۱۴۰۳ خرداد ۱۳, یکشنبه

وحید حقانیان؛ معاون بیت خامنه ای وبالاترین عنصر امنیتی نزدیک به خامنه ای ، آیا کاندیدای خامنه‌ای برای ریاست جمهوری است؟


وحید حقانیان؛ معاون بیت خامنه ای وبالاترین عنصر امنیتی نزدیک به خامنه ای ،  آیا کاندیدای خامنه‌ای برای ریاست جمهوری است؟


 لینک اطلاعات بیسشتر درباره حقانیان 

ورود وحید حقانیان به گود و تشدید تضادها - ورود وحید حقانیان به گود زورآزمایی نمایش انتخابات ریاست‌ جمهوری خامنه‌‌ای بر ابعاد بحران و تضادها در اردوی خامنه‌ای افزوده است. ابعاد بحران قابل پیش‌بینی نیست. هر گونه گمانه‌زنی در این مورد بیشتر امری ذهنی و ایده‌آلیستی خواهد بود تا امری واقعی. مرگ رئیسی دور از انتظار اما دارای پیامدهای جدی خواهد بود. بر سر جسد رئیسی، همگانی که اندک امیدی به تصدی کرسی پاستور دارند، خیز برداشته‌اند. از بزرگ و کوچک، از فرماندهان سپاه گرفته تا نمایندگان پیشین مجلس و…

در سومین روز ثبت‌نام داوطلبان، چهره‌ای وارد گود شد که پیش از این اصلا انتظار نمی‌رفت. وحید حقانیان،‌ معاون ویژه دفتر خامنه‌ای و از امنیتی‌ترین چهره‌های حکومت که تا کنون بیشتر پشت پرده ایفای نقش می‌کرد. حضور او بر تعجبات موضوع افزود. اما این پایان تعجبات نبود. حین حضور وی برای ثبت‌نام و اظهاراتش، برق سالن وزارت کشور ۳ بار قطع شد. این امر واکنش بلافاصله‌ی حقانیان را در پی داشت؛ «امیدوارم این اتفاق عمدی نباشد»!

شرکت برق تهران علت قطع برق ستاد انتخابات را «اختلال فنی لحظه‌ای» اعلام کرد. اما این اظهارنظر ساده وحید حقانیان در پس خود ناگفته‌های بسیاری به همراه دارد.

وی پس از ثبت‌نام نیز جمله‌ای بر زبان راند که باز هم نشان از تشدید تضادها دارد. وی اعلام داشت که تصمیم دارد «از بطن نظام به پوسته گذر کند»! وی افزود که در ۴۵ سال گذشته در ریاست جمهوری و دفتر خامنه‌ای فعالیت کرده و به مسائل کشور آشنایی کامل دارد اما «نامزدشدنش تصمیم شخصی بوده است».

اظهارات وحید حقانیان پس از ریاست‌جمهوری رئیسی، «امداد غیبی»

حقانیان سالیان زیادی معاون امور ویژه دفتر خامنه‌ای بوده است. همو که با نام «سردار» یا «آقای» وحید نیز از او یاد می‌شود. هر چند به نظر می‌رسد که حقانیان نتواند در نهایت نظر مثبت شورای نگهبان خامنه‌ای را جلب کند اما نفس ورود او به گود نشان از تشدید بحران‌ها در اردوی خامنه‌ای می‌دهد.

برای روشن‌شدن ابعاد موضوع کمی به قبل برمی‌گردیم. سال ۴۰۰ و پس از انتصاب یک‌ضرب رئیسی توسط خامنه‌ای، وحید حقانیان در امری بی‌سابقه داده‌هایی را بر روی دایره ریخت. وی حضور محسن رضایی، قاضی‌زاده هاشمی و عبدالناصر همتی را «امداد غیبی» برای رئیسی توصیف کرد. وی افزود این ۳ نفر خود را به گونه‌ای دانسته یا ندانسته خرج انقلاب کردند. اما جمله بعدی وی باعث تعجبات بیشتری شد. وی ادامه داد در انتخابات ۴ سال بعد با حضور حداکثری مردم و انتخاب دولت قوی و مردمی و اقبال دوباره به رئیس‌جمهور منتخب جدید روبرو خواهیم بود. [آیا بیت خامنه‌ ای دچار شکاف شده است؟]

این اظهارات بلافاصله با واکنش‌های رسانه‌های سپاه و اردوی خامنه‌ای روبرو و سرکوب شد. تسنیم اظهارات وحید حقانیان را زمینه‌ساز «عقده‌گشایی خناسان و مغرضان از مفاد تحلیل شخصی» وی علیه دفتر خامنه‌ای قلمداد کرد.

