۱۴۰۳ تیر ۴, دوشنبه

آخرین تحولات جنگ غزه - حزب‌الله لبنان سلاح، موشک و مواد منفجره را که برای جنگ افروزی نیابتی از ایران وارد میکند در فرودگاه اصلی غیرنظامی بیروت ذخیره می‌ نماید


                                       حزب‌الله تسلیحات ایرانی را در فرودگاه اصلی لبنان انبار می‌کند

سایت تلگراف روز یکشنبه ۳تیرماه نوشت: تروریست‌ها از افسران "رشوه گرفته" گمرک با مقادیر زیادی تسلیحات ایرانی بدون چالش عبور می‌کنند به گفته نفرات مطلع در فرودگاه، حزب‌الله مقادیر زیادی سلاح، موشک و مواد منفجره ایرانی را در فرودگاه اصلی غیرنظامی بیروت ذخیره می‌کند.

گفته می‌شود این انبار شامل موشک‌های توپخانه هدایت نشده فلق ساخت ایران، موشک‌های کوتاه برد فاتح-۱۱۰، موشک‌های بالستیک متحرک جاده‌ای و موشک‌های ام-۶۰۰ با برد بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ مایل است.

هم‌چنین در فرودگاه، موشک AT-۱۴ Kornet، که یک موشک‌های هدایت‌شونده لیزری ضدتانک (ATGM) است، مقادیر زیادی موشک بالستیک کوتاه برد بورکان و مواد منفجره RDX، یک پودر سفید سمی که به نام سیکلونیت یا شش ضلعی، وجود دارد.

این افشاگریها این نگرانی را ایجاد می‌کند که فرودگاه رفیق حریری، تنها چهار مایلی از مرکز شهر، می‌تواند به یک هدف نظامی اصلی تبدیل شود.

یکی از کارگران فرودگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: «این بسیار جدی است، جعبه‌های بزرگ مرموز که با پروازهای مستقیم از ایران می‌رسند، نشانه بدتر شدن اوضاع است.

وقتی این موارد شروع به عبور از فرودگاه کردند، من و دوستانم ترسیدیم زیرا می‌دانستیم که اتفاق عجیبی در حال رخ دادن است.»

او این نگرانی را مطرح کرد که حمله به فرودگاه یا انفجار در آنجا خسارات قابل توجهی ایجاد کند و انفجار احتمالی را با انفجاری مقایسه کرد که در سال ۲۰۲۰ بندر را در هم کوبید و به بخش عمده‌ای از مرکز شهر بیروت آسیب رساند.

وی هشدار داد: «بیروت با دنیا قطع خواهد شد، بدون ذکر تعداد تلفات و خسارات. فقط مسأله زمان است که یک فاجعه در فرودگاه نیز اتفاق بیفتد. »

حزب‌الله قبلاً متهم به استفاده از فرودگاه غیرنظامی برای ذخیره‌سازی سلاح شده بود، اما یکی از نفرات مطلع ادعا کرد که از زمان آغاز درگیری در اکتبر افزایش یافته است.

یکی از کارگران افزود: در ماه نوامبر، "جعبه‌های بزرگ غیرمعمول" با یک پرواز مستقیم از ایران رسید. «این خیلی زیاد اتفاق نمی‌افتد، اما دقیقاً زمانی اتفاق افتاد که همه در لبنان از احتمال جنگ صحبت می‌کردند.

فرد مطلع دیگری مدعی شد: «سال‌ها است که عملیات حزب‌الله را در فرودگاه بیروت مشاهده می‌کنم، اما وقتی این کار را در زمان جنگ انجام می‌دهند، فرودگاه را به یک هدف تبدیل می‌کند.

اگر آنها به آوردن این کالاها ادامه دهند که من اجازه بررسی آن را ندارم، واقعاً معتقدم که در اثر انفجار می‌میرم یا از بمباران «کالاها» توسط اسراییل می‌میرم. این فقط ما نیستیم، مردم عادی هستند، افرادی که وارد و خارج می‌شوند و به تعطیلات می‌روند. اگر فرودگاه بمباران شود، لبنان تمام شده است».

رهبران حزب‌الله قبلاً به‌دلیل قاچاق از طریق فرودگاه تحت تحریم‌های غرب قرار گرفته بودند.

با وجود تحریم‌ها، کارکنان فرودگاه ادعا می‌کنند که وفیق صفا، دومین فرمانده حزب‌الله و رئیس دستگاه امنیتی آن، به چهره‌ای بدنام در فرودگاه تبدیل شده است.

منبع مطلع با اشاره به روابط نزدیک با مدیران گمرک مدعی شد: «وفیق صفا همیشه در گمرک حضور دارد. احساس می‌کنم اگر آنچه را که می‌گویند انجام ندهیم، خانواده‌های ما در خطر خواهند بود».

