۱۴۰۳ تیر ۳, یکشنبه

ترور ویدال کوادراس؛ رد پای رژیم ایران در کارتل مواد مخدر!


روزنامه لوموند در گزارشی مفصل به جزئیات تلاش برای ترور آلخو ویدال کوادراس، سیاستمدار اسپانیایی، و دستگیری مظنون اصلی این سوءقصد پرداخته است.ویدال کوادراس در روز ۹نوامبر ۲۰۲۳ در مادرید هدف حمله موتورسوار مسلح قرار گرفت. او بلافاصله رژیم ایران را متهم به برنامه‌ریزی این ترور کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد که مظنون اصلی، محرز عیاری، تبعه تونسی ساکن فرانسه، است. عیاری که سابقه فعالیت‌های مجرمانه دارد، شش ماه پس از سوءقصد در هلند دستگیر شد.

به گفته لوموند، مدارک به‌دست‌آمده از جمله پیام‌ها و ویدئوهایی که از تلفن همراه عیاری کشف شده، حاکی از ارتباط او با “موکرو-مافیا”، یکی از قدرتمندترین گروه‌های تبهکار اروپا، است.

ویدال کوادراس در لیست رژیم ایران

ویدال کوادراس مصرانه معتقد است که این سوءقصد به سفارش رژیم ایران انجام شده است. او که از حامیان شناخته‌شده مقاومت ایران است، سال گذشته از سوی رژیم ایران در لیست سیاه قرار گرفته بود.

این پرونده حساس ابعاد پیچیده‌ای دارد و می‌تواند پیامدهای دیپلماتیکی بهدنبال داشته باشد.

تاکنون مقامات رژیم ایران به این اتهامات واکنشی نشان نداده‌اند.

در صورت اثبات دست داشتن رژیم ایران در این سوءقصد، ویدال کوادراس به اولین سیاستمدار اروپایی تبدیل خواهد شد که هدف ترور توسط این رژیم قرار می‌گیرد.

این در حالی است که پیش از این نیز تلاش‌های ناموفقی برای ترور مقامات غربی، از جمله جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، توسط ایران صورت گرفته است.

سرویس‌های اطلاعاتی اسپانیا منتظرند تا از عیاری در مورد جزئیات این توطئه ترور اطلاعات بیشتری کسب کنند.

خبر فاش‌شدن هویت مظنون اصلی سوءقصد مادرید در محل پلیس قضایی ورسای در فرانسه مانند بمب منفجر می‌شود. محرز عیاری از «مشتریان» این اداره پلیس است. از قضا درست روز قبل از تلاش برای ترور ویدال کوادراس، تحقیقگران بریگاد جنایی از قاضی تحقیق پونتواز Pontoise مأمور رسیدگی به این پرونده قتل، یک حکم جلب بین‌المللی علیه متهم متواری اخذ کرده بودند.

یک منبع نزدیک به پرونده تحقیقات به لوموند می‌گوید: “این یک قضیه بسیار حساس است زیرا به دخالت بالقوه یک حکومت مربوط است و می‌تواند عواقب و پیامدهای دیپلماتیک داشته باشد سفارت (رژیم) ایران در پاریس که چندین بار تلاش شد با آن تماس گرفته شود پاسخی به پرسش‌های لوموند نداد…


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7