۱۴۰۳ خرداد ۱۶, چهارشنبه

گلوله‌های سیاه خامنه ای بر قلب‌های سرخ در سرزمین تفتیده بلوچستان


بنا به نوشته اخبار رسانه‌های محلی در بلوچستان در شامگاه دوشنبه ۲۴اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تیراندازی از سوی نیروهای نظامی و امنیتی در مرکز شهر سراوان، در تقاطع خیابان عدالت و انقلاب صورت گرفت. این تیراندازی بدون ضابطه به سمت یک خودرو پژو پارس که اعضای یک خانواده در آن حضور داشتند، منجر به کشته و زخمی شدن چهار نفر شد. این افراد با گلوله‌های سیاه ماموران جنایتکار که قلب‌های سرخ بی‌گناهان را از هم درید کشته و مجروح گردیدند.

روایت شاهدان عینی از جنایت ماموران سرکوبگر در بلوچستان

شاهدان عینی این فاجعه به گزارش گران رسانه‌های محلی در بلوچستان بلال نصرتی، کودک ۱۴ساله مجروح در این حادثه، در شرح واقعه می‌گوید: «ما برای خرید از بازار به آنجا رفته بودیم که ناگهان ماموران به سمت ما تیراندازی کردند».

اخترعلی نصرتی، پدر بلال و از دیگر سرنشینان خودرو که پس از این حادثه بازداشت شده بود، در پاسخ به اتهامات تروریست بودن مطرح شده از سوی فرمانده انتظامی استان، با لحنی معترضانه می‌گوید: «ما کجا تیراندازی کردیم؟ چطور ما را تروریست خطاب می‌کنی؟ بچه من را کشتید و خواهرزاده 8 ساله من را مجروح کردید و بعد می‌گویید تروریست‌ها و اشرار را کشتیم».

توجیه و دروغگویی و داستان سرایی جنایت توسط فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان

دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی استان، در تشریح این حادثه، مدعی می‌شود که «نیروهای نظامی یک دستگاه خودروی پژو پارس متعلق به اشرار مسلح را تحت رصد اطلاعاتی قرار داده بودند. با اقدام به موقع و آتش برتر ماموران، دو تن از اشرار مسلح که سوابق گروگانگیری، قتل و شرارت در سطح منطقه را داشته‌اند به هلاکت رسیدند. همچنین یک نفر دستگیر و یک قبضه سلاح کلاش و مهمات جنگی کشف و ضبط شده است.».

جلیلیان مزدور در خصوص مجروح شدن یک دختر خردسال در این حادثه، می‌گوید:«طی تبادل آتش میان پلیس و اشرار مسلح، یک دختر خردسال 9ساله مجروح و به بیمارستان منتقل شده است».

تناقضات یک جنایت

روایت شاهدان عینی از جمله بلال نصرتی و اخترعلی نصرتی، حاکی از تیراندازی بدون هشدار از سوی نیروهای امنیتی است. این موضوع در تضاد با ادعای فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان مبنی بر تبادل آتش میان پلیس و اشرار مسلح است. هویت و سوابق اشرار مسلح مدنظر فرمانده انتظامی به طور دقیق مشخص نشده و تاکنون هیچ مدرکی دال بر صحت این ادعا ارائه نشده است.

تعداد کشته‌ها و مجروحان در روایت شاهدان عینی با اظهارات فرمانده انتظامی تناقض دارد. جلیلیان مدعی مجروح شدن یک دختر 9ساله در این حادثه است. منابع محلی از مجروح شدن دو کودک در این تیراندازی خبر می‌دهند.

سرکوب و کشتار مردم بی‌دفاع بلوچستان نقض فاحش حقوق بشر

استفاده از سلاح گرم توسط نیروهای امنیتی بدون توجه به جان غیرنظامیان، نقض آشکار حقوق بشر است. شلیک به سمت یک خودرو در حال حرکت که اعضای یک خانواده در آن حضور داشتند، می‌تواند مصداق جنایت جنگی محسوب شود. بازداشت اخترعلی نصرتی، پدر یکی از کشته‌شدگان این حادثه، بدون ارائه حکم قضایی و بدون تفهیم اتهام، مغایر با اصول دادرسی عادلانه است. البته دادرسی در حکومت خامنه‌ای افسانه‌ای بیش نیست.

ابهامات و تناقضات موجود در این حادثه، انجام تحقیقات مستقل و بی‌طرفانه را نیاز است. اما هیچ گونه تحقیقاتی توسط نهادهای حکومتی برای روشن شدن ابعاد این واقعه و تعیین تکلیف متخلفان ضروری به نظر نمی‌رسد. حکومت خامنه‌ای دست مزدوران سرکوبگر خود را به بهانه‌های مختلف برای کشتار مردم بلوچستان باز گذاشته است. روزانه موارد زیادی از این نوع کشتارها و قتل مردم عادی در این منطقه وجود دارد وهرگز مورد حسابرسی قرار نمی‌گیرند. جوانان دلیر بلوچستان تنها نیرویی هستند که می‌توانند عاملان و آمران این جنایات را مورد حسابرسی قرار دهند.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7