۱۴۰۳ تیر ۱, جمعه

در آتش سوزی زندان اوین؛ طبق طرح اطلاعات برای کشتار زندانیان به جای جنایتکاران ۴ زندانی سیاسی محکوم شدند! ۱ تیر, ۱۴۰۳


   ۴ زندانی بنامهای لقمان امین پور، میثم دهبان زاده، مجید روشن نژاد و رضا سلمان زاده، که توسط قضائیه جلادان محکوم                    شدند  

۴ تن از متهمان پرونده آتش سوزی زندان اوین به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند؛ لقمان امین پور، میثم دهبان زاده، مجید روشن نژاد و رضا سلمان زاده، توسط شعبه ۱۱۴۸ دادگاه کیفری شماره ۲ تهران، مجموعا به ۳۳ سال حبس و ۵۱۸ ضربه شلاق محکوم شدند. بر اساس گزارش رسیده به «صدای بازداشت شدگان»، بر اساس حکمی که توسط شعبه ۱۱۴۸ دادگاه کیفری شماره ۲ تهران به ریاست جبار جوادی رمی صادر و در روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳، به این زندانیان ابلاغ شده، لقمان امین پور، میثم دهبان زاده، مجید روشن نژاد هر کدام از بابت اتهام «تخریب اموال» به ۶ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق، از بابت اتهام «اخلال در نظم زندان»، ۱۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین از بابت اتهام سرپیچی و تمرد از دستور مامورین زندان به ۱۶ ماه حبس محکوم شدند.

رضا سلمان زاده نیز از بابت اتهام «تخریب اموال» به ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق، از بابت اتهام اخلال در نظم زندان، به ۱ سال حبس و از بابت اتهام سرپیچی و تمرد از دستور مامورین زندان به ۱ سال حبس محکوم شد.

این گزارش اضافه می کند که جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد و ۳۶ متهم دیگر در تاریخ ۲۹ خردادماه ۱۴۰۳ در شعبه مذکور برگزار شد.

اسامی متهمان آتش سوزی در اوین

اسامی ۳۶ متهم دیگر پرونده آتش سوزی عبارتند از: محمد حسین مرادی، سینا میرزایی، مسعود حسین زاده، رضا حاجی، محمد سبحان موذن زاده، ایوب امامی زاده، نیما محمدی، علیرضا اسلمی، حمیدرضا ناظر، امیرحسین یوسفوند، میثم مرادیان، احمدرضا کونانی، سبحان حیات پور، ساسان زمانی، حسین بهزادی، محمد گراوند، سید محمد حسین موسوی، قاسم محمدی، عرفان ظریف، جلال نصرالهی، غلامحسن هاشمی سیاوشانی، مسعود پرچمی، حسن ملکشاهی، محمد علی دلخواسته، سعید خداپور، سید میلاد ابوالوفایی، اشکان کافی، علیرضا والی، محمد خان میرزایی، کامران نادعلی، امید آستانه، علیرضا ناظری، رحمان علیپور، سید علی موسوی، مجید کریمی و علی صادقی شیرسوار.

پیشتر یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این زندانیان گفته بود: «قاضی دادگاه در جریان این جلسه از پذیرفتن وکلای متهمین نیز ممانعت به عمل آورده است. رامین صفرنیا، وکیل مدافع میثم دهبان زاده، لقمان امین پور، مجید روشن نژاد و رضا سلمان زاده را که جز متهمین این پرونده بودند را نیز از دادگاه اخراج کرد که این اقدام غیرقانونی قاضی با اعتراض این زندانیان همراه بود. ولی قاضی دادگاه بر اخراج وکیل متهمین از جلسه دادگاه اصرار ورزید و تنها به اخذ مکتوب دفاعیات از متهمین پرونده مبادرت کرد.

خاطرنشان می‌شود که شنبه شب ۲۳ مهرماه ۱۴۰۱، به دنبال متشنج شدن فضای زندان اوین، آتش بر فراز این زندان روئیت شد و صدای تیراندازی و انفجار به گوش رسید . برخلاف ادعای مسئولان مبنی بر کنترل آتش سوزی و درگیری، صدای تیراندازی تا ساعتها ادامه داشت. در پی این وقایع، شماری از زندانیان مجروح و جان باختند و تعدادی نیز به خارج از این زندان منتقل شدند. به دنبال این آتش سوزی، با شکایت سازمان زندان ها علیه این زندانیان، پرونده‌ای در این رابطه گشوده شده بود.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7