۱۴۰۳ تیر ۷, پنجشنبه

اشتوتگارتر سایتونگ آلمان - نوربرت والت : مریم رجوی رئیس شورای مقاومت ایران از غرب می‌خواهد سیاست قاطعی را علیه آخوندها اتخاذ کنند.


اشتوتگارتر سایتونگ آلمان - نوربرت والت : مریم رجوی رئیس شورای مقاومت ایران از غرب می‌خواهد  سیاست قاطعی را علیه آخوندها اتخاذ کنند.

انتخابات ریاست جمهوری - مقاومت ایران: «رژیم به ندرت به اندازه امروز متزلزل بوده است»

سایت اشتوتگارتر سایتونگ آلمان

به قلم: نوربرت والت

مریم رجوی رئیس شورای مقاومت ایران در مصاحبه با روزنامه ما از غرب می‌خواهد که سیاست قاطعی را علیه آخوندها اتخاذ کند.

مریم رجوی، رئیس جمهور شورای ملی مقاومت ایران گفت، بحران اقتصادی، تظاهرات گسترده و تشدید مناقشه خاورمیانه: مردم ایران در شرایطی به شدت متشنج روز جمعه رئیس جمهور جدیدی را انتخاب خواهند کرد. شورای نگهبان به شدت محافظه کار شش نامزد، از جمله تنها یک اصلاح طلب را تایید کرد – این یک انتخابات نمایشی است.

پرسش: خانم رجوی، کاندیدهای دستچین شده ریاست جمهوری در مورد آینده نزدیک نظام چه چیزی را بیان می کند؟

خانم رجوی: اول، اجازه دهید بگویم که صحبت از انتخابات در حکومت دینی که رهبر آن قدرت مطلق دارد، ذاتاً متناقض است. کاندیدهای ریاست جمهوری همیشه در رژیم آخوندها گزینش و دستچین می شوند. در چارچوب انتخابات نمایشی جدید، روشن است که مرگ ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور سابق آخوندها، ضربه راهبردی بزرگی به رژیم و به ویژه رهبر آن علی خامنه ای بود. خامنه ای سال ها روی رئیسی سرمایه گذاری کرده بود تا جانشینی خود را مدیریت کند و بقای رژیم را تضمین کند.

پرسش: آیا شش نامزد نیز می توانند این کار را انجام دهند؟

خانم رجوی: از شش نامزد انتخاب شده، پنج نفر از اعضای یا فرماندهان سپاه پاسداران بودند. نفر ششم آخوندی است که مانند رئیسی در سال 1367 عضو کمیته مرگ بود که مسئول کشتار 30000 زندانی سیاسی در عرض چند ماه بود که 90 درصد آنها از مجاهدین خلق بودند. این نشان می‌دهد که بدون در نظر گرفتن نتیجه، انتخابات ریاست‌جمهوری منجر به سرکوب بیشتر در داخل، تمرکز بیشتر بر جنگ‌افروزی، حمایت از تروریسم در منطقه و افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای خواهد شد.

پرسش: آیا این تصور غلط است که مقاومت در کشور به تنهایی برای غلبه بر رژیم ضعیف است؟

خانم رجوی: رژیم به ندرت به اندازه امروز متزلزل و بی ثبات بوده است. دلیل اینکه رژیم به طور فزاینده ای به خشونت متوسل می شود، دقیقاً برای سرپوش گذاشتن بر این بی ثباتی است. توان اجتماعی و اقتصادی رژیم نزدیک به صفر است و هیچ حمایتی در بین مردم ندارد. از سال 2017، مردم ایران آشکارا خواستار سرنگونی رژیم در خیزش‌های سراسری متعددی شده‌اند که هر روز بزرگ‌تر و رادیکال‌تر شده‌اند و هم «تندروها» و هم به اصطلاح "اصلاح طلبان" را رد می‌کنند. به جای آن یک جامعه انفجاری، یک ملت ناراضی و یک مقاومت سازمان یافته در سراسر کشور شکل گرفته است.

پرسش: با این حال...

خانم رجوی: با وجود همه سرکوب های روزافزون، فعالیت واحدهای مقاومت به طور مستمر در حال افزایش است. نسل جوان شورشی نمادهای رژیم را در سراسر کشور می سوزاند. بازنشستگان و کارگران در حال اعتراض و اعتصاب هستند. در چند هفته گذشته 20000 فعالیت ضد سرکوب توسط کانونهای شورشی در سراسر ایران مشاهده شده است. واقعیتی که آخوندها نمی خواهند به جهانیان نشان دهند این است که مردم ایران و مقاومت توانایی سرنگونی رژیم را دارند. اما مهم این است که غرب با سیاست قاطعانه به جنایات رژیم پاسخ دهد و امتیازی به آن ندهد و دسترسی آن به منابع مالی را مسدود نکند. این تنها خواسته مردم ایران و مقاومت سازمان یافته آنها از جامعه جهانی است.

