۱۴۰۳ خرداد ۸, سه‌شنبه

رییسی جلاد چه سنتی از خود برجای گذاشت؟


                         جلاد ۶۷ ننگت باد 

تصور کنید! حکومتی تمام امکاناتش طی چندین شبانه روز را بکار گرفت تا چهره اهریمنی دژخیمی بنام رییسی را به صورت انسان جلوه بدهد. شخص خامنه ای و بیت او، سپاه پاسداران با همه امکانات گسترده در سراسر کشور همراه با همه دستگاه‌های تبلیغاتی عریض و طویل بکار گرفته شدند تا بگویند او جلاد۶۷ نبود! تمامی مدارس و پادگانها را تعطیل کردند تا سیاهی لشکر برای اعتبار دادن به قاتل هزاران زندانی سیاسی جمع کنند. اما در عمل او همچنان جنایتکارترین چهره رژیم باقی ماند. اکنون سوال این است که رییسی چه کرده بود و اکنون چه سنتی از خود برجای گذاشته است که رژیم اینگونه دیوانه وار تلاش دارد از او یک قدیس بسازد؟ خامنه ای از چه چیزی وحشت زده است که تلاش دارد از یک ناقض حقوق بشر و یک جنایتکار چهره سازی کند؟

دستگاه سرکوب در هفته گذشته

دستگاه سرکوب خامنه ای درهفته گذشته پس از مرگ رییسی به روال همیشه این حکومت سرکوب و فشار را در بیرون زندان و اعدام و شکنجه را در داخل زندانها ادامه داده است. علاوه بر ۱۲۷ نفری که در ماه اردیبهشت اعدام کرد در ابتدای خردادماه دو زندانی را به دلایل آخوند ساخته اعدام کرد. علاوه بر این حداقل ۵ زندانی سیاسی را با اتهام بغی مواجه ساخت که تهدید صدور حکم اعدام برای آنان وجود دارد.

اسامی این زندانیان سیاسی که با اتهام بغی مواجه هستند از این قرار است؛

ابوالحسن منتظر ۶۵ ساله.

پویا قبادی ۳۲ ساله.

محمد تقوی.

وحید بنی عامریان ۳۲ ساله یک مهندس جوان.

بابک علیپور ۳۳ ساله.

همه این زندانیان سیاسی چندین سال است که در سیاهچال‌های این حکومت بسر می‌برند. اتهام اصلی که بر آنان وارد کردند عضویت در مجاهدین و هواداری از مقاومت است.

علاوه بر آنها در یک حکم ظالمانه و ضد بشری پدر زنده یاد محمدمهدی کرمی یعنی آقای ماشالله کرمی که دادخواه فرزندش بود را به ۵ سال زندان محکوم کردند. همین طور حکم توقف تمامی اموالش را صادر کردند.

علاوه بر این ما در هفته گذشته شاهد بازداشت‌های گسترده و احضار فعالان و همین طور پرونده سازی برای زندانیان سیاسی بودیم مثل احضار آقای یونس آزاد‌بر در استان گیلان و همین طور وضعیت نامشخص زندانی سیاسی محمد آشتیانی که به زندان اوین منتقل شده و درحال حاضر اطلاعی از وضعیت او در دست نیست.

رابطه بین میراث رییسی و سرکوب!

درجریان رقابت‌های انتخاباتی بین رییسی و روحانی در سال ۱۴۰۰ روحانی جمله ای را بر زبان راند که بیانگر وضعیت همه مهره های رژیم است. او گفته بود الان کسانی مدعی هستند که در این گذشته جز اعدام و زندان کار دیگری بلد نیستند. این توصیف دقیقی از رییسی بود. البته از حق نگذریم توصیف خود روحانی و هر پادوی دیگر دستگاه ولایت فقیه همین بوده و هست.

رییسی یک فرد نبود. او یک مهره از صدها و هزاران مهره یک دستگاه جنایت و ستم است. بنابراین باید گفت که رییسی مظهر و شاخص یک سنت در درون این رژیم است. این سنت بر جنایت و اعدام هرچه بیشتر استوار است.

اگر به کارنامه رییسی نگاه کنیم می‌بینیم هرجا خمینی نیاز به جنایت حداکثری داشت رییسی را راهی آن نقطه می‌کرد. کما اینکه پور محمدی را، کما اینکه نیری و کما اینکه لاجوردی را. اینها شاخص‌های حرکت این رژیم در این جنایت ۴۵ ساله هستند. ‌

آنچه هم اکنون در زندانها و در کوچه و خیابان شاهد آن هستیم ادامه همین سنت سرکوب حداکثری است. این جنایت‌کاران به هیچ پرنسیبی باور ندارند. هر جنایتی از قتل تا تجاوز و شکنجه را برای حفظ نظام شان واجب می‌دانند و از انجام آن پروا ندارند و مهم تر اینکه به شدت وقاحت دارند و از جنایت شان هم دفاع می‌کنند.

پارادوکس ذاتی یک حکومت درمانده

پارادوکس جالب توجه این حکومت آن است که از یک طرف مدعی است که مردم عاشق رییسی جنایتکار بودند و در تشییع او میلیونی شرکت کردند اما از طرف دیگر اعلام کرد هرکس به این موجود ساقط شده توهین کند تحت تعقیب قرار خواهد گرفت!

محمد موحدی آزاد دادستان رژیم با صدور بخشنامه‌ای به همه دادستان‌های انقلاب و عمومی، از آنها خواست با افرادی که با سو استفاده از فضای مجازی باعث مشوش شدن اذهان عمومی شده و ابراز خوشحالی می‌کنند برخورد سریع‌، شدید و بازدارنده داشته باشند.

فرمانده انتظامی فومن در استان گیلان از شناسایی و دستگیری ۶ مرد و یک زن به دلیل انتشار مطالب «توهین‌آمیز» درباره سانحه کشته‌شدن ابراهیم رئیسی و همراهانش در فضای مجازی خبر داد. متعاقباپس از مرگ رئیسی نهادهای امنیتی و قضایی بسیج شدند تا با توهین کنندگان به رییسی در فضای مجازی و حقیقی برخورد نمایند! این خود بیانگر میزان نفرت و خشم جامعه از جلاد ۶۷ است. جلادی که اگرچه به آتش خشم الهی گرفتار شده و در آتش آه و نفرت مادران داغدیده زنده زنده سوخت اما میراث خواران او باید تاوان جنایت‌های او را پس بدهند.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7