او ادعا می‌کند که در شهری که از سال ۲۰۱۹ به‌لحاظ اقتصادی ضربه خورده است، کارگرانی که با حزب‌الله همکاری می‌کنند با ساعتها و گوشی‌های هوشمند جدید «مانند طاووس راه می‌روند» و ماشینهای جدید رانندگی می‌کنند. او افزود: «پول‌های زیادی از زیر میز رد می‌شوند... .

**

تایمز اسرائیل : مقام رسمی: ایالات متحده تسلیحات اسرائیل را توقیف نکرده، بلکه سرهت انتقال آنها را  کاهش  داده است

پروتکل اضطراری که برای کاهش رویه‌های بوروکراتیک در ماه‌های اولیه جنگ مورد استفاده قرار می‌گرفت، با کاهش شدت نبرد ارتش اسرائیل و افزایش ترس ایالات متحده از جنگ منطقه‌ای، دیگر وجود نداشت.

یک مقام آمریکایی آشنا به این موضوع روز یکشنبه به تایمز اسرائیل گفت که دولت بایدن در ماه‌های اخیر روش‌های اضطراری را که برای تسریع تسلیحات به اسرائیل در ابتدای جنگ وجود داشت، حذف کرد.

این افشاگری به توضیح این ادعا کمک می کند که نخست وزیر بنیامین نتانیاهو هفته گذشته نکته‌ای مبنی بر این مطرح کرد که ایالات متحده از ارسال سلاح به اسرائیل خودداری کرده است. ایالات متحده این ادعا را رد کرده و توضیح داده است که تنها بابت یک محموله بمب های سنگین را که نگران است اسرائیل در شهر پرجمعیت جنوب غزه در رفح استفاده کند، خودداری کرده است.

کاخ سفید توضیح داد که تمامی محموله های سلاح به اسرائیل با سرعت عادی ادامه یافته است.

این مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن به روزنامه تایمز اسرائیل گفت که «سرعت عادی» به معنای میزان سرعتی نیست که ایالات متحده در ماه‌های اولیه جنگ اجازه آنرا داده بود. در ماه های اخیر، ایالات متحده رویه های عادی خود را برای انتقال تسلیحات، از جمله مجوزهای مختلف کنگره، از سر گرفت.

این مقام آمریکایی افزود که این اقدام همزمان با کاهش قابل توجه عملیات ارتش اسرائیل در غزه همراه با نگرانی واشنگتن در مورد حمله پیشگیرانه احتمالی اسرائیل علیه حزب الله لبنان است که می تواند به یک جنگ منطقه ای منجر شود.

کانال 12 روز یکشنبه گزارش داد که در طول بخش اول جنگ، حدود 240 محموله سلاح به اسرائیل تحویل داده شد. این شبکه بدون ذکر منبع یا ارائه تاریخ خاصی برای این دو بازه زمانی، گفت که این تعداد در ماه های اخیر به حدود 120 محموله کاهش یافته است.

یک مقام دوم - یک اسرائیلی - اصرار داشت که بازگشت به سرعت محموله‌های تسلیحاتی ایالات متحده به پیش از جنگ تاثیری بر ظرفیت عملیاتی ارتش اسرائیل در غزه یا لبنان نداشته است....

 

**

نماینده ویژه زنان سازمان ملل: هر فردی را که در غزه ملاقات می کنید، داستانی وحشتناک دارد

رام‌الله، دوشنبه، 24 ژوئن 2024 (وفا) - ماریس گیموند، نماینده ویژه زنان سازمان ملل متحد در فلسطین، گفت که تمامی خانواده ها در تجاوزات مداوم اسرائیل به نوار غزه کشته شدند. هر فردی که در غزه می بینید داستانی وحشتناک دارد.

بیش از 10000 زن جان خود را از دست دادند. او در X گفت: "بیش از 6000 خانواده مادران خود را از دست دادند."

او پس از بازدید اخیر از نوار جنگ زده گفت: «یک میلیون زن و دختر احترام، خانه، خانواده و خاطرات خود را از دست داده اند

او گفت: "شما می توانید در همه جای غزه شاهد ویرانی باشید." وی افزود که در طول بازدید خود از نوار، مناطق وسیعی از چادرها را برای آوارگان دید، در حالی که برخی تصمیم گرفتند هم زمان با مبارزه برای دسترسی به غذا و آب، در ساختمان های ویران شده زندگی کنند.

**

تایمز اسرائیل : نخست‌وزیر می‌گوید برای توقف جزئی و معامله گروگان‌ها آماده است، اما تا زمانی که حماس نابود نشود، جنگ پایان نخواهد یافت

نتانیاهو بعداً می‌گوید «حماس مخالف توافق است، نه اسرائیل»، این در حالی است که خانواده‌های گروگان او را به پیشنهاد «بازگشت» در اولین مصاحبه‌اش با یک رسانه عبری از 7 اکتبر متهم می‌کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه گفت که اسرائیل آماده توقف جنگ در غزه برای توافقی جزئی در ازای بازگرداندن تعدادی از گروگان‌های حماس است، اما تاکید کرد که جنگ تا نابودی گروه تروریستی پایان نخواهد یافت.

