پیام خود درباره لبنان از همه مسلمانان جهان خواست که با همه امکانات در کنار مردم لبنان و حزب الله بایستند. خامنه ای در پیام خود اشاره ای به کشته شدن حسن نصرالله نکرده است.

 علی خامنه ای روز شنبه ۷ مهر (۲۸ سپتامبر) در پیام خود درباره رخدادهای لبنان گفته است که "سرنوشت منطقه را نیروهای مقاومت و در راس آنان حزب الله سرافراز رقم خواهد زد".

در این پیام خامنه ای به کشته شدن مردم در لبنان اشاره کرده اما درباره کشته شدن حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان اظهارنظر نکرده است.

علاوه بر خامنه ای خود گروه حزب الله لبنان هم درباره مرگ رهبر خود تا کنون سکوت اختیار کرده است.

خامنه ای برای نخستین بار چنین پیامی را ارسال کرده است. او در ظرف یکسال گذشته و حتی در بحبوحه جنگ غزه "خطاب به مسلمانان" از واجب بودن فرض خود بر مسلمانان برای دفاع در مقابل اسرائیل سخنی بر زبان نیاورده بود اما اکنون با گذشت تقریبا یک روز از خبر کشته شدن حسن نصرالله چنین پیامی داده است.

واکنش ها در ایران به خبر کشته شدن حسن نصرالله

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری یک نشست فوق العاده برای بررسی رویدادهای منطقه خبر داد. او گفت: «این جنایت ها با پشتیبانی و حمایت آمریکایی ها رخ داد که بدون پاسخ نخواهد ماند.»

ابراهیم رضایی درباره پاسخ ایران توضیح بیشتری نداد اما تاکید کرد "اعضای کمیسیون خواستار پاسخ عملی، قاطع، پشیمان کننده و عبرت آموز" به اسرائیل شدند.

انتشار خبر کشته شدن حسن نصرالله مقامات ارشد جمهوری اسلامی را بسیار نگران کرده است.

خبرگزاری رویترز صبح روز شنبه ۷ مهر (۲۸ سپتامبر) از انتقال علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی به "مکانی با امنیت بالا" خبر داد. این اقدام به دنبال انتشار خبر مرگ حسن نصرالله توسط ارتش اسرائیل انجام گرفته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز جمعه ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، مقام های حکومت ایران را "ظالمان تهران" خواند و خطاب به آن ها گفت: « اگر شما ما را بزنید، ما شما را می زنیم . هیچ کجا در ایران نیست که دستان بلند اسرائیل به آن نرسد و این امر برای کل خاورمیانه صدق می کند.»

رایزنی جمهوری اسلامی با متحدان منطقه ای

چندین خبرگزاری از رایزنی های جمهوری اسلامی با متحدان منطقه ای خود خبر دادند. طبق گزارش ها این رایزنی ها در بحبوحه تشدید تنش ها در منطقه انجام می شود و هدف آن تعیین واکنش های آینده است.

درباره جزئیات این تماس ها و چگونگی رویکرد جمهوری اسلامی و همچنین گروه های نیابتی گزارشی منتشر نشده است.

رسانه های ایران از خبرگزاری ایرنا و روزنامه کیهان گرفته کشته شدن نصرالله را تکذیب کردند. کیهان صبح روز شنبه نوشت: «سید محبوب مقاومت در سلامت است».

برخی منابع خبری منطقه درباره حضور اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس، در زمان حمله اسرائیل به بیروت هم گزارش دادند اما مقامات ایران و رسانه ها این ادعا را رد کرده اند.

شهرداری تهران روز شنبه اقدام به نصب بنر هایی با عنوان "حزب الله زنده است" در سطح شهر تهران کرده است.

در ادامه تنش ها رسانه های ایران گزارش دادند یک فروند هواپیمای ایرانی نتوانسته است در فرودگاه "رفیق حریری" بیروت اجازه فرود بیابد و مجبور شده است به ایران بازگردد.

