۱۴۰۳ مهر ۱۲, پنجشنبه

آخرین تحولات ، رویدادها ووضعیت جنگ خاورمیانه در رسانه های جهان - اجلاس ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به حمله موشکی رژیم آخوندی به اسراییل


                         آخرین تحولات  ، رویدادها  ووضعیت جنگ خاورمیانه در رسانه های جهان 

اجلاس ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به حمله موشکی رژیم آخوندی به اسراییل

شورای امنیت
اجلاس ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به حمله موشکی رژیم آخوندی به اسراییل روز چهارشنبه ۱۱مهر در نیویورک برگزار شد. آنتونیو گوترز در شروع این اجلاس طی سخنانی با اشاره به وخامت اوضاع در لبنان و تشدید درگیریها بین اسراییل و حزب‌الله خواستار جلوگیری از جنگ تمام‌عیار در لبنان شد. دبیرکل سازمان ملل درباره حمله موشکی رژیم آخوندی به اسراییل گفت: ایران حدود ۲۰۰ موشک به سمت اسراییل شلیک کرده و میلیون‌ها نفر را به پناهگاهها فرستاده است.
من حملات ایران به اسراییل را محکوم می‌کنم و این اقدامات به هیچ‌وجه به نفع آرمان فلسطین نیست.
گوترز تأکید کرد: وقت آن است که فوراً در غزه آتش‌بس اعلام شود و گروگانها آزاد شوند.

نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت: سپاه پاسداران رژیم ایران باید بهای اقدام خود را بپردازد. سپاه پاسداران رژیم ایران هشدارهای مربوط به گسترش درگیری در منطقه را نادیده گرفت. حمله رژیم ایران به‌دلیل هماهنگی ما با اسراییل ناکام ماند. رژیم ایران با حمایت مالی و تسلیحاتی از نیروهای نیابتی خود، جبهه‌هایی علیه اسراییل باز کرد.

لیندا توماس گرینفیلد هم‌چنین گفت: سپاه پاسداران باعث ایجاد هرج و مرج در خاورمیانه شده و حمایت رژیم ایران از نیروهای نیابتی خود باعث بی‌ثباتی منطقه‌یی شد. حسن نصرالله یک گروه تروریستی را رهبری می‌کرد و رژیم ایران از او حمایت و پشتیبانی می‌کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل تأکید کرد: تحریم‌های بیشتری علیه سپاه پاسداران لازم است. ما به تحریم‌هایی علیه سپاه پاسداران رژیم ایران نیاز داریم. سپاه پاسداران در خاورمیانه هرج و مرج ایجاد کرده و می‌کند. آنچه در لبنان رخ می‌دهد نتیجه مستقیم حمایت رژیم ایران از حزب‌الله است.

نماینده آمریکا در شورای امنیت تأکید کرد آمریکا کاملاً از اسراییل حمایت می‌کند. ما رژیم ایران را به‌خاطر اعمالش مؤاخذه خواهیم کرد به رژیم ایران و نیابتی‌هایش هشدار می‌دهم که هر گونه عملی علیه نیروهای آمریکا در منطقه را به‌شدت پاسخ خواهیم داد.

نماینده فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل در سخنان خود گفت: ما با هر گونه عملیات زمینی اسراییل در لبنان مخالفیم. همه طرف‌ها باید از نیروهای یونیفیل محافظت کرده و امنیت آنها را تضمین کنند.

نماینده انگلستان در شورای امنیت گفت: ما نگرانی خود را درباره افزایش احتمالی و تشدید درگیریها در لبنان ابراز می‌کنیم. لندن در حال کار بر روی حمایت بین‌المللی برای یک راه‌حل سیاسی در لبنان است. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم لبنان به یک غزه دوم تبدیل شود.
**
صدراعظم آلمان: رژیم ایران خطر به‌آتش کشیدن کل منطقه را ایجاد کرده است

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در سخنانی که روز چهارشنبه ۱۱ مهر ایراد کرد ضمن تأکید بر این‌که آلمان و شرکایش به تلاش برای میانجی‌گری و توافق برای آتش‌بس ادامه خواهند داد هشدار داد که رژیم ایران با این اقدامات خطر به‌آتش کشیدن کل منطقه را ایجاد کرده است.
این سخنان در حالی منتشر شد که آلمان به همراه فرانسه و سوئیس در فراخوانی از شهروندان خود خواسته‌اند که به‌دلیل شرایط ایران را ترک کرده و از سفر به این کشور خودداری کنند.

