۱۴۰۳ خرداد ۱۲, شنبه

نبرد خلق - با مردم در شبکه اجتماعی: مرجان


                   نبرد خلق - با مردم در شبکه اجتماعی: مرجان 

نمایش انتخابات و به جان هم افتادن باندهای ولایی

‏*از میزان شور و نشاط انتخابات دور دوم مجلس در حیرتم؛ شرط می بندم دستکم ۸٠٪ مردم تهران نمیدونن اصلا انتخاباتی قرار است برگزار شود.

*دو تا انتخابات دیگه برگزار بشه اینا خودشون خودشونو ساقط می‌کنن.

*چه بلبشویی شده…اشتری قالیبافو می زنه، قالیباف رائفی رو! رائفی نمایندگان انقلابی رو… ارزشی مصافی رو به گَند می کشه و همینطور افتادند به جان هم و داستان ادامه دارد…این ماجرا و زیرپاکشیها مبارک است و نشان دهنده ماهیت واقعی پیشانی پینه و یقه بسته ها و چفیه اندازها و تسبیح بدستهای مزدوّر! الهی شکر.

*هر کس از نامزدهای ‎مجلس دفاع کرد یا خودش تندرو است یا نانش در تندروی است. مجلس آینده بدتر از مجلس فعلی از نظر سطح فهم مسایل اقتصادی اجتماعی و فرهنگی است. شک ندارم مسیر اضمحلال ایران و ایرانی را با سرعت بیشتری طی خواهند کرد.

کاری از دست ما برنمی ‌آید جز فرار!

*این روزها که اخبار نصاب ‌شکنی در شورای‌ شهر تهران، اختلاف بین اصولگرایان در انتخاب رئیس مجلس و سایر موارد مشابه را می‌شنوم به هوش و درایت احمد زیدآبادی و سعید لیلاز و همه آنهایی که می‌پنداشتند با یکدست شدن حاکمیت مشکلات کشور حل می ‌شود، آفرین می ‌گویم! جدا خسته نباشید!

‏*نسل جدید اصولگرایی این قدر هوچیه که احمدی‌نژاد جلوی اینها، محمدجواد ظریف محسوب می شه.

*‌‎سیاست امروز حاصل چند دهه انتخاب بین بد و بدتر و دفع افسد به فاسد بوده است. مغولان هم فکر نمی ‌کردند در باشتین جنبشی مردمی کوچک در اعتراض به ظلم و ستمی یکصد ساله بتواند به استیلای آنها خاتمه دهد.

*مفتخورهای جمهوری اسلامی شب ‎انتخابات دارن پته همدیگه رو می ‌ریزن رو آب.

تا دلتون بخواد فیش و فاکتورهای بانکی ریخته تو مجازی.

تصور کنید فردای انقلابمون چه اسنادی از فساد اینا رو بشه.

*جنگ جریانهای داخلی فعلا در حد افشای پرینت تراکنشهای مالی و جا به ‌جایی پوله. زد و خورد طرفین کم نیست، اما بیشتر می شه. مرحلهِ بعدی احتمالا افشای فیلم رابطه‌ِ جنسی و اینا باشه. اما تا وقتی حذف فیزیکی همدیگه رو شروع نکردن، این دعواها هنوز به مرحله‌ِ نهایی خودش نرسیده.

*امشب بیرون نمایشگاه نور افشانی بود، گفتند به خاطر روز دختره! گفتم شماها دخترای ما رو نزنید لازم نکرده براشون تق و تق صدا راه بندازید.... نکبتها.

*دلخوش به این افشاگریهای میلیاردی چنار و پاجوش علیه همدیگر نباشید، اینها نمک دوره انتخابات است که بعد از انتخابات به عنوان سوء تفاهمات و اختلاف سلایق درون جبهه انقلاب رفع و رجوع می شود!