طبق گزارش ها ارتش اسرائیل روز شنبه برج مراقبت فرودگاه بین المللی رفیق حریری بیروت را هک کرده است.

**

رویترز : آخرین اخبار ورویدادهای جنگ درمنطقه - کشته شدن حسن نصرالله رهبر حزب الله وپاسدار نیلفروشان معاون سپاه خامنه ای در بمباران مقر مرکزی حزب الله 

 وزیر بهداشت لبنان گفت: 11 کشته و 108 زخمی در روز جمعه در حملات اسرائیل

-صدای ازدحام جمعیت در بخش‌هایی از بیروت شنیده شده که فریاد«برای تو ای نصرالله» می‌زدند - شاهدان به رویترز

شنیده شدن صدای تیراندازی در بخش‌هایی از بیروت - شاهدان به رویترز

- سخنگوی نظامی اسرائیل گفت نصرالله در میان بزرگترین دشمنان اسرائیل بود

- سخنگوی نظامی اسرائیل گفت ما در حال حاضر در حال حمله به زیرساخت های حزب الله هستیم که در طول سال ها توسط ایران ساخته شده است.

- سخنگوی ارتش اسرائیل و وزیر دفاع، محدود کردن تجمعات در مرکز این کشور به بیش از 1000 نفر را تایید کرد. (حداکثر 1000 نفر-م)

سخنگوی نظامی اسرائیل: ما در اوج آماده باش شبانه روزی هستیم

- سخنگوی نظامی اسرائیل: ماموریت ما این است که ساکنان تخلیه شده را بازگردانیم، و هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.

- سخنگوی نظامی اسرائیل روزهای چالش برانگیزی در پیش است، این زمان می برد

-سخنگوی نظامی اسرائیل: نصرالله و سایر فرماندهان و همچنین مرکز فرماندهی حزب الله اهداف نظامی مشروع بر اساس قوانین بین المللی بودند.

- سخنگوی نظامی اسرائیل: اسرائیل به دنبال تشدید تنش بیشتری نیست، بلکه به دنبال بازگرداندن گروگان ها به خانه و اطمینان از امن بودن مرزهای خودمان است.

سخنگوی نظامی اسرائیل: اسرائیل به دنبال تشدید تنش بیشتری نیست، بلکه به دنبال بازگرداندن گروگان ها به خانه و اطمینان از امن بودن مرزهای خودمان است.

-سخنگوی نظامی اسرائیل: نصرالله و سایر فرماندهان و همچنین مرکز فرماندهی حزب الله اهداف نظامی مشروع بر اساس قوانین بین المللی بودند.

- سخنگوی نظامی اسرائیل روزهای چالش برانگیزی در پیش است، این زمان می برد

- سخنگوی نظامی اسرائیل: ماموریت ما این است که ساکنان تخلیه شده را بازگردانیم، و هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد

- سخنگوی ارتش اسرائیل و وزیر دفاع، محدود کردن تجمعات در مرکز این کشور به بیش از 1000 نفر را تایید کرد. (حداکثر 1000 نفر-م)

سخنگوی نظامی اسرائیل: ما در اوج آماده باش شبانه روزی هستیم

- -سخنگوی نظامی اسرائیل گفت ما در حال حاضر در حال حمله به زیرساخت های حزب الله هستیم که در طول سال ها توسط ایران ساخته شده است.

- سخنگوی نظامی اسرائیل گفت نصرالله در میان بزرگترین دشمنان اسرائیل بود.

-صدای ازدحام جمعیت در بخش‌هایی از بیروت شنیده شده که فریاد«برای تو ای نصرالله» می‌زدند - شاهدان به رویترز

- وزیر بهداشت لبنان گفت: 11 کشته و 108 زخمی در روز جمعه در حملات اسرائیل شنیده شدن صدای تیراندازی در بخش‌هایی از بیروت - شاهدان به رویترز

- روحانی مقتدر شیعی عراق مقتدی الصدر عزادار نصرالله، رئیس حزب الله لبنان

- حماس می گوید سوگوار رهبر حزب الله است قاهره، 28 سپتامبر (رویترز) - گروه فلسطینی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سوگ مرگ سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان که روز شنبه توسط حزب‌الله اعلام شد، عزادار است.

