۱۴۰۳ تیر ۱۲, سه‌شنبه

سومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد – ایران: جنایت علیه بشریت و محاکمه آمران و عاملان- سخنرانیهای شخصیتها


در آستانه این گردهمایی ۲۰هزار پراتیک انقلابی توسط کانون‌های شورشی در شهرهای سراسر میهن در استقبال از کهکشان ایران آزاد صورت گرفت. این گردهمایی مورد حمایت ۱۳۷تن از رهبران جهان، ۷۹برنده جایزه نوبل، ۴هزار پارلمانتر شامل نمایندگان در ۸۴پارلمان از ۵۰کشور از جمله اکثریت ۳۴مجلس قانونگذاری قرار گرفته است.

لینک کلیپ سخنرانیها ی روز دوم اجلاس 

سخنرانی خانم مریم رجوی در سومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۴

مریم رجوی: همراه با تظاهرات پرشور شما در برلین که نه بزرگ مردم ایران به سیرک انتخابات رژیم آخوندی را منعکس کرد، همراه با پراتیک‌های گسترده شورشگران در داخل ایران و حضور فعال و گسترده شخصیت‌ها از بسیاری از کشورها که جیغ رژیم آخوندی را درآورده است، وارد سومین روز گردهمایی ایران آزاد می‌شویم.

درودهای خودم را به شهیدان و رزمندگان حقوق‌بشر برای ایران تقدیم می‌کنم. آنهایی که هستی خودشان را نثار می‌کنند و در نظام سرکوب و بی‌عدالتی سهم و سرنوشتشان تخت‌های شکنجه، سلول انفرادی و حلقه دار است. آنهائیکه از همه حقوق خود چشم پوشیده‌اند تا بتوانند حقوق مردمشان را به‌دست آورند.  

سومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد - ایران: جنایت علیه بشریت و محاکمه آمران و عاملان

سخنرانی لارش ریسه ـ رئیس کمیته دوستان ایران آزاد در نروژ

خانم مریم رجوی و همه دوستانم در اشرف و همه زندانیان سیاسی در ایران و شخصیتهای برجسته،  25سال است که بخشی از این مقاومت بودم. الان مقاومت ایران در موقعیت قوی تری است چون رژیم بیش از پیش شکننده است. من اتهامات زیادی را علیه این مقاومت شنیده ام. این اتهامات بی وقفه بوده است اما بررسی آنها نشان داده که بی اساس بودند. اینها توسط وزارت اطلاعات و فرستادگان آن خلق شده است. این ادعاها توسط رسانه های دوست رژیم هم تکرار شده است اما اینها روی کسانی که وضعیت را می شناسند تأثیری ندارد.

وقتی رژیم بی ثبات می شود این ادعاها را بیشتر می کند. حتی محاکمه علیه مجاهدین و رهبری آن راه انداخته است تا از موج پیوستن جوانان جلوگیری کند.

این رژیم به سرکوب ادامه می دهد. اما مجاهدین با کانونهای شورشی که ۲۰هزار پراتیک آنها را دیدیم این تلاشها را به شکست کشانده است. این کانونها مخالفتها علیه سرکوب را بسیج می کنند. رژیم به قدرت سازماندهی این کانونها و تأثیر آنها بر روی قیام اذعان می کند. باید مبارزه کانونهای شورشی برای مقابله با رژیم به رسمیت شناخته بشود. برنامه ۱۰ماده یی خانم رجوی به جنگ افروزی رژیم پاسخ می دهد. در روز انتخابات. زندانیان در بندهای مخوف اوین و زندانیان سیاسی مثل قزلحصار و در همه شهرهای کشور انتخابات رژیم را تحریم کردند. زندانیان شجاعانه اجازه ندادند صندوقهای رأی وارد زندان بشود. ما می دانیم که اغلب شما با مجاهدین هستید. ما در کنار شما ایستاده ایم. شما الهام بخش جهانیان هستید. این که شما هرگز تسلیم نمی شوید برای امید به آزادی. 

