۱۴۰۳ تیر ۳, یکشنبه

افشاگری تکان دهنده یلدا دهقانی از شکنجه و تعرض وتجاوز توسط جلادان وپاسداران خامنه ای ضد بشر در زندان لاکان رشت


                      زندانی سیاسی یلدا دهقانی بخشی از جنایت دستگاه سرکوب حکومتی را افشا کرد

یلدا دهقانی یک زن جوان اهل انزلی است که در جریان قیام ۱۴۰۱ فعالیت داشت. او به دلیل همین فعالیت‌هایش بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفت. او که با گذاشتن وثیقه از بازداشت آزاد شده بود تا منتظر دادگاه باشد از فرصتی برای خروج از ایران استفاده کرد و اول خرداد ماه ۱۴۰۳ از ایران خارج شد. یلدا دهقانی به فاصله کوتاهی بعد از خروج از ایران با یک کانال اینترنتی به صورت زنده حقایقی را در مورد زندان و تجاوز در زندان مطرح کرد که در نوع خودش بی نظیر است. این خانم جوان گرداننده یک سالن زیبایی زنان بود از همان جا تحت تعقیب قرارگرفت و در خانه پدری اش بازداشت شد. یلدا دهقانی در این مصاحبه زنده از تجاوز توسط سروان مهران نیکخواه معاون اداره آگاهی انزلی و نیز تجاوزهای مکرر و جمعی در زندان لاکان رشت سخن گفت.

حقایق باور نکردنی ای که اگر چه بسیاری از مردم و بخصوص زنان در بازداشتگاهها و زندانها شاهد آن بودند اما ابعاد فاجعه و جنایت اکنون چنان سیستماتیک و فراگیر شده است که دیگر جای کتمان ندارد. شجاعت خانم یلدا دهقانی در بیان وحشیگری و درنده خویی مزدوران خامنه ای در زندان و دستگاه قضاییه باید نهادهای حقوق بشری و جامعه جهانی را نسبت به وظایف شان در وضعیت نقض حقوق انسانها در دیکتاتوری دینی هشیارتر سازد.

یلدا دهقانی و درد پنهان

یلدا دهقانی در این مصاحبه طولانی از وضعیت بازداشت خود، وضعیت زندان لاکان رشت، زنان همرزمی که به سرنوشتی مشابه دچار شدند و از تصمیم خود برای خودکشی بعد از تجاوزهای مکرر سخن گفت.

علاوه بر همه اینها او از تلاش و استراتژی شکنجه گران برای سوق دادن او به سمت خودکشی سخن گفت. او می گوید: بعد از آزادی موقت وقت و بی وقت به من از شماره های ناشناس زنگ می زدند و می گفتند چرا قبل از دادگاه خودکشی نمی کنی؟ ما که نمی گذاریم تو پایت به دادگاه بکشد. قبل از اینکه همین بلا را سر مادر و خواهرت بیاوریم خودت را با قرص بکش. یک برگه وصیت هم بنویس که به دلیل مشکل مالی خودکشی کردم!»

یلدا دهقانی که به سختی قادر به کنترل احساسات خود بود گفت: من تنها به این دلیل اینجا نشستم و دارم حرف می زنم که نمی خواهم به سرنوشت نیکا شاکرمی و یلدا آقا فضلی دچار شوم. من آمدم به صراحت به مردم بگم که چه بلایی سرمان آوردند. می خواهم بگویم که اینها چه بر سر زنان و دختران شما در زندان آوردند…»

یلدا دهقانی همچنین فاش می سازد که همان سروان نیکخواه معاون آگاهی انزلی که به او تجاوز کردپیشتر از شوهر این خانم ۲۰ سکه به عنوان رشوه دریافت کرده بود تا او را مورد شکنجه قرار ندهد.

داستان یلدا دهقانی قصه روایت ناشده همه زنانی است که بیش از چهار دهه است در دخمه‌ها و زندانهای رژیم ولایت فقیه شکنجه شدند و کسی صدایشان نبود.

یلدا دهقانی که بود؟

روز چهارشنبه سوم آبان ماه۱۴۰۲، یلدا دهقانی، شهروند ساکن انزلی با تودیع وثیقه از زندان لاکان رشت آزاد شد.

در اواسط تیرماه سال۱۴۰۲یلدا دهقانی توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به بازداشتگاه های اطلاعات سپاه رشت منتقل شد. وی نهایتا به زندان لاکان رشت انتقال یافت. اتهام این خانم جوان آتش زدن مراکز بسیج و حوزه علمیه اعلام شده بود.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7