پرسش: شما مدت‌هاست که از اتحادیه اروپا خواسته‌اید که سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. این اقدام چه مزایایی خواهد داشت؟

خانم رجوی: سپاه پاسداران ابزار اصلی سرکوب داخلی، جنگ افروزی و صدور تروریسم در بیشتر نقاط جهان است. بیشتر اقتصاد ایران و بخش های کلیدی آن تحت کنترل آنهاست. بسیاری از شرکت های جبهه ای آنها که درآمدهای آنها برای تامین مالی گروه های تروریستی و شبه نظامیان نیابتی مصرف می شود، در خارج از ایران مستقر هستند و برخی از آنها توسط مقاومت ایران افشا شده اند. بقای رژیم به پاسداران گره خورده است. قرار گرفتن سپاه در فهرست سازمان های تروریستی عواقب جدی سیاسی و اقتصادی برای رژیم خواهد داشت.

پرسش: گفته می شود که ایران اکنون به بمب هسته ای بسیار نزدیک شده است. این برای سیاست غرب در قبال رژیم چه معنایی دارد؟

خانم رجوی: اگر سیاست مماشات ادامه پیدا کند، این رژیم قطعا به بمب هسته ای دست خواهد یافت. من بارها به این نکته اشاره کرده ام که برای بازگرداندن قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که تدابیر تنبیهی و تحریمی را برای نقض معاهدات پیش بینی می کند، نباید لحظه ای تردید شود. آلمان می تواند در اینجا پیشگام باشد. تمام قطعنامه های مربوطه شورای امنیت باید دوباره فعال شود و تحریم های جامع علیه رژیم اعمال شود. هر روز تاخیر عواقب مرگباری خواهد داشت. با این حال، راه حل نهایی برای جلوگیری از ادامه پیدا کردن یک رژیم بنیادگرای وحشی، این است که این رژیم از طریق مردم ایران و مقاومت آن کنار زده شود.

پرسش: آلمان اغلب به «روابط ویژه» خود با تهران می بالید. اکنون دولت فدرال چه باید بکند؟

خانم رجوی: متأسفانه سیاست های آلمان و اروپا که مبتنی بر امتیازدهی، مذاکره و نرمش نسبت به نظام بود، شکست خورده است. این سیاست‌ها تنها آخوندها را به عنوان «سر مار» بنیادگرایی و تروریسم تشویق به سرکوب داخلی، جنگ‌افروزی و مداخلات منطقه‌ای کرده است. واقعیت اساسی این است که مردم ایران دیکتاتوری آخوندها را نمی خواهند و می خواهند این فصل از تاریخ را برای همیشه ببندند. زمان آن فرا رسیده است که آلمان و اروپا به طور کامل از آخوندها جدا شوند. من توصیه می کنم که رهبران اروپایی به تظاهرات گسترده در برلین در 29 ژوئن گوش دهند. یک روز پس از نمایش انتخاباتی، ایرانیان می خواهند این پیام قوی را به جهانیان بفرستند: «در ایران، تحت حاکمیت فاشیسم مذهبی، زمان انتخابات نیست، زمان انقلاب است».

پرسش: دولت آلمان ظاهرا از خلاء قدرت پس از کودتا می ترسد...

خانم رجوی: بله. مانع اصلی یک سیاست قاطع در قبال رژیم ایران این فرضیه است که هیچ آلترناتیو قابل دوام و دموکراتیکی برای ایران وجود ندارد. این یک روایت نادرست است که توسط رژیم ایران و لابی های آن مطرح شده است. جهان محکوم به تسلیم شدن در برابر باج گیری و گروگان گیری تهران نیست. مولفه های یک سیاست قاطع روشن است: قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی، حسابرسی از سران رژیم به خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت، بازگرداندن اقدامات تنبیهی مندرج در قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و به رسمیت شناختن مبارزات مردم ایران و واحدهای مقاومت برای سرنگونی دیکتاتوری و علیه سپاه پاسداران.

پرسش: ریاست جمهوری مجدد دونالد ترامپ چگونه سیاست ایران را تغییر می دهد؟

خانم رجوی: باید تاکید کنم که مقاومت مردم ایران امیدی به دخالت قدرت خارجی ندارد. زمان آن فرا رسیده است که سیاست غذا دادن به تمساح که در چهار دهه گذشته هدایتگر سیاست غرب ایران بوده است، متوقف شود. مردم ایران و مقاومتشان این رژیم را از بین خواهند برد.



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7