لارش ریسه رئیس کمیته ایران آزاد در نروژ در اجلاس جهانی ایران ازاد ۱۴۰۳

سخنرانی آلن ویوین ـ وزیر پیشین دولت فرانسه

میخواهم به خانم  رجوی به خاطر سخنرانی بسیار عالی ایشان درود بفرستم. بگذارید نقش مخرب رژیم ایران نه تنها در رابطه با مردم ایران بلکه منطقه را هم بگویم. درست است ما خمینی را در نوفل لوشاتو راه دادیم اما اکنون  ما  به خودمان افتخار می کنیم که چنین گردهمایی در اینجا در فرانسه صورت می گیرد.

من میخواهم به مقاومت ایران به شهدای راه آزادی، به زنان  و مردانی که در سراسر دنیا مبارزه می کنند، درود بفرستم.  تمامی دولتهای دموکراتیک باید مقاومت ایران را به رسمیت بشناسند همانطور که انگلستان مقاومت فرانسه را به رسمیت شناخت.

من از صمیم قلب با کسانی هستم که برای جدایی دین از دولت و برابری انسانها مبارزه می کنند.

سخنرانی ماریت نیباک ـ نایب‌رئیس اول پارلمان نروژ ۲۰۱۷

خانم رجوی درود بر شما . بسیار مایه خوشبختی است  که اینجا هستم. دو سال پیش هم در اجلاس ایران آزاد شرکت کردم. انسانهای زیادی وجود دارد که برایشان آزادی مردم ایران مهم است. درود می فرستم به کسانی که تحت رهبری مریم رجوی مبارزه می کنند.

بعد از مرگ رئیسی در سقوط هیلی کوپتر در واقع مشخص شد که وضعیت رژیم ایران در صحنه بین المللی روبه وخامت است و این رژیم دنبال جایگزین رئیسی توسط شخصی مانند اوست. رژیم در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. به همین دلیل استراتژی رژیم سرکوب مردم ایران و دستگیریهای گسترده و اعدام است. رژیم ایران دارنده چند رکورد جهانی است. دارنده  رکورد جهانی اعدام به نسبت جمعیت است.

ما باید همچنین اشاره کنیم به مبارزه زنان ایرانی در سالیان اخیر . رژیم ایران تلاش کرده زنان و خبرنگاران را مورد سرکوب قرار دهد. مردم ایران هیچ گونه صدایی ندارند اما یک آلترناتیوی وجود دارد شورای ملی مقاومت ایران به رهبری خانم مریم رجوی. شورای ملی مقاومت همواره توانایی اداره و سازمان دادن به این مبارزه را دارد. منجمله باید اشاره کنم به برنامه ۱۰ماده یی خانم مریم رجوی که یک نقشه مسیر به یک جامعه دموکراتیک است. زمان کوتاهی مانده که به چنین روزی برسیم. باید حاکمان کشورهای مختلف چنین ندای حق طلبانه یی را بشنوند. من آرزو می کنم خانم رجوی به این خواسته تان برسید.

سخنرانی ژیل پاروئل ـ رئیس پیشین کانون وکلای استان وال‌دواز فرانسه

در ایران بدون عدالت حقوق بشر وجود نخواهد داشت. من ۴۰سال است مقاومت شما را می شناسم. آن موقع تعدادمان کم بود. الان خیلی خوشحالم که این همه  شخصیت دور شما هستند و از شما حمایت می کنند. این نشان میدهد که این مقاومت برحق است و باید به رسمیت شناخته شود.

پرونده هایی که شما خانم رئیس جمهور گفتید. ۱۰۴تن از شما در محاکمه یی که در تهران صورت می گیرد تحت پیگیرد هستید. این نه مستقل است نه عادلانه نه بی طرفانه. قضاتی این کار را می کنند که عضو سیستمهای اطلاعاتی هستند.

این محاکمه ها در تهران هیچ دلیل و مشروعیتی ندارد. هیچ قوانینی در این کشور وجود ندارد. باید از اقدامات مقاومت ایران و مجاهدین خلق ایران حمایت کرد.

در پایان به یاران گرامی خودم در اشرف سلام می کنم.  چون من عضو یکی از یگانهای اشرف بودم. افتخار و خوشبختی  این را داشتم که  مثل این مقاومان زندگی کنم. آنها در قلب من هستند. استقامت و شجاعت را به من دادند. یک سلام دیگر می کنم به آنها

سخنرانی سفیر یوآخیم روکر ـ رئیس شورای حقوق بشر ملل متحد ۲۰۱۵

من با شما اشرفیها احساس همبستگی می‌کنم و تمام قد از مبارزه شما برای آزادی در ایران حمایت می‌کنم. من هم‌چنین از صمیم قلب با سربه‌داران ۶۷احساس همبستگی دارم.

