۱۴۰۳ خرداد ۱۳, یکشنبه

النهار العربی : رژیم ایران به ورطه فروپاشی می‌لغزد

                              النهار العربی- موسی افشار  :  رژیم ایران به ورطه فروپاشی می‌لغزد

رژیم ایران به ورطه فروپاشی می‌لغزد

سقوط بالگردی که منجر به کشته شدن ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و تعدادی از مقامات ارشد رژیم ایران شد، لرزه‌های شدیدی در ارکان رژیم آخوندی بوجود آورد و علی خامنه‌ای رهبر رژیم را به اتخاذ اقدامات پیشگیرانه‌ برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن این بحران، واداشت.

از همان لحظات اولیه، نشانه‌های درهم ریختگی و تنش در رژیم آشکارا بارز شد. در ترس از پیامدهای این خبر و تاثیری که بر روی افکار عمومی داخلی و خارجی خواهد داشت، رژیم تلاش کرد تا آن را کتمان نماید و اعلان آن را حدود 18 ساعت به تاخیر انداخت. شورای امنیت رژیم، با تشکیل جلسه اضطراری در دفتر خامنه‌ای دستورات اکیدی را به سپاه پاسداران و سایر نیروهای سرکوبگر صادر کرد تا برای هرشرایط اضطراری درحالت آماده‌باش کامل باشند.

ابراهیم رئیسی طی دهه‌های گذشته سمت‌های حساسی را در رژیم ایران بر عهده داشت. وی در اوایل دهه 60 سمت معاونت دادستان تهران را برعهده گرفت و در سال 1367 نقش عمده‌ای در قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی که اکثر آنها از مجاهدین خلق بودند، داشت. وی قبل از اینکه خامنه‌ای وی را بعنوان رئیس بنیاد «آستان قدس رضوی» یکی از بزرگترین نهادهای مالی در رژیم ایران، منصوب نماید، در سمت معاون رئیس قوه قضائیه و دادستان کل ایران قرار داشت. خامنه‌ای با انتصاب رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه در سال 1398 و سپس بعنوان رئیس جمهور در سال 1400 وی را به اوج رساند.

اعتماد مطلق خامنه‌ای به رئیسی به مشارکت وی در کشتار زندانیان برمی‌گردد. این قتل عام نقطه عطفی در تاریخ رژیم ایران بود. .

طی 5 سال گذشته خامنه‌ای پاکسازی دستگاه‌های رژیمش را با کمک رئیسی پی‌گرفت. این موضوع باعث تسلط سپاه پاسداران بر تمامی شئونات کشور گردید. حضور رئیسی در رأس قوه مجریه به سپاه این امکان را داد تا از تمامی امکانات دولت در خدمت اهدافش از جمله جنگ‌افروزی و صدور تروریسم استفاده نماید.

اکنون پس از به هلاکت رسیدن ابراهیم رئیسی خامنه‌ای لرزه سرنگونی را در تمام ارکان رژیمش حس می‌کند و دربرابرش دو گزینه وجود دارد:

- یا زهر خورده و شقه را در رأس رژیمش بپذیرد که در این حالت دیوار اختناق و سرکوب در جامعه ایران درهم می‌شکند و دامنه قیام‌ها به حد بی‌سابقه‌ای گسترش یافته و به سرنگونی رژیم ختم خواهد شد.

- و یا اینکه همچنان در خط انقباض و سرکوب و تصفیه‌های در داخل کشور و جنگ‌افروزی و دخالت در امور کشورهای دیگر منطقه ونیز سلاح هسته‌ای ادامه دهد.

بدلیل وضعیت انفجاری جامعه، انتظار می‌رود که خامنه‌ای مانند گذشته همان مسیر انقباظ و سرکوب در داخل و صدور بحران و تروریسم و جنگ‌افروزی در منطقه را در پیش بگیرد چرا که برای ادامه حیات و اعمال هژمونیش راه دیگری در پیش رو ندارد.....

از این رو با اطمینان خاطر می‌توان گفت که سقوط هلیکوپتر رئیسی و کشته شدن وی، برای خامنه‌ای نه از دست دادن یک نفر، بلکه عمیقا یک ضربه استراتژیک خطرناک .... بوده است بطوریکه رژیم ولایت فقیه به سوی فروپاشی کامل می‌لغزد.

خامنه‌ای تلاش خواهد کرد تا با صدور هرچه بیشتر تروریسم و جنگ افروزی به منطقه، این بحران را کنترل نماید اما بدلیل رشد نیروهای مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران در داخل کشور و سوختن کارت تمام تلاش‌های خامنه‌ای برای یکپارچه کردن ارکان رژیمش که با هلاکت رئیسی برباد رفته، خامنه‌ای بی‌شک در جنگش با مردم ایران شکست خواهد خورد ....

موسی افشار : عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران 


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7