نتانیاهو همچنین گفت که مرحله نبرد شدید در نوار غزه در حال پایان است، زیرا اسرائیل به طور فزاینده ای برای درگیری آشکار با حزب الله لبنان که حملات فرامرزی خود به اسرائیل را تشدید می کند، آماده می شود.

نتانیاهو در اولین مصاحبه خود با یک رسانه عبری زبان پس از حمله تروریستی حماس در 7 اکتبر در کانال 14 راست صحبت می کرد.

نتانیاهو در پاسخ به این سوال که آیا آماده است پس از پایان مرحله شدید درگیری با حماس به توافقی برسد که به منزله تعهد به پایان جنگ باشد، گفت: «نه. من آمادگی پایان دادن به جنگ و رها کردن حماس را ندارم. من آماده انجام یک معامله جزئی هستم، که برخی از افراد را به ما باز می گرداند. این یک راز نیست.»...

**

اوسینت دیفندر ـ رصد منازعات اروپا و جهان با استفاده از اوپن سورس ـ ۲۳ ژوئن ۲۰۲۴ ـ استفاده از سلاحهای جدید توسط اسرائیل در صورت جنگ تمام عیار با حزب‌الله

طبق گزارش‌ها، مقامات ارشد اسرائیلی در جریان نشست‌های سطح بالا در واشنگتن اعلام کرده‌اند که در صورت وقوع جنگ تمام‌ عیار با حزب‌الله، ممکن است مجبور شوند از سلاح‌هایی استفاده کنند که قبلاً هرگز از آنها برای توقف پرتاب موشک و راکت به سمت شهرهای اسرائیل استفاده نکرده‌اند

**

هیل کنگره امریکا - نویسنده نیک رابرتسون : رئیس ستاد مشترک  ایران هشدار داد که ایران به کمک حزب الله خواهد آمد

 ژنرال نیروی هوایی سی کیو براون، رئیس ستاد مشترک ارتش، یکشنبه هشدار داد که حمله اسرائیل به لبنان علیه حزب الله می تواند برانگیختن مخالفت ایران شود و به طور بالقوه نیروهای آمریکایی در منطقه را در معرض خطر قرار دهد. این اظهارات بر فشار دولت بایدن بر دولت اسرائیل برای عدم اقدام علیه حزب الله تاکید می کند، در حالی که تنش ها در منطقه در بحبوحه جنگ اسرائیل و حماس افزایش می یابد.

براون گفت که ایران "تمایل بیشتری در حمایت از حزب الله خواهد داشت" و افزود که ایران احتمالاً بیشتر از حماس از شبه نظامیان در لبنان حمایت می کند "به ویژه اگر آنها احساس کنند که حزب الله به طور قابل توجهی تهدید می شود."به گزارش آسوشیتدپرس، رئیس هنگام سفر به بوتسوانا برای نشست وزیران دفاع آفریقا با خبرنگاران صحبت کرد.بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت که حمله اسرائیل به غزه در حال پایان است، اما هشدار داد که با افزایش تنش های مرزی، جنگ علیه حزب الله لبنان در افق است. نخست وزیر گفت که امیدوار است راه حلی دیپلماتیک برای بحران پیدا شود، اما قول داد در صورت نیاز، مشکل را «به روشی دیگر» حل کند. او گفت: «ما می‌توانیم در چندین جبهه بجنگیم و آماده انجام این کار هستیم

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز یکشنبه برای دیدار با مقامات ارشد پنتاگون در مورد تنش ها به واشنگتن سفر کرد.

در هفته های اخیر، مقامات اسرائیلی به طور فزاینده ای هشدار داده اند که درگیری گسترده تر با حزب الله اجتناب ناپذیر است. از آنجایی که گلوله باران فرامرزی شدیدتر شده است، نتانیاهو در اوایل ماه جاری هشدار داد که اسرائیل «به هر طریقی» امنیت را به شمال باز خواهد گرداند.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، روز پنجشنبه تاکید کرد که "مذاکرات" بین مقامات منطقه که هنوز امید به راه حل دیپلماتیک دارند، ادامه دارد.

او به خبرنگاران گفت: «ما هنوز نمی‌خواهیم که جبهه دوم باز شود. بدیهی است که ما تنش ها و لفاظی های هر دو طرف را جدی می گیریم. و ما هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا از این نتیجه جلوگیری کنیم آموس هاخشتاین فرستاده ایالات متحده و دولت بایدن طرحی دیپلماتیک برای حل بحران رو به رشد پیشنهاد کرده اند. اما به احتمال زیاد تنها پس از آتش بس در غزه امکان پذیر است. و مشخص نیست که آیا حزب الله با این توافق موافقت خواهد کرد یا خیر. اسرائیل تهدید کرده است که در صورت نیاز خطوط را با زور اجرا خواهد کرد.

**

 


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7