۱۴۰۳ خرداد ۱۶, چهارشنبه

جبراییلی رییس مرکز نظارت راهبردی سیاست‌های کلی حکومت : ملت را له کردیم، چه اتفاقی افتاده در کشور؟


                                         جبراییلی رییس مرکز نظارت راهبردی سیاست‌های کلی حکومت

تلویزیرن حکومتی شبکه تهران درتاریخ ۱۲خرداد ۱۴۰۳گفت‌وگویی را با یاسر جبراییلی رییس مرکز نظارت راهبردی سیاست‌های کلی حکومت پخش کرد. جبراییلی در مورد تغییر دلار از ۴۲۰۰به ۳۷هزار تومان می‌گوید: «تولید ناخالص داخلی ایران تقریبا با دلار ۴۲۰۰تومانی حساب می‌شد به میلیارد دلار در میآمد. الان با دلار ۳۷هزار تومانی در می‌آید. یعنی رتبه اقتصادی ما در نتیجه این کاهش که واقعی هم است دیگه نمایشی ۴۲۰۰بود الان حذف شده و رتبه اقتصادی ایران در دنیا تنزل خواهد کرد. در رتبه بندی‌های بین المللی ما افت خواهیم کرد. خب واقعیت است دیگه و باید پذیرفت وقتی دلار را گران می‌کنی نتیجه‌اش این می‌شود».

در کشور چه اتفاقی افتاده؟

جبراییلی در ادامه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون حکومتی تهران می‌گوید: «واقعیت صحنه را داریم می‌گیم. واقعیت صحنه فعلا با تئوری‌ها فعلا کار نداریم به اون‌ها هم می‌رسیم. اقای مروی شما آمدید در این کشور چکار کردید؟. آمدید هر چیزی که ماده اولیه تولید محسوب می‌شود یعنی نفت گاز فولاد مس آلومینیم محصولات پتروشیمی هر چیزی، در داخل این کشور هم تولید می‌شود قیمت‌هایش را جهانی کردید».

قیمت‌ها جهانی شده یعنی چی؟

جبراییلی می‌گوید: «یعنی الان شرکت ملی مس می‌خواهد به شما تولید کننده کابل، کابل بفروشد. شما این کابل را بکشی که آخرش پست برق بزنی. آخرش بدهی به مردم. این شرکت ملی مس، قیمت را بر اساس بورس فلزات لندن تعیین می‌کند. می‌گوید مس همین الان توی چند ماه اخیر ۱۵۰۰دلار گران شده شده. هر تن قمیت مس ده هزار دلار هر تن درست شد؟.

آقای مروی شما می‌خواهی کابل بسازی تولید کننده کابل هستی می‌گوید بله، مس ده هزار دلار. می‌گوید خب دلار از کجا بیاورم؟ می‌گوید نه باید معادلش را باید بدهی معادلش چند؟ کدام دلار دلار؟ ۴۲۰۰تومان دلار ۳۷تومان الان دلار ۴۱و خرده‌ای تومان، ده هزار دلار را ضربدر دلار ۴۰هزار تومان می‌کند به شما می‌فروشد. برای چی شما ثروتهای این کشور رو منابع خدادادی این کشور را دارید به این مردم به قیمت جهانی ضربدر نرخ دلار می‌فروشی؟

جبراییلی: ملت له شدند بابا بس است دیگر

مجری تلویزیون حکومتی به جبراییلی می‌گوید: «اون‌ها می‌گویند آقا اگر ما این قیمت را اینجوری بدهیم باعث قاچاق می‌شود. مثلا می‌رود خارج از کشور. می‌گویند ما الان بنزین را ارزان می‌دهیم این دارد قاچاق می‌شود. فولاد رو اگر ارزان بدهیم قاچاق می‌شود».

