۱۴۰۳ خرداد ۸, سه‌شنبه

حاکمیت وبی تعادلی نظام - ضعیف شدن حاکمیت و نقطه پایانی، هزار توی سردرگمی

هلاکت رئیسی ضربه سختی به حاکمیت ولایت فقیه و بهم خوردن تعادل کل نظام بود. مقام پابه‌گور ولایت پس از قیام‌های اخیر دهه ۹۰ تنها راه چاره را در دولت جوان حزب‌اللهی می‌دید. ابراهیم رئیسی تنها فردی بود که علی‌رغم منفوریت شدیدی که در جامعه داشت، کاندید خامنه‌ای برای ریاست جمهوری بود. علی خامنه‌ای حتی روی او برای جانشینی بعد از خودش سرمایه‌ گذاری زیادی کرده بود. او این رسوایی را برای بقای حاکمیت خویش به جان خرید و قیمت کلانی بر سر این موضوع داد.

وی نهایتاً با حذف رقبا توانست که رئیسی را سر کار بیاورد و رئیس جمهور رژیم بکند. اکنون خامنه‌ای که از جنگ افروزی در منطقه چیزی عایدش نشد و انتخابات نیز روی سرش آوار شد. با به هلاکت رسیدن رئیس جمهورش تمام سرمایه‌گذاری را کرده بود از دست داد. حاکمیت ولایت فقیه دیگر هیچ تعادلی ندارد و پایدار نمی‌باشد زیرا ضربه سخت و استراتژیکی را دریافت کرد.

بله،‌ علی خامنه‌ای از شرایط منطقه‌ای و موقعیت داخلی نتوانست سود ببرد و شکاف‌های درون حاکمیت ننگین باز شده است. او نتوانست انتخابات را آن‌گونه که می‌خواست پیش ببرد، اکنون جنگ پنهان بر سر جانشینی رئیسی مزید بر علت شده است.

ترس تمامیت پیکره رژیم از براندازی

اکنون بحران‌های رأس حاکمیت با مرگ رئیسی مضاعف شده است و به قول قدیمی‌ترها «قوز بالا قوز» شده است. بحران‌های سیاسی، اقتصادی و شکست یک‌دست شدن دولت و مجلس  از درون رژیم را آش و لاش کرده است. ابراهیم رئیسی هم نهایت آن چیزی بود که خامنه‌ای توانست در انتخابات ۱۴۰۰ برای مقابله با قیام‌ها رو کند. اما نتوانست با آن ۶کلاسه سوخته شده در نزدیکی قله هم کاری از پیش ببرد.

حالا این تمامیت پیکره حاکمیت است که در مواجه با اراده مردم برای آزادی، از هم گسسته‌تر می‌شود. عظمای ولایت افاضه می‌کرد که هیچ اختلالی در کار کشور پیش نمی‌آید. وی بیهوده می‌کوشید «موضوع را چیزی نیست و نگران نباشید» جلوه دهد و با سیلی صورت خود را سرخ نگه‌دارد. به‌نظر می‌رسید که او تعادل خود را کامل از دست داده‌ و در نقطه بی‌تعادلی می‌باشد.

سیدعلی هرگز و هیچ‌گاه کسی مثل رئیسی را بدست نخواهد آورد که بی‌چون و چرا اوامر او را پیش ببرد. بله، این پایان حاکمیت ننگین ولایت فقیه در تمامیت با همه جناح‌های درونی آن است.

ضعیف شدن حاکمیت و نقطه پایانی

با نگاهی به صحنه‌های گرداندن کشته‌های هلی‌کوپتر ریاست جمهوری در مشهد و قم و تبریز می‌توان نقطه پایانی را دریافت.  گزارشات رسانه‌های دولتی از درصد شرکت‌کنندگان در قم، ۹٪، در تهران ۱۲٪ و در تبریز، ۵٪ برآورد شده است. این پایین‌ترین آمار شرکت‌کنندگان این رژیم در یک مراسم در طول حاکمیت ۴۵ ساله‌شان است. حال خوب است که بنگریم به ضعف و درماندگی رژیم در این ایام که چگونه بارز شده است.

بر اساس گزارش‌ها به‌دنبال استمرار واکنش‌های مردمی و شادمانی به مرگ رئیسی، مقامات رژیم به بازداشت افراد روی آورده‌اند. مقامات قضایی و انتظامی گفتند که در صورت انتشار مطالب «تحریک‌کننده» درباره مرگ رئیسی، با آن‌ها «برخورد» خواهد شد. از سوی دیگر یک فعال حقوق بشر در توئیتی نوشت که زندانیان سیاسی برای مرگ رئیسی پنج روز «غذای عمومی» اعلام کردند.

این فعال حقوق بشر گفت برخی از زندانیان سیاسی همزمان با سقوط هلی‌کوپتر رئیسی، به این مناسبت «املت سقوط» خوردند. آری، این همان نقطه پایانی در این حاکمیت ننگین و پلید ولایت فقیه می‌باشد. بی‌گمان روز سقوط کل رژیم و به درک واصل شدن تمامیت این نظام فاسد و غارتگر، ملت ایران بیش از این شادمانی خواهند کرد.

صالح شهنی


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7