حجاب اجباری و سرکوب زنان

‏*حرفهایی در نگاه اول طنز و‌ مضحک است، ولی زندگی روزمره زنان را جهنم می ‌کند. دادستان کل کشور از «سطح ‌بندی درباره بدحجابی» خبر داده. مثلا از فردا حجاب سطح ۱ و سطح ۲ و ۳ و ۴ داریم؟ هر سطح را وجب می‌ زنند که هر وجب لختی چقدر حبس و جریمه دارد؟ این یعنی آزارگری جنسیتی یک حکومت.

*‏باورش براتون سخت هست. ولی تخریب خانومها، تحقیر آنها، بد نشان دادن چهره آنها در جامعه، بُلد کردن داستانهای ساختگی در مورد مهریه، تهمت دروغگویی به آنها در موارد تجاوز، همه و همه پروژه ج. اسلامی است.

*دو همت بودجه سفرهای استانی رییس جمهور مصوب شده، تو سفر رییسی به قم دغدغه اونایی که اومدن استقبال چیه؟ اقتصاد و معشیت، رفاه، مبارزه با رانت... نه، زنها رو تو ‌ورزشگاه راه ندید.

*ظاهراً از کوچک ‌ترین فرصت‌ها برای آزار زنان نمی‌گذرند. نمونه ‌اش جا به ‌جایی جای زنان و مردان در اتوبوسهای بی‌آرتی به ‌بهانهٔ خطر آسیب هنگام ترمزهای ناگهانی در خط ویژه.

جای زنان تنگ ‌تر شده و فاصله بین دو کابین هم به مردان اختصاص یافته. زنان عملاً باید روی پله ‌های کابین عقب بایستند.

*اسفند گفتن بدون حجاب هم میشه رای داد، الانم می شه یا میبرن تو ون رای بدیم؟

*جدا از اینکه جلوی ورودی نمایشگاه ماشین گشت ارشاد گذاشتند؛ در  داخل محوطه  هم بیشتر به نظر میاد مانور نیروی انتظامی و امنیتی هست تا نمایشگاه کتاب!

رقابت جالب: کدام مقام مسئول کمتر اختلاس کرده؟

*‏حال بهم زن ترین پستهایی که در تایم لاین تون می تونید ببینید افشای فساد فلانی است

با فساد افشا شده برخورد می شود ؟ خیر!

هدف افشاکننده مبارزه با فساد است؟ خیر!

نتیجه همه این ها یک جمله ست. چرا او خورده و بمن ندادید!

*یکی با گریه وضجه برای امام زمان زمینخواری کرده، دیگری با افسانه سرایی لاطائلات و دروغ بستن به مقدسات میلیارها چپاول می کند! یکی درلباس دین موقوفات را هپولی و به عروسش هبه و دیگری مال الاجاره های موقوفات راتصاحب می کند! زبان شان هم دراز است! بعد می گویند مردم چرا بی اعتقاد شدند؟ پدرسوخته ها!

*علم الهدی: بعضی افراد جوری به آیت الله صدیقی معترض شدند کانه ایشان کار نابجایی کرده! تمام اموال ما متعلق به امام زمان است و جناب صدیقی هم در واقع امانتدار ایشان بوده است که به دست آن حضرت برساند. باید از ایشان حلالیت طلبید.

*‏منصور خلیفه گفت: از برکات ما بر مسلمانان یکی این است که به روزگار ما طاعون از میان رفته است. یکی از حاضران گفت: از‌ آن ‌رو که خداوند هرگز طاعون و طاغوت را یک جا جمع نکند.

*شهردار تهران میگه وام ودیعه برای مدیرانی است که از شهرستان آمدند و تهران خانه ندارند که نشان دهنده عدم شناخت الزامات مدیریت شهری است. شهرداری تهران یک نهادمحلی است و مدیر مربوطه باید شناخت ابتدایی داشته باشه. مدیری که از شهرستان میاد ۴سال طول می کشه خیابانهای تهران رو یاد بگیره.

