۱۴۰۳ تیر ۳, یکشنبه

چرا خامنه ای درآخرین سخنرانی اش علیه قوانین بین‌المللی و کنوانسیونهای حقوق بشری با کارگزاران قضائیه جلادان این بی آبرویی بزرگ را به جان خرید؟


چرا خامنه ای درآخرین سخنرانی اش علیه قوانین بین‌المللی و کنوانسیونهای حقوق بشری  با کارگزاران قضائیه جلادان  این بی آبرویی بزرگ را به جان خرید؟

خامنه ای روز شنبه ۲ تیرماه در جمع کارگزاران قضاییه حکومتی سخنانی را بر زبان راند که در نوع خود کم نظیر بود.از نظر حقوقی  خامنه ای د ر این سخنرانی اعلامیه جهانی حقوق‌بشر، حقوق‌بشر انسان‌دوستانه و کنوانسیونهای بین‌المللی مدافع حقوق انسانی را قتل‌عام کرد!او که به نظر می رسید بعد از مرگ رییسی و بحران جانشینی پریشانتر از همیشه است روی دست خمینی بلند شد. او به صراحت رو به قضات حکومتی گفت:«قاضی ما نمی‌تواند استناد کند برای حکم خودش به غیرقانون داخلی کشور». منظور او از  قوانین داخلی همان قوانین ضدانسانی قصاص و سنگسار و مجازات‌های آخوندساخته دیگر است.

ولی فقیه که در میانه بحران انتخابات بدجوری نگران بنظر می رسید در این سخنان به طور کامل زیرآب مبانی حقوق شناخته‌شدهٔ بین‌المللی تحت عنوان «مبانی حقوق‌بشری غرب» را زد.خامنه ای با صراحتی بیشتر از همیشه این قوانین بین المللی را نفی کرد و گفت:«شنیدم که بعضی از قضات محترم در احکام قضائی‌شان استناد می‌کنند به مبانی حقوق‌بشری غرب. آن مبانی، مبانی نادرستی است. حالا خودشان عمل نمی‌کنند هیچ»!

به نظر می رسد خامنه ای در یک تنگنای مرگبار در داخل ساختار قدرت مجبور شده است تمام دست‌آوردهای مبارزات خونین بشریت برای رسیدن به همین میزان عدالت که در اعلامیهٔ جهانی حقوق‌بشر و کنوانسیونهای بین‌المللی از جمله کنوانسیونهای ژنو ۱۹۴۹ و ۱۹۵۱ و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر به‌رسمیت شناخته شده است را انکار ‌کند و قضات حکومتی  را از استناد به آنها پرهیز دهد.

خامنه ای نگران چیست؟

این در حالی است که رژیم ایران اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیونهای حقوق مدنی و سیاسی و بسیاری از کنوانسیونهای بین المللی دیگر را یکی از اعضای ملل متحد است امضا کرده و باید به آن متلزم باشد.

خامنه ای در قسمتی از سخنانش با این بهانه که دولتهای غربی هم « خودشان عمل نمی‌کنند» تلاش کرد زیراب این قوانین را بزند. این درحالی است که اصلا این کشف جدیدی نیست که دولت های مماشاتگر غرب به بسیاری از قوانین حقوق بشری که حاصل رنج و خون پیشتازان و زحمتکشان و توده‌های مردم خودشان است به نفع سیاست ضد مردمی مماشات عمل نمی کنند. اما با این بهانه نمی توان تمامی دستآوردهای پر رنج و خون بشرت در انقلابات معاصر را که از انقلاب کبیر فرانسه آغاز شده زد.

اما در مورد خامنه ای واقعیت آن است که اصلا تهدید قضاییه خامنه ای این نیست که برای مردم ایران و توده‌های بجان آمده حقی با استناد به حقوق بین‌الملل و کنوانسیونهای بین‌المللی قائل باشد.  بلکه همان طور که طی ۴۵ سال گذشته دیدیم برای قضات خامنه ای نه تنها قوانین بین‌المللی و اعلامیه حقوق بشر مبنا نیستند بلکه آنان حتی از استناد به حقوق جزایی خودشان هم ابا دارند. بلکه در بسیاری از موارد استنادشان به احکام فقهی است که تنها در تاریکخانه قرون می توان آنها را یافت.

بنابراین باید به خامنه ای گفت نگران این نباش که قضات و کارگزارانت زیادی به قوانین بین‌المللی استناد کنند. بلکه نگران این باش که مردم ستمدیده و دیکتاتوری زده ایران به زودی با استناد به همین قوانین بین المللی و کنوانسیوها تو  و همه کارگزاران ریز و درشت‌ات را به پیشگاه عدالت بکشند.

تردید نداشته باش که قیام وخیزش بزرگ مردم ایران علیه فساد و تباهی تو به زودی فراگیر خواهد شد و بعید است فرصتی برای تجدید قوا داشته باشی.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7