۱۴۰۳ خرداد ۱۷, پنجشنبه

آمریکا: برنامه هسته‌یی جمهوری اسلامی چالشی جدی برای امنیت بین‌المللی است


                                                          برنامه هسته‌یی ایران

نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۱۶خرداد و همزمان با صدور قطعنامه این آژانس علیه رژیم ایران با قرائت بیانیه‌یی، برنامه هسته‌یی رژیم ایران را چالشی جدی برای امنیت بین‌الملل دانست. آمریکا در بیانیه خود با حمایت از تلاشهای مدیر کل آژانس بین‌المللی، رویکرد رژیم ایران را محکوم کرد

و نوشت: «ایران تاکنون همکاری لازم را برای حل و فصل مسائل پادمانی باقی مانده از جمله شواهد مربوط به‌وجود مواد هسته‌یی در مکانهای اعلام‌نشده، ارائه نداده ضمن این‌که اظهارات اخیر مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی مبنی بر تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌یی و ادعای قابلیت ساخت سریع سلاحهای هسته‌یی نگران‌کننده است».
بیانیه در ادامه اضافه می‌کند: «ایران کشوری است که در گذشته برنامه تسلیحات هسته‌یی داشته و برنامه غنی‌سازی خود را به‌طور مخفیانه آغاز کرده و به‌جای همکاری، به قطعنامه‌های این شورا با تشدید فعالیت‌های هسته‌یی خود از جمله تولید اورانیوم ۶۰درصدی در تأسیسات زیرزمینی فردو پاسخ داده و اکنون با انباشت اورانیوم بسیار غنی‌شده و ادعای نزدیکی به توانایی تولید تسلیحات هسته‌یی به تهدیدی جدی تبدیل شده است».
خاطر نشان می‌شود که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۱۶خرداد قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی علیه رژیم آخوندی را تصویب کرد.

شورای حکام ۳۵کشوری سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشست پشت درهای بسته قطعنامه‌یی را تصویب کرد که در آن از رژیم ایران می‌خواهد همکاریهای خود را با دیده‌بان آژانس افزایش دهد و ممنوعیت اخیر خود را برای بازرسان ارشد و دیپلماتها لغو کند. 


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7