*اسنادی از پولشویی و فسادمالی موسسه مصاف متعلق به علی اکبر رائفی پور در بین دعوای جناحهای جمهوری اسلامی منتشر شد که نشان می دهد این موسسه از سال ۱۴۰۱ تا به امروز حدود «۱۰۰میلیارد تومان» از چهار شماره حساب بانک ملت، ملی، سپه و صادرات در پوشش موسسه خیریه پولشویی کرده است.

*هرکی گقت مصاف پاکه، پول گرفته

هرکی گفت قالیباف پاکه، پول گرفته

هرکی گفت محبی پاکه، پول گرفته

هرکی گفت مجلس پاکه، پول گرفته

هرکی گفت صدیقی پاکه، پول گرفته

هرکی گفته ماجرای سکه ها دروغه، پول گرفته

هرکی گفت ماجرای تراول چکها دروغه، پول گرفته .

هرکی گفت...

‏*سوال: به راستی زاکانی از جان پارکهای تهران چه می‌خواهد؟

جواب: پول عزیزم، پول!

*چطوری  سُفره مردم را رَصَد کنیم، آیا نانی مانده در این سُفره، پنیر چطور؟

*در راستای احترام به افکار عمومی و در واکنش به انتقادات دفعه قبل، ‎کاظم صدیقی برای دومین بار در کمتر از یک ماه، امام جمعه تهران خواهد بود.

‎‏‏*با افشای اسناد فساد موسسه مصاف، برای همه ثابت شد که جماعت عرزشی زبان پول را خیلی خوب می فهمد، حتی بهتر از زبان زور!! عشق به نظام و ولایت و عِسلام همش کشکه... برادر و خواهر عَرزشی، نرخ فروختن نظام آخرش چند؟ یه قیمت بگید همه تون را فله ای بخریم.

فلاکت مردم و وعده های رئیسی

*جدی جدی سه سال از عمرمون توی دولت رئیسی رفت و چه حیف! تازه داشتیم عادت می کردیم که بالگرد کار را تمام کرد.

*‏یادت باشه این مملکت رو قانون اداره نمی‌کنه، لذا نباید بذاری کار به جایی بِکِشِه که بخوای از قانون کمک بخوای!

*سه سال است که عملا کشور با پدیده بی‌دولتی مواجه شده، مشکلات روز به روز بیشتر می‌ شوند اما هیچ وزیر یا رئیس جمهوری وجود ندارد که وضعیت را بهبود دهد.

اما اکنون فردی در شبکه یک به مجریان گفت دولت، دولت کار است و مردم می ‌بینند!

تاریخ ایران، دولتی این چنین بیخیال و بی‌ عار به خود ندیده است.

*پیرمرد فروشنده لیفهایی است که همسر پیرش می‌ دوزد. جای ثابتی هم دارد در محله. رفیق ما می‌ بیند چند روز است از او خبری نیست. با پرس ‌و جو خانه ‌اش را در حاشیه شهر پیدا می ‌کند. همسر بیمار شده و پیرمرد مشغول مریض داری است. به علاوه سه فرزند بیمار دیگر. پیرمرد کار نکند درد مضاعف می ‌شود.

‏*پسرای بالای۳۰ سال رو مسخره نکنید. ما زمان جنگ به دنیا آمدیم و تو کلاسهای ۵۰ نفری درس خوندیم، بعضی هامون به خاتمی رای دادیم و منتظر معجزه شدیم، جوانی ما رو احمدی نژاد تباه کرده و تحریم عمرمون رو تلف، سال ۸۸ جلوی چشم مون رفیق هامون رو کشتند، نسل ما را مسخره نکنید....

*رئیس جامعه المصطفی: حاضرم سوگند بخورم سطح زندگی ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم اروپا پایین تر از مردم ایران است.

*مرکز پژوهشهای مجلس: از وعده ساخت ۴ میلیون مسکن دولت رئیسی فقط ۳۰۰ هزار واحد در حال ساخت است، آن ‌هم در مراحل ابتدایی! مجری تلویزیون: پس این یعنی هیچی!


