۱۴۰۳ خرداد ۳۱, پنجشنبه

کشته و مفقود شدن دهها پناهجو در دریای مدیترانه + پیام خانم مریم رجوی



                                           کشته و مفقود شدن پناهجویان

پیام خانم مریم رجوی:

 مقامات گارد ساحلی ایتالیا و آژانس‌های سازمان ملل روز دوشنبه ۲۸خرداد ضمن تأیید غرق شدن قایق حامل پناهجویان اعلام کردند که بیش از ۶۰نفر از سرنشینان دو قایق حادثه دیده که در میان آنها ۲۶کودک نیز بوده‌اند، مفقود شده‌اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، سازمان بین‌المللی مهاجرت و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه مشترکی اعلام کردند که یکی از قایقهای غرق شده از لیبی حرکت کرده و حامل پناهجویانی از سوریه، مصر، پاکستان و بنگلادش بوده است.
به گفته آژانس‌های سازمان ملل دومین قایق غرق شده حوالی ۲۰۰کیلومتری شرق منطقه کالابریای ایتالیا دچار حادثه شد؛ این قایق از ترکیه به راه افتاده بود و در پی این حادثه آتش گرفت و واژگون شد.
آژانس‌ها می‌گویند ۶۴نفر در دریا مفقود شده‌اند، در حالی که ۱۱نفر توسط گارد ساحلی ایتالیا نجات یافته و به همراه جسد یک زن به ساحل منتقل شدند.
نهاد‌ها و آژانس‌های وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کردند که مسافران دومین قایق حادثه دیده که از ترکیه حرکت کرده بود را اغلب اتباعی از کشورهای ایران، سوریه و عراق تشکیل می‌دادند.
طبق داده‌های سازمان ملل متحد، از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۲۳۵۰۰مهاجر در آب‌های این منطقه از مدیترانه جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7