- وزارت خارجه فرانسه می گوید برای جلوگیری از تشدید تنش با شرکای منطقه ای و لبنانی در تماس است

پاریس، 28 سپتامبر (رویترز) - وزارت امور خارجه فرانسه روز شنبه اعلام کرد که بر اساس اطلاعات خود سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله واقعاً مرده است. این پس از آن است که اسرائیل یک روز پیش از آن اعلام کرد که وی را کشته است.حزب الله مورد حمایت ایران هنوز هیچ بیانیه ای در مورد وضعیت نصرالله، رهبر این حزب در 32 سال گذشته صادر نکرده است.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طبق اطلاعاتی که ما داریم، حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله واقعاً مرده است».

سخنگوی ارتش اسرائیل: حمله به مقر مرکزی حزب‌الله با گزارش دقیق اطلاعاتی انجام شد

اویخای ادرعی، سخنگوی عرب‌زبان ارتش اسرائیل، می‌گوید حمله نیروی هوایی به مقر مرکزی فرماندهی حزب‌الله پس از «گزارش دقیق» سرویس اطلاعاتی اسرائیل انجام شده است.

آقای ادرعی می‌گوید این حمله در زمانی انجام شد که حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان وارد این مقر شده بود.

حزب الله لبنان می گوید در پاسخ به حملات اسرائیل به غیرنظامیان، سایت های اسرائیل را هدف قرار می دهد

حزب‌الله لبنان روز شنبه اعلام کرد که در پاسخ به حملات اسرائیل به شهرها، روستاها و غیرنظامیان لبنان، سایت‌های اسرائیلی از جمله روش پینا در شمال را با موشک هدف قرار داده است.

حزب‌الله هنوز هیچ بیانیه‌ای درباره وضعیت نصرالله، رهبر این حزب طی 32 سال صادر نکرده است.

 - منابع می گویند که ولی فقیه ایران تحت تدابیر شدید امنیتی به مکان امنی منتقل شده است

دو مقام منطقه‌ای که تهران به آنها اطلاع داده است به رویترز گفته است، علی خامنه‌ای، ولی فقیه ایران با تدابیر امنیتی شدید به مکان امنی در داخل کشور منتقل شده است.

پس از اعلام اسرائیل مبنی بر کشته شدن حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان در حمله روز جمعه به جنوب بیروت، این منابع گفتند که ایران در تماس دائمی با حزب الله لبنان و دیگر گروههای نیابتی منطقه ای برای تعیین گام بعدی است.

 - سخنگوی نظامی اسرائیل هنوز راههایی در دست حزب الله باقی مانده است، حزب الله هنوز ظرفیت شلیک به سوی اسرائیل را دارد

- سخنگوی نظامی اسرائیل ما تأثیر عملیات خود را در هفته گذشته بر آنچه حزب الله می تواند انجام دهد دیده ایم.

 - سخنگوی نظامی اسرائیل ما بر رفع تهدید سلاح های استراتژیک، از بین بردن تروریست های ارشد و بیرون راندن آنها از مرزها تمرکز می کنیم.

 - منابع می گویند که ایران برای تعیین 'گام بعدی' پس از قتل نصرالله در تماس دائمی با حزب الله و سایر متحدان منطقه ای است.

 - سخنگوی نظامی اسرائیل از اظهار نظر درباره اینکه آیا از بمب‌های سنگین مارک 84(MARK 84) ساخت آمریکا در حمله به نصرالله استفاده شده است یا نه خودداری کرد.

 - سخنگوی نظامی اسرائیل گفت: نصرالله چندین دهه اسرائیل را به ترور و وحشت انداخت و یکی از موثرترین تروریست های جهان بود.