پسر به یاری پدر شتافت. امیرعلی حقانیان در شبکه‌های اجتماعی اظهارات خامنه‌ای در مورد «ظلم و جفا و جبران آن» در مورد برخی رد صلاحیت‌شدگان را به مدد طلبید. به این وسیله وی اظهارات پدرش را سفیدسازی و «گروهی خاص در کشور را» عامل تخریب با «افکار پلید خودشان» معرفی کرد. یادداشت وی چند ساعت بعد حذف شد اما چیزی از ابعاد تنش‌ها نکاهید. این اظهارات و جنگ قدرت باندی در اردوی خامنه‌ای را تشدید کرد.

نگاهی به سوابق حقانیان

نگاهی به سوابق وحید حقانیان نیز پرده از حقایقی برمی‌دارد. در سال ۸۸ دادن حکم تنفیذ به دست خامنه‌ای برای اعطاء به احمدی‌نژاد. نقش وی در حصر کروبی و همسرش. جدالش با خانواده لاریجانی‌ها. در سال ۹۲ دادن حکم تنفید به دست احمدی‌نژاد تا به حسن روحانی بدهد. همه حاکی از نقش پررنگ وی در جنگ قدرت در اردوی خامنه‌ای است.

همچنین عنوان شده است که وی ارتباطات نزدیکی با احمدی‌نژاد دارد. برخی نیز از اختلافات وی با حسین طائب، رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پرده برداشته‌اند. حسین طائب که به غلیظ و شداد گفته می‌شود به دنبال جانشینی مجتبی خامنه‌ای به جای پدرش است.

با وجود این گمانه‌زنی‌ها اما ثبت‌نام وحید حقانیان بعد دیگری نیز دارد. از طرفی او یک فرمانده سپاه پاسداران است و از طرف دیگر، مهره‌ای تاثیرگذار در دفتر خامنه‌ای. این هر دو از جمله مواردی است که می‌تواند محل ایراد باشد و نه آن طور که حقانیان می‌پندارد نردبان ترقی. اشاره به تجربه سعید محمد که با تصمیم شخصی از فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه خیز تصدی کرسی پاستور را در سال ۴۰۰ برداشت ولی بزرگترهایش در سپاه ناکامش کردند.

همچنین برای اولین بار است که فردی از دفتر خامنه‌ای پا به عرصه انتخابات می‌گذارد. قطعا این امر و هر چند شخصی عنوان شده طبیعی نیست. در چنین مواقعی کسب اجازه از خامنه‌ای پیش‌شرط حضور و رسانه‌ای‌کردن ثبت‌نام می‌باشد.

با این گزاره‌ها باید در روزهای آتی منتظر ماند و حواشی مربوط به حضور وحید حقانیان برای تصدی کرسی پاستور را به چشم دید. گزینه‌های محتمل این است. از کاندیداتوری انصرافانده شود. رد صلاحیت شود. کاندیدای پوششی شود. حاشیه‌ دیگری در این زمینه ایجاد شود که به تنش‌ها در اردوی خامنه‌ای دامن بزند.

با این وجود نظر دیگری هم وجود دارد که می‌گوید ممکن است خامنه ای به حقانیان تکلیف کرده باشد که برود و به عنوان فرد مورد اعتماد وی در انتخابات شرکت کند. گمانه زنی‌ ای که با توجه به تعادل کنونی خامنه ای و وزن سیاسی حقانیان بعید بنظر می رسد اما نباید از آن چشم پوشی کرد.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7