زمان آن فرا رسیده که سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی در لیست قرار دهیم.

ما باید افتخار کنیم به کار نماینده ویژه ملل متحد جاوید رحمان که یک گزارش بسیار مهم اخیراً منتشر کرد و گفت  قتل‌عام ۶۷ یک جنایت علیه بشریت و نسل کشی است.

یک هیأت تحقیق بین‌المللی باید به ایران برود و یک تحقیق مسئولانه در باره این قتل‌عام انجام دهد و این مهم است که مأموریت جاوید رحمان تمدید شد.

سخنرانی مارک الیس ـ مدیر اجرایی کانون وکلای بین‌المللی

خانم رئیس جمهور افتخار بزرگی است که اینجا حضور دارم. سران رژیم ایران حقوق بین الملل را نقض میکنند. استفاده از شکنجه و کشتار نقض فاحش حقوق بین الملل است. اینها نشانه های یک نسل کشی و جنایت علیه بشریت هستند.  این آن چیزی است که در ایران اتفاق می افتد. این سرکوب سیستماتیک است علیه شهروندان و به طور مشخص زنان . 

گزارشگر ویژه امور ایران یک موضوع مهم را اشاره کرد که قتل عام ۶۷ یک جنایت علیه بشریت و یک نسل کشی بود. این گزارش این امکان را ایجاد می کند که تحت قانون جهان شمول می شود عاملان این قتل عام را تحت تعقیب قرار داد.

ما در ماههای اخیر شاهد بودیم چطور از پدیده قانون جهان شمول عدالت استفاده شد در رابطه با  کسانی که در سوریه در جنایات نقش داشتند. چنین کاری باید در رابطه با رژیم ایران انجام شود. ما شاهد تولد دوباره این قانون هستیم. حتی ما در جنگ اوکراین هم دیدیم چطور از این قانون جهان شمول بین المللی استفاده شد.

ممکن است کسانی که محکوم شدند به زودی به پای میز عدالت کشیده شوند. بگذارید تعهد خود را تکرار کنیم. باید کسانی که مرتکب این جنایت شدند حسابرسی شوند. هیچ گونه آلترناتیوی برای آن وجود ندارد. این باید در کانون توجه بین المللی قرار بگیرد.

سخنرانی سفیر کیث هارپر ـ سفیر آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل ۲۰۱۷

من از اعدامهای دهه ۶۰ و قتل عام ۶۷ تا این میزان مطلع نبودم. رژیم قربانیان را کشت . خانواده های آنها را عذاب دادند. هدف ساکت کردن خانواده های آنها بود.

من درود می فرستم به کسانی که تمرکز کردند  روی این جنایات و به بسیاری نشان دادند. فعالیت شما حق است شما صدای بی صدایان شدید.

فهم قتل عام ۶۷ و سایر جنایات امکان فهم شجاعت مردم ایران را می دهد که آنها مرعوب نشدند. خیلی از آنها هزینه بالایی پرداخت کردند و قیمت سنگینی دادند. ما باید به یک واقعیت دیگر اشاره کنیم. مصونیت جنایات گذشته بنیان جنایات فعلی است. ما باید به تمام دنیا در رابطه با قتل عام ۶۷ بگوییم.  باید به حسابرسی در مورد جنایت فعلی و قبلی رژیم فراخوان بدهیم.

پیام من این است: حسابرسی به زودی فرا می رسد و این رژیم نمی تواند از آن فرار کند. این موضوع در یک ایران آزاد بدست می آید.

سخنرانی سناتور مایکل مک‌دونالد ـ عضو کمیته خارجی سنای کانادا

خانم رجوی و دوستان عزیزم برای یک ایران دموکراتیک و آزاد اینجا گردهم آمده ایم برای یک آرمان والا تا مخالفت کنیم و کنار بزنیم رژیم مذهبی را که مردم ایران را ارعاب می کند. تروریسم را تأمین مالی می کند و بی ثباتی را از سال ۵۷ تاکنون در جهان می پراکند. 

