۱۴۰۳ خرداد ۲۰, یکشنبه

گزارشی از زن ستیزی و نقض شدید حقوق زنان

حقوق زنان در رژیم ایران به صورت سیستماتیک نقض می‌شود. بنا به گزارش سازمان‌ها و ارگان‌های حقوق بشری، زن ستیزی و نقض حقوق زنان در حکومت آخوندی افزایش شدیدی پیدا کرده است. این زن ستیزی شامل احکام ضد انسانی اعدام، دستگیری‌های گسترده فعالان صنفی و سیاسی و زن کشی که ناشی از سیاست‌های زن ستیزانه حکومت خامنه‌ای است می‌باشد.

حکم ضد انسانی اعدام زنان در حکومت خامنه‌ای

در ماه مه ۲۰۲۴دست کم حکم ضد انسانی اعدام چهار زندانی زن در شکنجه گاه‌های حکومت آخوندی اجرا شده است. دو نفر از آن‌ها به اتهام قتل عمد بدون درنظر گرفتن شرایط آنها و دو نفر به اتهام جرایم مرتبط با مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شدند. لازم به یادآوری است درسال گذشته حکم اعدام ضد انسانی ۲۲زن در ایران اجرا شده است.

اسامی زنان اعدام شده

ارگان‌های حقوق بشری برای افشای جنایات زن ستیزانه حکومت خامنه‌ای اسامی اعدام شدگان را اعلام کردند. این افراد عبارتند از :

«۱ـ فریبا محمدزهی اهل زاهدان، به اتهام جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان مرکزی کرمان اعدام شد.

۲ـ پروین موسوی ۵۰ساله و اهل مراغه، به اتهام جرائم مرتبط با مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه اعدام شد.

۳ـ فاطمه عبداللهی ۲۷ساله، اهل نیشابور، به اتهام قتل عمد در زندان مرکزی نیشابور اعدام شد.

۴ـ راضیه ۳۱ساله، اهل مشهد، به اتهام قتل عمد در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شد».

لازم به یادآوری است که حکم اعدام در اعلامیه‌های جهانی حقوق بشر بخاطر جرائم عادی لغو شده و قابل اجرا نیست. حتی درمورد افرادی که دست به قتل می‌زنند باید شرایط آنها در نظر گرفته شود. قضاوت در حکومت خامنه‌‌ای بر اساس عدالت نیست. خیلی از پاسداران که دست به کشتار مردم زدند و به عنوان قاتل حرفه‌ای محسوب می‌شوند آزادانه به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند. همچنین خیلی از شکنجه‌گران که باعث قتل و کشتار زندانیان در دوران حاکمیت سیاه آخوندی بودند هرگز مورد مؤاخذه قرار نگرفتند. تاکنون هیچ عدالتی بر علیه جنایتکاران اجرا نگردیده است.

آمار بازداشت شدگان در ماه می میلادی

بنا به گزارش ارگان‌های حقوق بشری و منابع مختلف محلی در ماه مه میلادی تعداد ۱۴زن در نقاط مختلف کشور بازداشت شده‌اند. براساس تفکیک مناطق آمار دستگیر شدگان بصورت زیر می‌باشد:

بوکان: هه تاو اکرمی ـ سوسن حسن زاده ـ افسانه شاهی

شهرملکان: فرنگیس فتحی ـ اکرم کوخیان

تهران: مطهره گونه‌ای

پیرانشهر: سمیه قادرپور

رشت: نازیلا خانی پور

سیرجان: مریم محمودآبادی

اصفهان: سما عموشاهی

مشهد: مرضیه مومنی

چالوس: سودابه وهابی

اهواز: سپیده رشیدی

مهاباد: زهرا نبی ازاده.

زنان محکوم به حبس در ماه مه میلادی

بنا به گزارشات وجمعبندی ارگانهای حقوق بشری درماه مه میلادی تعداد ۱۷نفر از زنان فعال در شهرهای مختلف ایران به حبس محکوم شده‌اند. از این تعداد ۱۵نفر از اقلیت‌های مذهبی می‌باشند. این اقلیت‌ها همچنان در حاکمیت زن ستیز آخوندی مورد ستم مضاعف قرار دارند. در مجموع این ۱۷زن به ۱۰۱سال حبس محکوم شده‌اند.

بازداشت و محکومیت حبس برای زنان میهن یک روند تبعیض آمیز در حکومت ولایت فقیه است. بطور خاص اشخاصی که جزو اقلیت‌های مذهبی هستند میزان تبعیض و فشار همچنان ادامه دارد.

درحکومت ولایت فقیه زنان از حق فعالیت آزادانه و سایر آزادی‌های انسانی محروم هستند. در شرایط کنونی علاوه بر دستگیری زنان فعال موجی از سرکوبی نسبت به این انسان‌های آزاده که تن به اجبارات برده ساز حاکمیت زن ستیز آخوندی نمی‌دهند ادامه دارد. اخبار واصله از شهرهای ایران گواه این واقعیت است که هدف از آزار و اذیت بانوان گسترش سرکوب در جامعه می‌باشد.

قوانین زن ستیزانه حکومت خامنه‌ای

قوانین ضد بشری رژیم باعث شده است که کشتار زنان به یک امر عادی تبدیل شده است. درماه مه میلادی تعداد ۱۳نفر از این بانوان در مناطق مختلف ایران به دلایل مختلف به قتل رسیده‌اند.

کشتار زنان در میهن اشغال شده ناشی از سیاست‌های زن ستیزانه حکومت آخوندی است. اندیشه ولایت فقیه نسبت به این اقدام ضد انسانی قوانینی را وضع کرده است که عدالت در حق آنان را نادیده می‌گیرد. این قوانین ناشی از تفکر نفرت انگیزی است که ریختن خون زنان را به امری عادی و طبیعی تبدیل کرده است. این قوانین باعث شده است که قاتلین هم مجازات نشوند و هم زنان بیگناه بصورت سهل و ساده به دلیل افکار کهنه و ارتجاعی قربانی شوند.

مبارزه مردم ایران و نیروهای انقلابی و مقاومت تمامی قوانین زن ستیزانه حکومت خامنه‌ای را لغو خواهد کرد و مسیر رهایی و شکوفایی زنان آزاده میهن را هموار خواهد نمود. اجبارات بنده ساز تنها با بر قراری یک حکومت دموکراتیک امکان پذیر است و رعایت حقوق زنان در همه شئون و در همه زمینه‌ها تضمین خواهد گردید.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7