۱۴۰۳ اردیبهشت ۸, شنبه

خامنه ای به عنوان آخرین خلیفه دیکتاتوری دینی در محاصره همه جانبه داخلی وخارجی


                                                 خامنه ای  آخرین خلیفه دیکتاتوری دینی

خامنه ای به عنوان آخرین خلیفه دیکتاتوری دینی این روزها حال و روز خوشی ندارد. او که قیام ۱۴۰۱ را با سرکوب خونین پشت سر گذاشته بود، در مقابل خود یک جامعه سراسر خشم و نفرت از حاکمیت خود را یافت که هر لحظه ممکن است با جرقه ای دوباره حریق برخیزد. از همین رو از آغاز سال ۱۴۰۲ برای ایجاد یک بحران منطقه ای برای به تاخیر انداختن این قیام در تقدیر دست به کار شد.

آغاز جنگ غزه بخشی از همین پروژه انحرافی برای گریز از بحران سرنگوی در داخل بود. اما خامنه ای این بار برخلاف دفعات پیشین اشتباه استراتژیک مرتکب شد.این اشتباه استراتژیک تا همین نقطه برای خامنه ای هزینه‌های استراتژیک بسیاری ایجاد کرده است. قمار استراتژیک خامنه ای اکنون او را در وضعیتی قرار داده است که:

۱.چهره پنهان تروریزم و جنگ افروزی را از پشت مترسک‌هایی موسوم به نیروهای نیابتی بیرون آورد. الان همه جهان آگاه است که بنیادگرایی و نیروی شبه نظامی، نام مستعار سپاه پاسداران، نیروی قدس و ولایت فقیه است.

سیاست مماشات زیر ضرب همه جانبه

۲.این وضعیت بیش از گذشته سیاست مماشات را زیر ضرب برده و حامیان مماشات با رژیم در آمریکا و نیز اروپا بیش از همیشه تحت فشار قرار گرفتند. نگاهی به برخی موضع‌گیری‌ها در پارلمان اروپا این واقعیت را بیشتر روشن می سازد.

روز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ پارلمان اروپا صحنه شورش و توفان شماری از نمایندگان مردم اروپا علیه سیاست مماشات حاکم بر اتحادیه اروپا با فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران بود.

-در این روز، دستکم ۷ تن از نمایندگان برجسته پارلمان اروپا مستقیما و آشکارا جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را مخاطب قرار دادند. آنان سیاست‌های مماشات‌گرانه او با دیکتاتوری تروریستی بدنام خامنه ای را زیر ضرب برده و از او خواستند که این سیاست فاجعه‌بار را کنار بگذارد و متقابلا از اپوزیسیون دموکراتیک مردم ایران حمایت کند.

-ریچارد چارنسکی نماینده پارلمان اروپا از گروه محافظه کاران و رفرمیست‌های اروپا گفت:‌ رژیم ایران سر مار جنگ و ترور و بخش فعال و اصلی جنگ در منطقه و اروپاست. زمان آن است که خامنه‌ای، سرمار را مجبور کنیم که قیمت این جنگها را بپردازد.

-میلان زور نماینده پارلمان اروپا از گروه احزاب مردم اروپا گفت: آقای بورل، شما هرگز به وضوح در کنار اپوزیسیون ایران به رهبری مریم رجوی و برنامه ۱۰ماده‌یی او نایستادید.

-گای فرهوشتاد نخست وزیر سابق بلژیک و نماینده پارلمان اروپا از احزاب لیبرال اروپا گفت: ما ازاستراتژی بورل خوشمان نمی‌آيد. شما باید استراتژی خودتان را تغییر بدهید. استراتژی دیپلوماسی مماشات به هیچ جایی نمی‌رسد.

-دیوید مک الیستر رئیس کمیسیون خارجه پارلمان اروپا گفت: دو هفته قبل رژیم ایران از زیر سایه نیابتی‌ها بیرون آمد و تمامی منطقه در خطر درگیرشدن در یک جنگ قرار گرفت. رژیم ایران یک موجودیت تروریستی است.

موجی از تحریمها و فشارهای جهانی

-خاویر زارزالخوس نماینده پارلمان اروپا از گروه احزاب مردم اروپا گفت:‌ رژیم ایران تجاوزگری را به سطح بسیار بالاتری کشانده است. رژیم ایران یک تهدید جهانی است و در منازعات مختلف فعال است و فقط در خاورمیانه نیست. رژیم ایران قدرت خود را بر مبنای سرکوب خونین گذاشته است.

۳.بدنبال دو تحول فوق است که دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران تحت فشار بی سابقه جهانی از جهت تحریم‌ها و فشارهای سیاسی قرارگفت.

روز سه‌شنبه ۴اردیبهشت سنای آمریکا سه لایحه کمک‌های خارجی و لایحه مک کال «صلح از طریق قدرت در قرن بیست و یکم» را در یک بسته واحد به‌عنوان لایحه امنیت ملی با ۷۹رای موافق در مقابل ۱۸رای مخالف به تصویب رساند.

لایحه «صلح از طریق قدرت در قرن بیست و یکم» که پیشتر در مجلس نمایندگان با ۳۶۱ رأی موافق در برابر ۵۷رأی مخالف تصویب شده بود، از ۱۵بخش تشکیل شده که ۶ بخش آن لوایحی علیه رژیم ایران است. این لایحه با امضای رئیس‌جمهور (در۵ اردیبهشت) به قانون لازم‌الاجرا تبدیل شده است.

-روز ۶اردیبهشت دیکتاتوری دینی خامنه ای با تحریم‌های سنگین نظامی و تسلیحاتی از سوی ایالات متحده، انگلستان و کانادا قرار گرفت.

-روز ۲۷ فروردین اعلام شد که گروه ۷ خود را برای اقدامات بیشتر علیه ایران و نیروهای نیابتی آماده می‌سازد.رهبران «گروه ۷» می‌گویند برای اقدامات بیشتر در برابر ایران و گروه‌های نیابتی‌اش آماده‌اند.

روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت پارلمان اروپا خواهان لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران شد. پارلمان اروپا با صدور قطعنامه ای کم سابقه موشک‌پرانی‌های رژیم ایران و دامن زدن به جنگ را محکوم کرد.

۴.تمامی فرایندهای برشمرده شده فوق بیانگر آن است که دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران وارد مرحله جدیدی از بحران سرنگونی شده است. عامل خارجی اکنون درحال تبدیل شدن به یک معین عمل برای قیام و خیزش عمومی است. فقر و بیکاری در کنار سرکوب و زندان و اعدام نتوانسته جامعه ایران را خاموش کند. بلکه به عنصر مقاومت و رادیکالیزم مدد رسانده است. از همین رو مردم ایران در سال ۱۴۰۳ خود را برای رویارویی نهایی با دیکتاتوری دینی آماده می‌سازند.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  
🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی
🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   
🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7