درد و رنج مردم ایران تحت این دیکتاتوری مذهبی فاجعه بار است با دست کم ۱۲۰هزار تن که بخاطر مخالفت سیاسی جانشان را از دست دادند. مردم  ایران بخصوص زنان ایرانی تسلیم سرکوب آنها نشدند. مقاومت آنها قوی و پایدار است و شجاعت مردم ایران شایسته حمایت است.

‌ضروری است که جامعه بین المللی از آلترناتیو پویایی که علیه این رژیم وجود دارد حمایت کند. شورای ملی مقاومت ایران یک آلترناتیو دموکراتیک و معتبر است که باید جهان آزاد از آن حمایت کند. 

۴۳ سال است که شورای ملی مقاومت نشان داده است که چقدر به اصول دموکراتیک متعهد هست. برنامه ۱۰ ماده یی خانم رجوی نقشه مسیری جامع برای یک ایران آزاد و دموکراتیک است و تأکید می کند بر پایه های مهم برابری زن و مرد و همزیستی مسالمت آمیز در یک جهان دموکراتیک کثرا گرا.

ایرانی که با چنین اصولی رهبری شود، شکوفا خواهد شد و جهان را رهبری خواهد کرد.

سخنرانی سناتور سام براون‌بک ـ سفیر آمریکا برای آزادی مذهبی ۲۰۲۱

ما نمی‌توانیم در منطقه صلح داشته باشیم تا وقتی رژیم آخوندها در ایران حاکم است.

ما در غرب و آمریکا باید از تلاشهای مردم ایران برای تغییر این رژیم حمایت کنیم. باید حداکثر فشارها را بر رژیم اعمال کنیم.

رژیم ایران می‌خواهد تحت نام اسلام با حقوق بشر مقابله کنند.  در قرآن گفته شده که اکراهی در دین نیست. در حالی که این رژیم هیچ گونه آزادی مذهبی را تحمل نمی‌کند.

آنچه که در ایران واقع شد انتخابات نبود، یک مضحکه بود و مردم ایران در آن شرکت نکردند. جهان باید از شما حمایت کنند. شعله تغییر در ایران همچنان فروزان است و این تغییر با وجود شما در ایران اتفاق خواهد افتاد.

سخنرانی دکتر وولف شومبورگ ـ قاضی پیشین دادگاه عدالت فدرال آلمان

ما در یک کنفرانس در ژنو گزارش آقای رحمان را ارائه کردیم و در این گزارش تأکید شده بود جنایت معطوف به گذشته نیست. جنایت همواره ادامه داشته است.

درا ین رابطه می خواهم آنچه خانم رجوی گفتند  را تکرار کنم.

برای برپایی یک دادگاه بین المللی نیازمند یک اراده سیاسی هستیم. این امکان وجود دارد که از جنایات رژیم جلوگیری کنیم با برقراری این دادگاهها. ما باید به تلاش خود ادامه بدهیم .

مرگ رئیسی و جنایات رژیم توجه مطبوعات را به مسئولیت او در قتل عام سال ۶۷ جلب کرده است. در نتیجه همانطور که در گزارش آقای رحمان بود مکانیزمی در گذشته بوده و هنوز هم هست که این جنایات را  مورد حسابرسی قرار بدهد. دادگاه نمایشی برای ۱۰۴نفر در داخل ایران و تلاش برای محکوم کردن آنها چیزی که توسط بسیاری افراد و کشورها محکوم شدند. این دادگاههای غیابی را باید با محکوم کردن آنها پس بزنیم.

زمان آن فرا رسیده است که هرچه بیشتر   نقضهای جدی حقوق بنیادین را مورد پیگیری قرار داد.

امیدوارم در ایران هم دادگاه بین المللی برقرار شود. در این کارزار ما همراه شما هستیم. ولی باید همین امروز فعالیت کنیم. ما باید پیروز بشویم.

سخنرانی پروفسور آلن درشوویتز ـ استاد افتخاری دانشگاه حقوق هاروارد

امروز اگر جو لیبرمن اینجا بود بسیار خوشحال می‌شد چون معتقد بود که برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی یک سند حقوق بشری است که می‌توان آن را با اطلاعیه حقوق بشری مقایسه کرد.

برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی می‌گوید که ما به هیچ نوع دیکتاتوری برنمی گردیم و ما می‌گوییم این نقشه مسیر آینده ایران است.

به دلیل تهدیدات این رژیم نه فقط علیه مردم ایران بلکه علیه صلح جهانی است که این رژیم باید سرنگون شود.

 این مهم است که فشار حقوقی، و فشار اقتصادی را علیه این رژیم افزایش بدهیم.

می شود رژیم ایر ان را تغییر داد.

سخنرانی زوریکا ماریچ ـ سفیر مونته‌نگرو در شورای حقوق‌بشر ۲۰۱۵

خواهران و برادران عزیز و زندانیان سیاسی در ایران شما تنها نیستید ما در کنار شما هستیم و صدای شما را می‌شنویم و این که ایران در یک نقطه عطف تاریخی قرار دارد.

تحریم قاطع انتخابات توسط مردم ایران این پیام را به دنیا فرستاد که مردم ایران خواهان تغییر این رژیم هستند.

شورای ملی مقاومت یک ائتلاف دموکراتیک است و برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی یک چشم انداز روشن را برای آینده ایران مشخص می‌کند. این برنامه یک سند جهانی حقوق بشری است که من می‌توانم همین الان آن را امضا کنم

قلب مقاومت ایران زنها هستند و ما اکنون بهترین آنها را در کنار خودمان داریم. خانم مریم رجوی و ما از رهبری ایشان بسیار متشکریم.

در پایان می‌خواهم این جمله از خانم مریم رجوی را تکرار کنم که شما نیرویی هستید که می‌توانید دیوار سرکوب در ایران را فرو بریزید و آینده ایران را به دست بگیرید و نشان بدهید که ایران باشکوه در دسترس است.

مبارزه برای آزادی ایران

کلیپی از تاریخچه مبارزات آزادیخوانه مردم ایران در سومین روز اجلاس ایران آزاد ۱۴۰۳

سخنرانی استانیسلاو پاولووشی ـ وزیر دادگستری مولداوی ۲۰۱۹

 نقض شدید حقوق بشر در ایران  در سال ۲۰۲۳ خیلی بدتر از قبل شد از جمله قوانین بر سر تحمیل حجاب اجباری و بر اساس گزارش سازمانهای حقوق بشری، دستگاه قضایی رژیم از بیطرفی عاری است.

‌ رئیسی عضو کمیته مرگ در قتل‌عام ۶۷ بود. همچنان که پورمحمدی هم در این کمیته عضویت داشته.

دادگاهها در این رژیم به طور معمول اعترافات اجباری متهمان را مبنای صدور حکم قرار می‌دهند.

‌ در دادگاه ۱۰۴ مجاهد قاضی صحبت خود را با این جمله شروع کرد که ما می‌خواهیم این تروریستها را محاکمه کنیم و به این ترتیب آنها را محکوم کرد.

سوء استفاده‌های رژیم ایران از قانون بسیار گسترده است. ما در قرن۲۱ زندگی می‌کنیم و زمان آن فرا رسیده که مردم ایران به حقوق دست پیدا کنند.

سخنرانی دکتر دینوس پوراس ـ گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق سلامت ۲۰۲۰

باید رژیم ایران را به ویژه به خاطر قتل‌عام ۶۷ مورد حسابرسی قرار داد.

من پرونده خانم مریم اکبری منفرد، مادر جوان سه دختر را در مجامع حقوق بشری مطرح کردم. او تنها به این دلیل به زندان افتاد که رسماً از مقامات سؤال کرد که چرا برادران و خواهر او کشته شدند.

شواهد وحشتناکی در مورد نقض حقوق بشر در ایران وجود دارد از جمله اعدام ۸۵۰تن در سال گذشته از جمله زنان و نوجوانان زیر سن قانونی

سوءاستفاده از روانپزشکی به طور گسترده‌یی در ایران اعمال می‌شود. به جوانانی که در خیابان اعتراض می‌کنند آنها را به اختلال روانی متهم می‌کنند.

برای مقابله با این وضعیت باید مکانیسم‌هایی برای پاسخگو کردن مقامات به کار گرفته شود.