- وزارت بهداشت غزه روز شنبه در یک به روز رسانی اعلام کرد که از هفتم اکتبر تاکنون حداقل 41586 فلسطینی در حمله نظامی اسرائیل به غزه کشته و 96210 نفر دیگر زخمی شده اند

**

تایمز اسرائیل 

-ساعت ۱۲۰۶ظهر-پس از کشتن نصرالله، فرمانده ارتش اسرائیل می‌گوید که اسرائیل می‌داند چگونه به همه کسانی که آن را تهدید می‌کنند، دسترسی پیدا کند.

-ارتش اسرائیل می‌گوید رهبران دیگری از حزب‌الله در حمله بیروت کشته شده اند

-ارتش حملات هوایی بیشتری انجام می‌دهد

-شلیک موشک به شمال اسرائیل، انفجار موشک در دریا در نزدیکی تل آویو

- پس از اینکه اسرائیل اعلام کرد ارتباطات برج کنترل فرودگاه بیروت را در اختیار گرفته است، پرواز ایرانی بازگشتند

داده‌های وب‌سایت‌های ردیابی پرواز نشان می‌دهند که شرکت هواپیمایی قشم ایر(وابسته به نیروی قدس) از تهران که احتمالاً عازم لبنان یا سوریه بود، اوایل امروز از حریم هوایی عراق بازگشت.

ارتش می‌گوید عملیات ارتش اسرائیل برای ترور حسن نصرالله، فرمانده تروریست‌های حزب‌الله، «نظم جدید» نامیده شد.

ارتش تصاویری از مرکز فرماندهی زیرزمینی نیروی هوایی اسرائیل در جریان حملات هوایی روز گذشته به بیروت منتشر کرد.

آژیرهای هشدار موشکی در شمال کرانه باختری به صدا درآمده است.

پیشتر یک موشک از لبنان در منطقه ای باز در کرانه باختری منفجر شد. یک قطعه موشک نیز به خانه ای در شهر حواره فلسطین سقوط کرد.

ساعت ۱۰۲۰-منبع نزدیک به حزب‌الله می‌گوید که تماس با نصرالله از جمعه شب از بین رفته است

یک منبع نزدیک به حزب‌الله لبنان می‌گوید پس از اینکه اسرائیل گفت که او را در حمله به سنگر بیروت در جنوب این گروه از بین برده است، از شامگاه گذشته، تماس با حسن نصرالله از بین رفته است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: «ارتباط با سید حسن نصرالله از عصر جمعه قطع شده است. او کشته شدن نصرالله را تایید نکرد.

ساعت ۱۰۲۱- پس از مرگ نصرالله، فرمانده ارتش اسرائیل می‌گوید ما می‌دانیم چگونه به همه کسانی که اسرائیل را تهدید می‌کنند دسترسی داشته باشیم.

پس از مرگ نصرالله، فرمانده ارتش اسرائیل می‌گوید ما می‌دانیم چگونه به همه کسانی که اسرائیل را تهدید می‌کنند دسترسی داشته باشیم

ژنرال هرزی هالوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل در ویدئویی که توسط ارتش اسرائیل در 28 سپتامبر 2024 توزیع شده است صحبت می کند. (نیروهای دفاعی اسرائیل)

ژنرال هرزی حلوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، پس از ترور حسن نصرالله، رئیس گروه تروریستی حزب الله، می گوید که اسرائیل به هر کسی که کشور و شهروندانش را تهدید کند، می رسد.

ساعت ۱۰۱۵ -ارتش اسرائیل می گوید که رهبران ارشد حزب الله در کنار نصرالله در حمله به مقر حزب الله کشته شدند

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای می‌گوید که در کنار نصرالله، فرمانده جبهه موسوم به جبهه جنوبی حزب‌الله، علی کرکی نیز به همراه سایر فرماندهان کشته شده‌اند.نصرالله زمانی که در مقر اصلی حزب الله در حومه جنوبی بیروت، یکی از پایگاه های حزب الله موسوم به ضاحیه، هدف قرار گرفت.ارتش اسرائیل می گوید که مقر زیرزمینی، زیر ساختمان های مسکونی در ضاحیه است.ارتش می گوید: «این حمله در حالی انجام شد که اعضای ارشد حزب الله در مقر خود بودند و درگیر هماهنگی فعالیت های تروریستی علیه شهروندان اسرائیل بودند.

