۱۴۰۳ تیر ۴, دوشنبه

گسترش اعتصاب سراسری کارگران پروژه‌ای نفت و گاز و پتروشیمی ۴ تیر, ۱۴۰۳


امروز دوشنبه ۴تیرماه ۱۴۰۱ اعتصاب سراسری کارگران پروژه‌ای نفت و گاز و پتروشیمی وارد ششمین روز خود شد. کارگران پروژه‌ای در صنعت نفت با خواست افزایش دستمزد، حذف پیمانکاران و اجرای طرح ۱۴روز کار ۱۴روز استراحت وارد اعتصاب سراسری شدند. این اعتصاب از روز ۳۰خرداد از کارگاه‌های مختلفی آغاز شده و در حال گسترش است.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، در گزارشی، با بیان این که هم‌اکنون بیش از ۲۰هزار کارگر در نزدیک به ۹۰شرکت مختلف نفت و گاز برای پیگیری مطالبات خود وارد اعتصاب شده‌اند، نوشت: «ما مطالبه‌گریم و به این بردگی تن نمی‌دهیم. همان‌طور که بازنشستگان عزیز در خیابان فریاد زدند. همان‌طور که مردم صدایشان بلند شده است. حرف ما هم همین است. رای بی رای. از حقمان کوتاه نمی‌آییم.»

کارگران پروژه‌ای شاغل در شرکت نفت سپاهان اصفهان نیز به اعتصاب سراسری کارگران پروژه‌ای پیوستند.

کارگران پروژه‌ای در صنعت نفت سپاهان اصفهان نیز با خواست افزایش دستمزد، حذف پیمانکاران و اجرای طرح ۱۴روز کار ۱۴روز استراحت وارد اعتصاب سراسری شدند.

خبرهای دیگر حاکی از آن بود که نیروهای شرکت راوین ، پروژه سبزآب و اندیمشک نیز به اعتصاب پیوستند.

اعتصاب بیش از۱۷۵۰۰کارگر  پروژه‌ای پیمانی نفت در بیش از ۷۵شرکت نفت و گاز

این اعتصاب از  سی‌ام خردادماه شروع شد و تا امروز  ادامه دارد بدین ترتیب ۷۵شرکت از پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها درگیر اعتصاب شده و تعداد اعتصابیون بیش از ۱۷۵۰۰نفر گردیده است.

پیشینه اعتصاب‌ها کارگران نفت

نفتگران کارگران پیمانی و قراردادی شرکت‌های نفت و گاز به‌دلیل عدم پاسخ‌گویی به مطالباتشان، دوباره اعتصاب کردند. پیش از این نیز در اردیبهشت ۱۴۰۳ نفتگران چندین پروژه نفت، گاز و پتروشیمی چند روزی اعتصاب کردند. آن‌ها گفتند پیمانکاران حتی افزایش حقوق مصوب شورای عالی کار را قبول نکرده‌اند. آن‌ها افزودند حقوقشان بر اساس دستمزد مصوب ۱۴۰۲ پرداخت می‌شود.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7