۱۴۰۳ خرداد ۱۶, چهارشنبه

دعوای حقانیان کاندید ریاست جمهوری ومقام اول امنیتی بیت خامنه ای با سپاه پاسداران؛ جنگ زرگری یا تعمیق بحران؟!


             با ورود حقانیان به صحنه انتخابات جنگ و جدالهای جدیدی دردرون حکومت آغاز شده است.

در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری  رژیم ایران، جدال‌هایی بین برخی نامزدها و خبرگزاری‌های نزدیک به حکومت به وقوع آغاز شد. خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، پس از ثبت‌نام وحید حقانیان، از او انتقاد کرده که چرا این چهره امنیتی و نظامی پیشین خود را «وابستگی» به دفتر علی خامنه‌ای عنوان کرده است.

 وحید حقانیان در واکنش به این انتقاد، این خبرگزاری را به «لجن‌پراکنی» متهم کرده و تأکید کرده که رسانه‌های وابسته به ارگان‌های نظامی در ایران به‌طور مداوم در سیاست داخلی دخالت می‌کنند. این موضوع بارها توسط مخالفان حکومت جمهوری اسلامی مطرح شده است، اما هنوز هیچ مقامی در این زمینه توضیحی نداده است. این برای نخستین‌بار است که یک چهره فعلی یا سابق نزدیک به خامنه ای از دخالت رسانه‌های وابسته به ارگان‌های نظامی در امور کشور سخن می‌گوید. با این حال، وحید حقانیان یا معروف به «آقا وحید» در سال‌های اخیر دیگر در کنار خامنه‌ای دیده نشده است، ولی هیچ گزارشی رسمی درباره برکناری او وجود ندارد. این موضوع‌ها نشان‌دهنده تنش‌ها و پیچیدگی‌های مرتبط با انتخابات در ایران است.

خبرگزاری تسنیم بدون نام بردن از حقانیان، اقدام او را «غیراخلاقی» و «به دور از نگهداشتن حرمت این نهاد بسیار والا» عنوان و تأکید کرده بود که او «سابقه مسئولیت اجرایی متناسب و چندانی هم» نداشته، اما «به عنوان داوطلب نامزدی ریاست‌جمهوری ثبت‌نام» کرد.

حقانیان و ارگان سپاه قدس برای چه با هم درگیرند؟

وحید حقانیان در واکنش به تسنیم نوشته بود:

«در حالی‌که این رسانه‌ها به‌طور مستقیم از بیت‌المال مسلمین و بودجه نظامی کشور ارتزاق می‌کنند، برخلاف قانون و دستور صریح امام راحل، به‌طور مداوم در سیاست داخلی کشور دخالت می‌کنند»

حقانیان همچنین نوشته که تلاش‌های به زعم او «مذبوحانه این رسانه منفعل در اکثر بزنگاه‌های حساس کشور، به جهت ترس از شکست کاندیدای مورد حمایت‌شان است».

این نامزد انتخابات که از سوی برخی رسانه‌ها به عنوان «یکی از مسئولان» دفتر خامنه‌ای معرفی می‌شود، به نام نامزد احتمالی مورد حمایت خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران اشاره‌ نکرده است.

موضوع «دخالت» رسانه‌های وابسته به ارگان‌های نظامی در ایران و «خط‌‌‌دهی» آن‌ها به نهادهای قضایی، پیش از این بارها توسط مخالفان حکومت جمهوری اسلامی مطرح شده بود، اما نه تنها جلوی این اقدام گرفته نشده، بلکه هنوز هیچ مقامی در این زمینه توضیحی نداده است.

با آن‌که سال‌ها تصاویر وحید حقانیان در کنار خامنه‌ای و بسیار نزدیک به او دیده می‌شد، عنوان دقیق پست اجرایی حقانیان در دفتر خامنه ای مشخص نیست. اما او سال‌ها در حلقه نخست اطراف خامنه حضور داشت؛ یا به عنوان محافظ و یا به عنوان هماهنگ‌کننده.

بن بست های کمرشکن

با این حال، وحید حقانیان یا معروف به «آقا وحید» در سال‌های اخیر دیگر در کنار خامنه‌ای دیده نشده است، ولی هیچ گزارشی رسمی درباره برکناری او وجود ندارد.

افرادی که موضوع برکناری این چهره امنیتی را مطرح می‌کنند نیز به انتشار ویدئویی استناد می‌کنند که بر اساس آن، در اسفند ۹۸ در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای انتخابات خبرگان رهبری، هنگام ورود خامنه‌ای به حوزه رأی‌گیری، فردی که گویا محافظ رهبر جمهور اسلامی بوده از حرکت حقانیان به صف اول جلوگیری می‌کند و تنش میان این دو کاملاً عیان است.

خامنه‌ای خواستار انتخاب رئیس‌جمهوری برای «تثبیت عمق راهبردی» ایران شد.

وحید حقانیان در عین حال از تسنیم انتقاد کرده و نوشته که این خبرگزاری «‌مسئولیت‌های خطیر اینجانب از ابتدای انقلاب تاکنون» را نادیده گرفته است.

اگرچه اطلاعات دقیقی از نوع فعالیت حقانیان به صورت رسمی منتشر نشده است، اما از او به عنوان مسئول امور پیگیری‌های ویژه دفتر رهبر جمهوری اسلامی و یکی از تنظیم‌کنندگان مناسبات پیدا و پنهان این دفتر نام برده می‌شود.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7