۱۴۰۳ خرداد ۲۲, سه‌شنبه

خامنه‌ای جام پاستور را چگونه وبه کدام کاندید خواهد داد !؟


بالاخره مهندسین شورای نگهبان خامنه‌ای، از چاه ولایت شش نمونه را رسوب زدایی کردند. این‌ها کسانی هستند که هرکدام سابقه‌ای خیانت بار در پرونده سیاه‌شان دارند. ممکن است هرکس خود را در یک قاب نشان دهد. اما جنس قاب فرقی نمی‌کند، چون از همان چوبی هستند که از گز شور ولایت فقیه ساخته شده است. حال این شش موجود برای ربودن جام پاستور چون هیچ محتوایی در چنته ندارند، باید اهرم دروغ، فریب و ریاکاری را بکار گیرند تا خود را به هدف برسانند. در این میان همه‌شان می‌دانند که داور این مسابقه از قبل پیروز جام پاستور را تعیین کرده است و مسابقه و رقابت صرفا یک نمایش هست .

چرا مردم در این نمایش مضحک شرکت نمی‌کنند؟

حکومت‌های توتالیتر نگاه متفاوتی به مردم دارند. از جمله خامنه‌ای که برای شرکت مردم در انتخابات نامشروع و قلابی کیسه گشادی دوخته است. در نگاه خامنه‌ای مردم صرفا ابزاری برای بقای سیستم فاشیزم مذهبی که در ایران برقرار کرده هستند. اما خامنه‌ای از نمایش انتخابات قلابی اسفند ماه درس عبرت نمی‌گیرد. ولی بهرحال قصد دارد که کسی در پاستور جلوس کند که ماهیت او با ماهیت رئیسی هیچ اختلافی نداشته باشد.

مردم ایران که چندین دهه سرشان به سنگ سیاه حکومت ولایت فقیه خورده همه دروغ‌ها و عده‌ها را شنیده‌اند. همین که گرد وغبار میدان رقابت نمایشی خوابید، خواهند دید که هیچ خبری از وعده‌ها و شعارها و فریب کاری‌ها نیست و همه فراموش شده‌اند. مثل ساخت یک میلیون مسکن و ایجاد هزاران شغل که رئیسی بدون جواب سوخت. به همین دلیل دیگر کسی فریب وعده‌ها و شعار‌های پر طمطراق نمایش عروسکی خامنه‌ای را نخواهد خورد

خامنه پیروز پاستور را چگونه مهندسی می‌کند؟

دراین نمایش اولین مرحله که عبور از فیلتر بود تمام شد. مرحله بعدی رقابت است و گود نمایش لوطی ‌ولایت. پله بعدی صندوق‌های مهر خورده بنام شخص معین و بازی و نمایش انتخابات. مرحله پایانی بالابردن دست پیروز مسابقه که از هم اکنون عکس‌ها و تصاویر آن گرفته شده و برای چاپ آماده است.

برای شناخت بیشتر از شیوه‌های کار دیکتاتورها از تئوری‌ها و دانش هانا آرنت بهره می‌بریم. هانا آرنت می‌گوید: «از منظر دیکتاتور‌های توتالیتر مثل خامنه‌ای مردم به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ قشر متعصب، قشر روشن فکر و قشر خاکستری. عموما سیستم حاکم تلاش می‌کند تا از طریق اقلیت متعصب جاهل، جامعه را در مسیر دلخواه خود پیش ببرد».

چه کسی وفادارتر به خامنه‌ای است؟

خامنه‌ای به افتخار شش کلاسه بیسواد، رئیسی، شش کاندید را رونمایی کرد. طبعا هر کدام که هم‌چون غلام حلقه به گوش وفادارتر به او باشد نماینده او است. این غلام باید از همه بی‌عقل‌تر یا عقل باخته‌تر وجاهل‌تر و بی خردتر اما جنایتکار‌تر باشد. مثل رئیسی که این صفات را داشت.

هانا آرنت در کتاب توتالیتاریسم می‌نویسد: «حکومت‌های توتالیتر همه استعدادهای ناب را بدون هیچ اعتنایی از سرکار بر می‌دارند و به جای آن‌ها عقل باختگان ،جاهلان و بیخردانی را می‌نشانند که همان بی‌عقلی بهترین تضمین وفاداری ابدیشان است. این افراد در راستای نیازها و خواسته‌های حاکم اقدام به دروغگویی در هر حوزه‌ای می‌کنند. حتی می‌توانند واقعیاتی را که بدیهی می‌نماید وارونه جلوه دهند و نام حقیقت بر آن بگذارند. زیرا این اتفاق نشأت گرفته از قدرت ماورایی رهبر در پیش بینی و پیشگویی بحران‌هاست».

کما این که در روزهای آینده شعر و شعارهای عنتر‌های لوطی را خواهید شنید که هرکدام با چه برچسب و دغل و فریبی وارد گود نمایش می‌شوند.

خامنه‌ای چه کسی را انتخاب کرده که روی صندلی پاستور بنشیند

نیاز به واکاوی و تحقیق زیادی ندارد. حکومت‌های دیکتاتور و فاشیستی چون ماهیت یکسانی دارند اعمال و رفتار وکردارشان تئوریزه شده است. این تئوری‌ها به قدری به واقعیت نزدیک هستند که گویی از زیر نگاه تاریخ شرح حالشان رصد شده است.

در این رابطه هاناآرنت در کتاب توتالیتاریسم می‌نویسد: «نظام‌های توتالیتر عاقل و نخبه و پرسشگر نمی‌خواهند. آن‌ها در پی عقل باختگان و جاهلان هستند چون برای این که وفادار بمانند باید عقل و خرد را تعطیل کنند. نظام‌های توتالیتر طوطی مقلد می‌خواهند نه نخبگان پرسشگر و نقاد که با هر پرسش‌شان لرزه بر اندام پیشوا بیندازند. نظام‌های توتالیتر برای موفقیت‌شان در سطوح پایین جامعه به سیاه لشکر نیاز دارند. که متشکل از افراد متعصب و ساده لوح هستند که چشم و گوش بسته دروغ‌ها و فریب‌های دستگاه‌های تبلیغاتی را باور می‌کنند».

نتیجه این که آشی که خامنه‌ای برای انتخابات قلابی بعد از مرگ رئیسی نذر کرده است، بوی گندیدگی می‌دهد. به‌دلیل این بوی گندیده از کیلومترها دورتر مردم به آن نزدیک نخواهند شد. این هم یک شکست دیگر برای خامنه‌ای خواهد بود که طبعا خرپای محکمی برای سقف متزلزل حکومت ولایت فقیه نخواهد بود.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7