من از گزارش اخیر جاوید رحمان حمایت می‌کنم. زمان تحقیقات بین‌المللی درباره قتل‌عام و اعدامها و سرکوبهای بیرحمانه قیامها توسط نیروهای امنیتی فرا رسیده است.

می‌خواهم به خانواده‌های قربانیان جنایتهای رژیم بگویم که میلیونها نفر در سراسر دنیا از شما حمایت می‌کنند.

سخنرانی پائولو کازاکا ـ نماینده پیشین پارلمان اروپا ـ پرتغال

این بیست و یکمین بار است که از سال ۲۰۰۳ در گردهمایی های مقاومت ایران برای جشن آزادی خانم رجوی شرکت می کنم. ما یادمان است که چه زد و بند ننگینی بین دولت فرانسه و رژیم ایران صورت گرفت که قربانی آن مقاومت ایران بود من با تمام روح و قلبم در آن نبرد شرکت داشتم. امروز بسیار خوشحالم هستم که شما خانم رجوی اینجا هستید من مطمئن هستم که رهبر آینده ایران خواهید بود و ایران را آزاد خواهید کرد.

مردم ایران نمایش انتخابات رژیم را تحریم کردند. ما باید درود بفرستیم به زندانیان سیاسی آنها که در زندان اوین هستند و اونهایی که حتی در زندان هم نپذیرفتند در انتخابات رژیم شرکت کنند با وجودی که فشارهای بیشتری آمد

آقای جاوید رحمان اخیرا گزارش داد و این شجاعت را داشت تا نسل کشی در قتل عام ۶۷ را محکوم کند. این یک گزارش استثنایی است. این رویه باید ادامه پیدا کند. چرا که این یک پایه مهم  است برای مبارزه با رژیم ایران در خارج از ایران.

رژیم باندهای جنایتکار را برای تروریسم استخدام می کند. از اطلاعات دروغ استفاده می کنند. از ارگانهای مافیایی استفاده می کنند برای ترور. تلاش می کنند چهره مقاومت را مخدوش کنند. اما هر کاری بکنند هر گزینه جلو ما باشد ما پیروز می شویم و  ایران را ازاد خواهیم کرد.

ترانه فریاد مشترک

سخنرانی دکتر خوان گارسه ـ مشاور سیاسی سالوادور آلنده رئیس‌جمهور فقید شیلی

می‌خواهم در اینجا به دکتر مصدق ادای احترام کنم. او یک سخنرانی در تهران ایراد کرد که تاریخ ایران را دگرگون کرد و آثار عمیق و دامنه‌داری داشت که همچنان تا امروز پا برجاست.

همان نسل بود که بلند شد و در سال ۱۳۵۷علیه دیکتاتوری سلطنتی قیام کرد و آن را سرنگون کرد .

من این خوشبختی را داشتم که در دادگاه اسپانیا طبق قوانین جهانشمول، حکومت عراق بخاطر جنایات مالکی علیه مجاهدین  محاکمه شد و این جنایات جنگی را دادگاه محکوم کرد.

آنچه که در سال ۱۳۶۷ در ایران انجام گرفت یک نسل‌کشی بود.

ما در شرایطی هستیم که فکر کنیم آنچه در ایران رخ داده و رخ می‌دهد می‌تواند مورد پیگرد بین‌المللی قرار بگیرد.

دیوان دادگاه بین‌المللی تصمیم گرفت به نسل کشی در فلسطین بپردازد. جنایاتی که در ایران صورت گرفته می‌تواند بر اساس گزارش گزارشگر حقوق بشر پیگیری شود.

سخنرانی دکتر والریوس سیوکا ـ قاضی پیشین دادگاه اتحادیه اروپا

جنایات بزرگی که رژیم ایران انجام داده می توان با صلاحیت جهانی مورد تعقیب قرار داد. ممکن است با ایجاد یک دادگاه مردمی و دادگاه جهانی برای محاکمه جنایات رژیم ایران بتوان آن را پیگیری کرد. همانطور که در رواندا و یوگوسلاوی انجام شد.

