۱۴۰۳ خرداد ۲۰, یکشنبه

خامنه ای با قلع و قمع کاندیداها مهندسی انتخابات را آغاز کرد! - پرده دوم سیرک روحوضی انتخابات ، رد صلاحیت ها - ۲۰ خرداد, ۱۴۰۳

احمدی نژاد، حقانیان و لاریجانی در صف یخ انتظار انتخابات منجمد شدند -  خبرگزاری تسنیم گزارش داد که لاریجانی و احمدی نژاد و حقانی که برای انتخابات ثبت نام کرده بودند، از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند. به نوشته تسنیم تنها پورمحمدی، جلیلی، قالیباف، زاکانی، قاضی‌زاده هاشمی و پزشکیان احراز صلاحیت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، ن مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1403 احراز صلاحیت شدند.

همچنین علی لاریجانی، سید وحید حقانیان، محمود احمدی‌نژاد، مهرداد بذرپاش، سیدصولت مرتضوی، اسحاق جهانگیری، محمدمهدی اسماعیلی، عباس آخوندی، محمد شریعتمداری و عبدالناصر همتی از جمله افرادی هستند که احراز صلاحیت نشده است.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور رژیم در اخبار ساعت ۱۴ اسامی نامزدهای تأییدصلاحیت‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری را به‌شرح بالا اعلام کرد.

انتخاباتی با بزبیاری‌های بسیار

این مقام حکومتی یاد آوری کرد که  بر اساس ماده 66 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، فعالیت تبلیغاتی نامزدها از تاریخ اعلام اسامی آغاز می‌شود و تا 24 ساعت قبل از اخذ رأی یعنی ساعت 8 صبح پنج‌شنبه 7 تیرماه 1403 خاتمه می‌یابد.

به گزارش تسنیم، ساعتی پیش بود که سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که بررسی صلاحیت‌ها در شورا به پایان رسیده است و اسامی نیز به وزارت کشور ارسال شده است.

بعداز مرگ رییسی در  اثر سقوط هلیکوپتر کشمکش بین باندهای قدرت برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری آغاز شد. حتی کسانی مثل لاریجانی و احمدی نژاد که در دورهای قبلی رد  صلاحیت شدند خود را کاندیدای این کار کردند. خامنه ای هم تلاش دارد با ایجاد جو روانی ناشی از مرگ رییسی برای خود کسب مشروعیت کند.

 از طرف دیگر از جنگ و جدال باندهای درونی به شدت می چسبد. اکنون با تایید صلاحیت کسانی مثل قالیباف و پورمحمدی و جلیلی به نظر نمی رسد. جنگ اصلی در همین نقطه متوقف شود. این جنگ ادامه خواهد یافت و بسته به اینکه چه کسی کاندیدای خامنه ای برای این دوره شود، روزهای آینده باید شاهد آتشباری سنگین بیند باندهای قدرت باشیم.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7