**

صدای آمریکا :ارتش اسرائیل روز شنبه تایید کرد که حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در حمله شب گذشتهٔ جنگنده‌های این کشور به مقر اصلی حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت کشته شد.

خبرگزاری رویترز روز جمعه ۶ مهر به نقل از شاهدان عینی گزارش داد در پی حملات هوایی اسرائیل به مواضع حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت، انفجارهای نیرومند پایتخت لبنان را به لرزه درآورد و ستون‌های غلیظی از دود برخاست.

ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که در این حملات ستاد فرماندهی مرکزی حزب‌الله، گروه شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران، را در حومه بیروت هدف قرار داده است.

به دنبال این حمله به مقر حزب‌الله در حومه بیروت گزارش‌های متناقضی از سرنوشت حسن نصرالله، رهبر این گروه، منتشر شده است.

نصرالله در سال ۱۳۶۱ به همراه چند روحانی لبنانی دیگر، حزب‌الله لبنان را تأسیس کرد. وی مدتی مسؤول اجرایی حزب‌الله بود و در سال ۱۳۷۱ و پس از کشته شدن عباس موسوی، به عنوان دبیرکل حزب‌الله انتخاب شد.

حسن نصرالله ۳۱ اوت سال ۱۹۶۰ (۹ شهریور ۱۳۳۹ شمسی) در شهرک البازوریه در شرق صور در جنوب لبنان به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۶میلادی به تشویق امام جمعه صور، برای تحصیل در علوم دینی به نجف رفت و پس از بازگشت از نجف در سال ۱۹۷۹ به عضویت دفتر سیاسی جنبش امل درآمد و نماینده این جنبش در دره بقاع شد. حسن نصرالله در سال ۱۹۸۲ به همراه گروهی دیگر از روحانیون مبارز از تشکیلات امل جدا شد و حزب‌الله لبنان را تأسیس کرد.

او بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ از دستکم چهار حادثه ترور جان به در برد تا نهایتا تیم حفاظتی ۱۵۰ نفره مسؤولیت حفاظتش را بر عهده گرفتند. نصرالله در تمام این سالها از بیم کشته شدن از حضور در انظار و اماکن عمومی خودداری می‌کرد و اکثر سخنرانیهایش از طریق نمایش ویدیویی برای هوادارانش پخش می‌شد.

حسن نصر‌الله پس از صبحی الطفیلی و عباس موسوی، سومین دبیرکل حزب‌الله لبنان و وفادارترین فرماندهان نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی به علی خامنه‌ای بود.

نصرالله که همواره رهبر جمهوری اسلامی را « شخصیتی بزرگ و استثنایی» می‌خواند در یکی از مصاحبه‌هایش به «پیش‌بینی‌های درست» خامنه‌ای اشاره کرده و گفته بود: «ایشان در ملاقاتی در سال ۱۹۹۹ به ما تاکید کردند که پیروزی شما در لبنان بسیار نزدیک است، آنقدر نزدیک که خودتان هم تصورش را نمی توانید بکنید.»

نصرالله در یکی از معروف‌ترین سخنرانی‌های خطاب به مردم ایران و جهان گفته بود: «در مقابل جهانیان شفاف می‌گویم، بودجه و هزینه و خرج خورد و خوراک و سلاح و موشکهای حزب‌الله از جمهوری اسلامی ایران می‌رسد و هیچ تحریمی در این روند اثر نخواهد داشت.»

او همچنین تاکید کرد: «تا زمانی که ایران پول دارد یعنی ما پول داریم.»

این سخنرانی همزمان بود با شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» در اعتراضات مردمی در خیابانهای ایران.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