۱۴۰۳ تیر ۵, سه‌شنبه

در پی حملات مسلحانه به دو کلیسا و یک کنیسه در داغستان روسیه ۱۹ نفر کشته شدند


مقامات جمهوری خودمختار داغستان واقع در منطقۀ قفقاز روسیه، روز دوشنبه ۲۴ ژوئن (۴ تیر)، اعلام کردند که در پی حملات هماهنگ افراد مسلح به دو کلیسا، یک کنیسه و ایستگاه پلیس، دست‌کم ۱۹ نفر از جمله یک کشیش کشته شده‌اند.  چند افسر پلیس و چندین غیرنظامی، از جمله یک کشیش ارتدوکس، توسط شبه‌نظامیان مسلح در جمهوری داغستان در روسیه کشته شدند AP -  به گزارش خبرگزاری رویترز، شمار قربانیان حملات شبانه و هماهنگ افراد مسلح به یک کنیسه، دو کلیسا و ایستگاه پلیس در دو شهر جمهوری خودمختار داغستان واقع در منطقۀ قفقاز روسیه ، به ۱۹ نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح با استفاده از سلاح‌های خودکار، شامگاه یکشنبه به یک کلیسای ارتدوکس و یک کنیسه در شهر باستانی و عمدتاً مسلمان‌نشین دِربِند حمله کردند و پس از به آتش کشیدن یکی از نمادهای کلیسا، یک کشیش ارتدوکس ۶۶ ساله به نام نیکولای کوتلنیکوف را کشتند.

مهاجمان همچنین در شهر مَخاچ‌قلعه مرکز جمهوری خودمختار داغستان که در غرب ساحل دریای خزر واقع شده است، یک کلیسا و ایستگاه پلیس راهنمایی و رانندگی را هدف تیراندازی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حملات سنگین مسلحانه با سلاح‌های خودکار ابتدا در اطراف کلیسای جامع شهر مَخاچ‌قلعه آغاز شد و تا اواخر شب ادامه یافت.

کمیته تحقیقات روسیه روز دوشنبه ۲۴ ژوئن (۴ تیر)، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان حملات مسلحانۀ شامگاه گذشته به دو شهر جمهوری خودمختار داغستان، ۱۵ افسر پلیس و ۴ غیرنظامی از جمله یک کشیش کشته شدند.

بنا به گفتۀ کمیته تحقیقات روسیه، همچنین پنج نفر از مهاجمان مسلح پس از مداخلۀ نیروهای امنیتی به ضرب گلوله کشته شدند. این در حالی است که هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7