*از سال ۷۶ بالای ۲۰ بار ماشین خریدم و فروختم، چند بار خونه خریدم و فروختم، مغازه خریدم، خونه ساختم، به اندازه خرید یک کولرگازی که این روزها مشغول خریدش بودم

اذیت نشدم! این روزها خرید لوازم خونگی معادل ماشین خریدن ۱۰ سال پیشه، باید چند جابپرسی، قیمت بگیری و...

*یارو ۱۰۰میلیارد در دوسال جمع کرده، آنوقت من ۱۰۰میلیون وام برای عروسی پسرم گرفتم سه ساله با نرخ سود ۲۴درصد!

*یادم زمان احمدی نژاد هم با اون همه درآمد ارزی حاصل از فروش نفت، مالیاتها رو افزایش داد! انگار همه پولا خوردن ته خزانه هم جارو کردن رفت! الان دولت رئیسی هم داره، همون روند جلو می بره!

*اینکه نرخ ‎تورم به ۵٢ درصد رسیده و رکورد ٨٠ ساله را از سال ١٣٢٢ و اشغال ایران توسط متفقین در جنگ جهانی دوم شکسته، اما ابراهیم رئیسی همچنان به دوربینها زل می ‌زند و از مهار تورم می‌گوید‌؛ مصداق نشر اکاذیب نیست؟!

‏*جمهوری اسلامی در سال 1402، فقط 44 میلیارد دلار نفت خام فروخته که این مبلغ شامل صادرات محصولات پتروشیمی و مشتقات نفتی نمی شود.

البته این باعث نشده عطش پایان ناپذیرشان برای افزایش مالیاتها و خالی کردن جیب ملت، آن هم از محل تورمی که خودشان ایجاد کرده اند ذره ای کم شود.

*داروخونه نیروی غیر متخصص میخواست دخترعموی دوستم رفته گفتن صبح از نه و نیم تا یک نیم و عصر از چهار و نیم تا نه و نیم تا یک سال با حقوق دو میلیون تومن بعدش حقوقتو زیاد می کنیم.

*قبلا کل سال منتظر نمایشگاه کتاب بودم؛ اما الان نه تنها ذوقی براش ندارم، بلکه قیمتها هم طوری شده که می ‌دونم نمایشگاه برم هم زورم میاد چیزی بخرم! لعنت بهتون که کوچکترین ذوقهامون هم از بین بردید...

‏*«ظلم‌ستیزی» مساله ‌ای جهانشمول است، اما باید دارای اولویت بندی هم باشد.

نمی ‌توان از حقوق بشر در غزه دفاع کرد اما روی فجایع ۹۸ و ۱۴۰۱ چشم بست.

یا نمی ‌توان مدافع حقوق دانشجویان معترض بود اما از بلایایی که بر سر دانشجویان ایرانی آورده ‌اند نگفت. خود را پشت نکبتی دیگر پنهان نکنید!

‏ ‏*سالها قبل ریشه بریدم و ‎مهاجرت کردم، دو رقمی شده این دوری و من هنوز  با ‎ایران زندگی می کنم،‎ دلتنگی هام بیشتر از زندگی کردنم بوده، هیچی بدتر از دلتنگی نیست، انگار می خوای بمی ری، ولی کلی زندگی نکردی

*‏فرق ما با امارات،قطر و عربستان در مدیریت توسعه کشور این است که آنها متخصصین و دانشمندان را جذب می کنند و ما متخصصین و دانشمندان را فراری می دهیم!! هرچه فریاد می زنیم کسی متوجه خروج مغزها و تحصیل کرده ها از کشور نیست، به خدا بدون متخصص و دانشمند توسعه کشور محقق نخواهد شد.

منبع: نبرد خلق شماره ۴۷۷، سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱ می ۲۰۲۴

 https://t.me/nabard_khalgh


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7