۱۴۰۳ خرداد ۲۸, دوشنبه

باج‌گیری و دیپلوماسی گروگانگیری یک سیگنال وحشتناک ویک ابزار چانه زنی رژیم آخوندی درمقابل کشورها.


سال‌ها است که رژیم آخوندی  از اهرم  گروگان‌گیری به عنوان ابزار چانه‌زنی در سیاست خارجی خود استفاده می‌کند. در حال حاضرتعداد زیادی  شهروند اروپایی در زندان‌های ایران به سر‌می‌برند با توجه به عدم قاطعیت کشورها  درمقابل  این  حکومت ومماشات با آن رژیم باآگاهی از این  نقطه ضعف  بیش از پیش بر  این سیاست گروگانگیری  مصر است.

آخرین نمونه باج گیری و دیپلوماسی گروگان‌گیری حکومت ایران باعث آزادی یک مجرم خطرناک شد. حمید نوری کسی بود که دست در قتل عام زندانیان سیاسی دهه ۶۰داشت. آزادی حمید نوری، شکنجه‌گر و قاتل زندانیان سیاسی، در پی معامله تبادل زندانی با سوئد، موجی از خشم و ناامیدی را در میان جامعه تبعیدیان ایرانی، به ویژه آن دسته که از اعدام‌های دسته جمعی سال ۱۳۶۷جان سالم به در برده‌اند، برانگیخته است.

باج گیری و دیپلوماسی گروگان‌گیری

سایت بیلد در تاریخ ۲۶خرداد۱۴۰۳طی مقاله‌ای تحت عنوان سوئد عامل قتل عام را به ایران تحویل می‌دهد، نسبت به دیپلوماسی گروگان‌گیری واکنش نشان داد. ساید بیلد به نقل از یک کارشناس مسائل سیاسی و ایران می‌نویسد: «یک کارشناسی مسائل سیاسی در مصاحبه با روزنامه بیلد این اقدام را یکی از پایین‌ترین نقاط در تاریخ اروپا خواند. همچنین اقدام سوئد را سیگنالی مطلقاً وحشتناک از سوی اروپایی از نظر اخلاقی فاسد که به اصول قانون اساسی و حقوق بشر خود خیانت می‌کند دانست».

زخم‌های عمیق و التیام ناپذیر نوری بر پیکر حقوق بشر

نوری به اتهام مشارکت در اعدام‌های هولناک زندانیان سیاسی در سال ۱۹۸۸که طی آن ۳۰۰۰۰نفر جان خود را از دست دادند، مجرم شناخته شده بود. این رویداد نقطه تاریکی در تاریخ ایران است و برای بسیاری از ایرانیان، به ویژه بازماندگان و تبعیدیان، یادآور زخم‌های عمیق و التیام‌ناپذیر بر پیکر حقوق بشر است.

محاکمه و محکومیت نوری در سوئد، اولین بار در تاریخ بود که یکی از متهمان کشتار ۱۹۸۸در دادگاهی عادلانه و بی‌طرفانه به پای میز محاکمه کشانده شد. آزادی او در نتیجه معامله سیاسی یا دیپلوماسی گروگان‌گیری، بسیاری را نسبت به تعهد اروپا به عدالت و حاکمیت قانون دچار تردید کرده است.

منتقدان این اقدام را به عنوان تسلیم شدن در برابر باج‌گیری و دیپلوماسی گروگان‌گیری حکومت ایران می‌بینند. آنها نگرانند که این آزادی، رژیم را به تکرار چنین اقداماتی برای پیشبرد اهداف خود تشویق کند.

برای بسیاری از تبعیدیان ایرانی، آزادی نوری نمادی از ناکامی در به دست آوردن عدالت برای عزیزان از دست رفته آنهاست. این امر احساس ناامیدی و بی‌عدالتی را در آنها تشدید می‌کند و اعتماد آنها به جامعه بین‌الملل را خدشه‌دار می‌کند.

برخی از تبعیدیان معتقد هستند که عدالت تنها توسط فرزندان دلیر ایران اجرا خواهد شد. این تبعیدیان با این اقدام سوئد که تحت شانتاژ حکومت ولایت فقیه تسلیم شد، خیانت به حقوق بشر می‌دانند.

عدالت، مجرم جنایتکار را متهم کرد، سیاست مماشات مجرم را آزاد کرد

مردم ایران سیاست مماشات غرب با حکومت خون‌ریز و جنایتکار خامنه‌ای را خیانت به عالی ترین مصالح خود می‌دانند. حمید نوری به اتهام بیش از ۱۰۰قتل، جنایات سنگین علیه قوانین بین المللی، شکنجه و رفتار غیرانسانی محکوم به حبس ابد و متعاقباً اخراج با ممنوعیت دائمی ورود مجدد به سوئد و پرداخت غرامت ۱.۲میلیون کرون سوئدی (حدود ۱۰۵۰۰۰یورو) محکوم شد. دادگاه تجدیدنظر در دسامبر ۲۰۲۳این حکم را تایید کرد.

حکومت خامنه‌ای برای تداوم ترور و جنایت از سیاست دیپلوماسی گروگان‌گیری به شدت استفاده می‌کند. در این رابطه حکومت ایران تاریخچه سراسر جنایت‌باری علیه حقوق بشر دارد. بخصوص از اهرم گروگان‌گیری برای مقاصد سیاسی بیشترین استفاده را می‌کند. سیاست مماشات که به مردم ایران خیانت‌های بی‌شماری کرده است هرگز فراموش نخواهد شد. مردم ایران تمام خیانت‌کاران را به پای عدالت خواهند کشاند و مورد مؤاخذه قرار خواهند داد.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7