جبراییلی در جواب مجری تلویزیون حکومتی می‌گوید: «خب برای اینکه قاچاق بشود برای اینکه جلوی قاچاق را بگیریم آمدیم ملتمان را له کردیم. هزینه‌های ملت به دلار به قیمت جهانی، درآمد ریال، چرا؟که می‌خواهیم جلوی قاچاق را بگیریم. من از شما سوال می‌کنم ازسال ۱۳۸۶که این سیاست در کشور پیاده شده دیگر قاچاق تمام شده است؟

خب کی قرار است این قاچاق بالاخره جلویش گرفته شود؟ شما که هی می‌گویی گران کن تا قاچاق نشود. کی قرار است بشود؟. چند بار هی قرار است دلار را گران کنید؟ بنزین را گران کنید، فولاد را گران کنید، تا کی؟ تا کجا؟ ملت له شدند بابا بس است دیگر».

چرا باید این ملت به ریال حقوق بگیرند به دلار هزینه کنند؟

جبراییلی در ادامه گفت‌وگو با تلویزیون حکومتی شبکه تهران می‌گوید: «آقا جان ما با یک آدرس غلط توی این کشور مواجه هستیم. یک جریان دلار دار، صاحبان دلار و دلاری فروش. یعنی کسانی که محصولاتشان را هم به دلار ضرب می‌کنند می‌فروشند به قیمت جهانی ضربدر دلار. این‌ها دارند می‌گویند برو دنبال نخود سیاه نقدینگی و کسری بودجه و فلان ،کسری بودجه چه جوری ایجاد می‌شود؟. من از شما می‌پرسم دولت درصد بسیار حالا نمی‌گویم چقدر، درصد بسیار بالایی از بودجه دولت می‌رود برای حقوق من. از شما می‌پرسم آیا حقوق کارمندان دولت امروز مکفی است؟خیر.

درست شد این که می‌گوید کسری بودجه ایجاد نکن یعنی حقوق را سرکوب کن. شما آمدید هزینه‌ها را دلاری کردید. با دلار گوشت و مرغ و لوازم خانگی همه چیز کشیده بالا. تمام اینها را داری به دلار به ملت می‌فروشی هزینه می‌رود بالا. ناچار میشی حقوق را زیاد کنی. کسری بودجه برایت درست می‌شود. ببینید آقاجان حرف ما روشن است. می‌گویم چرا باید این ملت به ریال حقوق بگیرند به دلار هزینه کنند؟

سقوط ارزش پول ملی نتیجه جهانی سازی قیمت‌ها

جبراییلی در پایان صحبت‌هایش نتیجه گیری می‌کند که «عدد و رقم نمی‌گویم که چقدر این مردم دارند با شش میلیون تومان دارند زندگی می‌کنند. آقا این سیاست که الان شما آمدید جهانی سازی کردید قیمتها را دلار را هم آزاد کردی. از دوره رفسنجانی تا امروز ارزش پول ملی بالای ۶۰۰هزار درصد سقوط کرده. نتیجه‌اش برای این کشور چی بوده؟. من نمی‌خواهم شروع کنم حرف بزنم که چه ریخت و پاش‌هایی از محل این پول‌های باد آورده توی کشور دارند این شرکتهای دلار دار و دلاری فروش انجام می‌دهند».

جبراییلی اگر دهان هم باز نکند البته موضوع پیچیده و غامضی نیست. اتفاقی که در کشور افتاده این است که یک عده دزد و چپاولگر و غارتگر بر مسند حکومت نشسته‌اند. دلیل اصلی له شدن مردم هم نظام سیاسی مبتنی بر حکومت یکه سالار ولایت فقیه است. حکومتی که در آن همه چیز آزاد است به جز اعتراض و مخالفت با حکومت خامنه‌ای. به همین دلیل مردم ایران عزم جزم کرده‌اند که این حکومت فاسد را سرنگون کنند. آنگاه کشور در مسیر پیشرفت و ترقی قرار خواهد گرفت و مردم از زیر فشار‌های طاقت فرسای معیشتی رهایی خواهند یافت.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7