۱۴۰۳ خرداد ۱۱, جمعه

سایت کوالیس مراکش : مار ولایت فقیه بعد از مرگ رئیسی به بره‌ای آرام تبدیل نخواهد شد


سایت کوالیس مراکش درتاریخ ۱خرداد ۱۴۰۳اقدام به درج مقاله‌ای تحت عنوان «آیا مار ولایت فقیه پس از کشته شدن رئیسی به بره‌ای آرام تبدیل خواهد شد؟» کرده است. در مقدمه این مقاله آمده است: «حکومت از برقراری ارتباط و دیدار با کشورهای منطقه حاشا و آشکارا اجتناب می کند. در حالیکه نمایندگان رژیم ایران و بطور خاص وزیرخارجه‌اش که دو روز پیش در سانحه سقوط هلیکوپتر ابراهیم رئیسی کشته شد، به شدت از دیدارها و ملاقات‌هایشان با وزرای خارجه کشورهای منطقه خسته و فرسوده شده بودند. اما به ناگهان پیش از اینکه اوضاع خراب‌تر شود حکومت ایران نسبت به امنیت منطقه و اوضاع در غزه و ضرورت تلاش برای سرو سامان دادن امور، اظهار اشتیاق می‌نماید».

چرا حکومت ولایت فقیه اشتیاق به روابط با کشورهای منطقه دارد؟

به نظر می‌رسد که حکوم ولایت فقیه اشتیاق زیادی به برقرار روابط با کشورهای منطقه در خاورمیانه دارد. سایت کوالیس مراکش دراین رابطه می‌نویسد: «شایان توجه است که رژیم ایران پیش از این هرگز چنین اشتیاق و صمیمیت غیر عادی در ایجاد روابط «مثبت» با کشورهای منطقه از خود نشان نداده بود. بعکس همواره تلاش می‌کرد تا خواسته‌های خود را به این کشورها از طریق ایماء و اشاره وغیر مستقیم، دیکته و تحمیل نماید.

اظهارات و مواضع سیاسی علنی در محافل رژیم ایران، سمت و سوی گشایش با کشورهای منطقه دارد. در این رابطه توجه خاص به ارتقاء روابط با آنها در پهنه‌های مختلف وجود دارد. این اشتیاق و توجه خاص از بدو تاسیس این حکومت تا زمان اعتراضات گسترده مردمی در 25شهریور 1401، بی‌سابقه بوده است. رفتار و اقدامات رژیم پس از این اعتراضات اساساً با آنچه پیش از آن بود متفاوت است. ولی روشن است که بدون شک به این رژیم نمی‌توان اعتماد کرد. همچنانکه از مار و عقرب زهراگین نمی‌توان انتظار داشت به بره‌ای آرام تبدیل شوند».

تردیدها در مورد تغییر ناوبری کشتی حکومت ولایت فقیه به کشور‌های منطقه

کوالیس مراکش با دید شک و تردید به این واقعه می‌نگرد و می‌نویسد: «واقعیت این است که نمی‌توان به این امر باور داشت و بنا به یک قانون معروف که می‌گوید: «دروغ مصلحت آمیز به از راست فتنه انگیز است». تردیدهای زیادی در مورد این تغییر در ناوبری کشتی رژیم ولایت فقیه نسبت به کشورهای منطقه وجود دارد!».

چرا سیاست‌های رژیم در منطقه قابل اعتماد نیست؟

کوالیس رسانه مراکشی می‌نویسد: «با توجه به تجربیات قبلی، هرگز نمی‌توان به نرمش کنونی رژیم ایران اعتماد و تکیه کرد. چون این تغییر رفتار در پی تأثیرات و پیامدهای دو تحول مهم و حساس است. تحول اول، اعتراضات سال 1401 و تحول دوم، جنگ خونین و ویرانگر غزه و دست داشتن حکومت ایران در آن، واقع شده است.

چرا که رژیم به سپر حفاظتی در مقابل وقایع داخل ایران نیاز مبرم دارد. این نیاز برای این است که بتواند از یک طرف شتاب فزاینده واکنش‌های مردمی علیه‌اش را خنثی کند. اما از طرف دیگر در رابطه با جنگ غزه نیازمند آن است تا خودش را یعنوان یک عنصر کلیدی و نه صرفا یک طرف حساب در معادلات منطقه نشان دهد….

برباد رفتن خواب‌های حکومت ولایت فقیه

کوالیس در ادامه تحلیل خود از وضعیت حکومت ولایت فقیه می‌نویسد: «در اینجا یک نکته مهم دیگر را بطور خاص پس از کشته شدن ابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان و برباد رفتن خواب‌های خامنه‌ای باید در نظر گرفت. نکته مهم این است که مردم ایران هرگز از سرنگونی این رژیم کوتاه نخواهند آمد.

همچنانکه از این پیشتر با شعر و شعارهای حماسی رژیم در رابطه با جنگ غزه همگام نشده و با احتیاط و هوشیاری بسیار با آن برخورد نمودند. مخصوصا وقتی که انگشت‌های اشاره به سمت رژیم نشانه رفت. همانطور که مشخص شد می‌خواهد از این جنگ در راستای اهداف و امیال خود که ربطی به موضوع فلسطین و مردم غزه ندارد، سوء استفاده کند.

علاوه براین حتی حرکت‌های اعتراضی مردمی و فعالیت‌های شبکه‌های مقاومت در داخل کشور به مثابه تاکیدی بر این امر بود. واقعیت این است که تصویر داخل ایران در رابطه با جنگ غزه هرگز آنگونه که حکومت خامنه‌ای آن را ترسیم می‌نماید، نیست.

نباید به ولایت فقیه اعتماد کرد چرا؟

در پایان سایت کوالیس در مقاله خود این چنین نتیجه‌گیری می‌کند: «کشورهای منطقه این حق مشروع را دارند که نه تنها به نیات رژیم ایران اعتماد نکنند بلکه آن را مورد تردید قرار دهند. چرا که رژیم در اشتیاقش نسبت به امنیت و ثبات کشورهای منطقه و عدم ایجاد آشوب در آنها، جدی نیست. برای اینکه حسن نیتش را ثابت نماید، باید به دخالت‌هایش در منطقه پایان بدهد. همچنین ارتباطش را با سرانگشتان مزدورش در این کشورها قطع کند. آیا رژیم چنین خواهد کرد؟. آیا کسی می‌تواند باور می‌کند که رژیم چنین کاری خواهد کرد؟


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7