برای من اجلاسی که امروز برقرار شد در دو کلمه خلاصه می شود یک جمهوری دموکراتیک  و آزاد براساس جدایی از دولت. در آن پارلمانی خواهد بود که از حقوق مردم دفاع می کند. برای من افتخار بزرگی است که امروز همراه با مدافعان حقوق بشر باشم. کسانی که در پاریس جمع شدند تا همبستگی خود را با مردم ایران ابراز کنند. شرایط کنونی در ایران بسیار خطرناک است. در سی روز گذشته رژیم ۱۰۳نفر را اعدام کرده است. سرکوب حقوق بشر کماکان در ایران ادامه دارد. ما اینجا هستیم تا صدای بی صدایان باشیم تا ندای عدالت خواهانه و آزادیخواهانه آنها را انعکاس بدهیم. و بگوییم مردم ایران در مبارزه خود تنها نیستند. شجاعت مردم ایران الهام بخش است. شجاعتی که علیرغم سرکوب رژیم و شکنجه و اعدام ادامه دارد. آنها خواهان تغییر هستند. آنها شاهدان روح تسخیر ناپذیر انسانی هستند که همواره آزادی را فریاد می زند.

سخنرانی امینه قرایی

تابستان ۶۷ است.  در برابر زندان ایستاده ام. پدرم و دوستانش ممنوع الملاقات شدند. همان دوستان مهربانش که لبخند گرمشان از پشت شیشه های زندان برایم دلگرمی بود. سه ماه متوالی در برابر زندان حضور پیدا می کنیم، بی هیچ پاسخی.آبان ۶۷ با پدر بزرگم تماس می گیرند و  خبر اعدام پدرم را می دهند . بی هیچ نشانی از پیکرش، مزارش و حتی یک تکه از لباسهایش

چه کردید با ما؟  چه کردید با ما؟ چه کردید با عزیزان ما؟

و امروز ایستاده ام در اینجا. در کنار سازمان پرافتخار مجاهدین خلق . همان مقاومتی که نام سرخش  بالاترین خط قرمز  رژیم است.

همان مقاومتی که علیرغم تمام کشتارها، شکنجه ها اعدام ها موشکباران ها تهمت ها و توطئه های تروریستی سرفراز و سربلند در برابر خلق و تاریخ  ایستاده است پابرجا و متعهد به سرنگونی تمامیت رژیم آخوندی

همان مقاومتی که اهل سازش و تسلیم با هیچ دیکتاتوری چه شاه و چه شیخ نبوده و نیست

و امروز ایستاده ام در برابر شما مجاهدین خلق  و شما خواهر مریم عزیزم و سوگند یاد می کنم که بالاترین بالاترین افتخار زندگی ام شناخت مجاهدین و بودن در کنار مجاهدین است. شمایی که پرچمدار جنبش دادخواهی شدید و  شمایی که آنرا به یک خواست ملی تبدیل کردید. شمایی که نخواهید گذاشت قطره ای  قطره ای از خون  جوانان شهید و پرپر شده در راه آزادی در همدستی کثیف استعمار و ارتجاع به یغما برود و پرچمی از شهدای خلق بر زمین باقی بماند.

سخنرانی مارینا استیلمن ـ وکیل در پرونده آمیا تا ۲۰۱۷– نماینده پارلمان آرژانتین تا ۲۰۲۳

عملیات تروریستی رژیم در بوینس آیرس در دادگاههای ما به اثبات رسید. یک رژیم چگونه می‌تواند با نقض قوانین بین‌المللی این جنایات را انجام بدهد،. چنگالهای این رژیم به تمام جهان گسترده شده است.

رژیم ایران هرگز حاضر نشد در برابر قضاییه آرژانتین قرار بگیرد.

رژیم ایران برای امنیت ما یک خطر است. اما مردم و بخصوص زنان ایران علیه این رژیم به پاخاسته‌اند.

خانم رجوی ما در کنار شما هستیم چون ما هم قربانی این رژیم هستیم.

زنان ایران از همه حقوق خود منع شده‌اند و یک نقض حقوق بشر علیه زنان صورت می گیرد.

تغییر رژیم ایران یک ضرورت است. رژیم اعدام، رژیم زن ستیز و رژیمی که کسانی را که اعتراض می‌کنند سرکوب می‌کند.

تروریسم یک خطر و تهدید جهانی است و ما از برنامه ۱۰ماده‌یی خانم رجوی حمایت می‌کنیم.

سرود ای ایران ای مرز پرگهر ـ پایان مراسم


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7