۱۴۰۳ خرداد ۲۲, سه‌شنبه

فرهاد بیگی گروسی جوان شورشی یارسان وزندانی آزاد شده قیام ۱۴۰۱، تحت محاصره وفشار اطلاعات بدنام خامنه ای به زندگی خود پایان داد


خبر بسیار کوتاه بود: فرهاد بیگی گروسی ساکن شهرستان صحنه و از پیروان آیین یارسان، به زندگی خود پایان داد. این زندانی جوان در جریان قیام ۱۴۰۱  بازداشت شده و پس از تحمل یکسال حبس، با قرار وثیقه تا زمان دریافت حکم قطعی دادگاه آزاد شده بود.به گفته‌ی خانواده و اطرافیان، او در طول چهار ماه گذشته تحت فشارهای مداوم نهادهای امنیتی بوده و اخیرا به وی اعلام شده بود که باید خود را به زندان «دیزل‌آباد» کرمانشاه معرفی کند و پس از آن به تهران منتقل خواهد شد.

اتهام اولیه‌ی فرهاد بیگی گروسی مباشرت در قتل نادر بایرامی، رییس اطلاعات سپاه شهرستان صحنه، در مراسم یادبود «سید‌خلیل عالی‌نژاد» (از پیروان آیین یارسان) بوده است. اتهامی که فرهاد هرگز آن را نپذیرفت . او مکررا آن را رد کرده بود. سرانجام پس از فشارهای بسیار وزارت اطلاعات مجبور شد او را آزاد کند.

رضا رسایی، دیگر متهم این پرونده، در حال حاضر در در زندان دیزل‌آباد، زیر حکم اعدام است.

فرهاد بیگی گروسی هرگز نمی‌میرد

جوان شورشی فرهاد بیگی گروسی یکی از هزاران جوان قیام بوده است که بعد از سرکوب قیام ۱۴۰۱ تحت تعقیب دستگاه سرکوبگر قرار گرفته است. واقعیت این است که چون خامنه ای و دستگاه دیکتاتوری او خطر سرنگونی را به خوبی حس کرده بودند به چنین وحشیگری هایی علیه جوانان و دیگر زندانیان روی آوردند.

فرهاد یکی از بسیار ستمدیدگان دستگاه ارعاب و سرکوبی است که هنوز متوقف نشده و هنوز هم ادامه دارد. با وجود گذشت بیش از یکسال از قیام ۱۴۰۱، نام بسیاری از قهرمانان آن قیام و نیز اسیران و شهیدان آن فاش نشده است.

حکومت نباید تردید بکند که اگر امروز این توان را دارد که پرواز فرهاد بیگی گروسی را یک خودکشی عادی جلوه بدهد اما زمانی که زمان دادخواهی و خونخواهی مردم فرا برسد، زمین و زمان به جنایات شان گواهی خواهد داد.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7