**
کشته شدن دو تن از فرماندهان حزب‌الله بر اثر بمباران

صابرین نیوز، رسانه نزدیک به نیروی تروریستی قدس اعتراف کرد که در حمله هوایی روز سه‌شنبه ۱۰ مهر محمد جعفر قصیر، فرمانده یگان ۴۴۰۰ حزب‌الله کشته شد. محمد جعفر قصیر که در ارتباط تنگاتنگ با نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران بود مسئول انتقال سلاح از رژیم ایران به لبنان و سوریه بود.
دولت آمریکا پیش‌تر برای دریافت هر گونه اطلاعات که منجر به دستگیری وی شود پاداش ۱۰میلیون دلاری تعیین کرده بود.
از سویی دیگر، العربیه در گزارشی نوشت که صبح چهارشنبه ۱۱ مهر بر اثر بمباران منطقه «مزه» در دمشق، پایتخت سوریه حسن جعفر قصیر از اعضای ارشد حزب‌الله کشته شد.
به گفته منابع العربیه در این حمله هوایی به آپارتمان محل تردد اعضای سپاه پاسداران ایران و شبه‌نظامیان حزب‌الله در پایتخت سوریه، ۳نفر از جمله دو تبعه غیر‌سوری کشته و ۴نفر دیگر زخمی شدند.
بر اساس این گزارش نام یکی از افراد کشته شده در حمله هوایی اسراییل به منطقه مزه، را «حسن جعفر قصیر»، داماد حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله اعلام کردند. وی بلافاصله پس از ورود به سوریه کشته شد.
**

واشنگتن همراه اسراییل در حال بررسی نحوه پاسخ به حمله تهران است

معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که «هماهنگی» و «مشورت‌ها» میان آمریکا و اسراییل در مورد نحوه پاسخ اسراییل به حمله موشکی دوم رژیم ایران، به‌طور عمده از سوی دو طرف جریان دارد و یک هدف عمده اطمینان یافتن از برقراری خطوط تماس و درک دیدگاههای دو کشور است.
کورت کمپل روز چهارشنبه گفت: «لحظات غافلگیرکننده‌ای» طی ماه‌های گذشته وجود داشته است و این یک مسأله «پنهانی نیست». وی با اشاره به حمله موشکی گسترده روز سه‌شنبه حکومت ایران به اسراییل خاطرنشان کرد، این تنها اسراییل نیست که دارد به گزینه‌های خود برای واکنش فکر می‌کند، بلکه آمریکا نیز چنین می‌کند».

کمپل به سخنان مقامات ارشد آمریکایی، از جمله جو بایدن رئیس‌جمهوری و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی او اشاره کرد که گفته‌اند حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسراییل عمیقاً غیرمسئولانه، تنش‌زا و خطرناک بود و به یک پاسخ نیاز است.

معاون وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد، مشورتهایی جریان دارد و همزمان می‌دانیم که منطقه روی لبه تیغ حرکت می‌کند و واشنگتن نگران افزایش درگیریهاست که می‌تواند نه تنها اسراییل، که منافع استراتژیک آمریکا را هم به خطر بیاندازد.

او با تأکید بر این‌که نگاه مستمر آمریکا ایجاد یک وقفه در درگیریها از سوی همه بازیگران است تا یک روند سازنده‌تر و یک راه رو به جلو پیش آید، گفت با این حال تصور شرایطی که جمهوری اسلامی، حزب‌الله و اسراییل همگی معتقد شوند فعلاً صلاح در این است که اسلحه‌های خود را زمین بگذارند، دشوار است. وی تصریح کرد، به‌طور خلاصه آمریکا و اسراییل طی چند روز آینده سعی می‌کنند دیدگاههای خود را تا جای ممکن با یکدیگر هم‌سو کنند.

پیش‌تر در روز چهارشنبه، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که از ایده حمله اسراییل به تأسیسات هسته‌یی در ایران، در واکنش به حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسراییل، حمایت نمی‌کند.
کمپل گفت آمریکا می‌داند که تهدیدها علیه اسراییل واقعی است و اقدامات آن برای مقابله با این تهدیدها مشروع است، اما هم‌زمان هر چه درگیریها بیشتر ادامه یابد، چالشها و ابهامات مربوط به آینده هم بیشتر می‌شود.

**

خبرگزاری فرانسه: حوثی های یمن مدعی حمله پهپادی به تل آویو شدند

شورشیان حوثی یمن که از حمایت ایران حمایت می‌شوند، روز پنجشنبه گفتند که حمله پهپادی به تل‌آویو انجام داده‌اند، اگرچه هیچ تایید مستقیمی از سوی مقامات اسرائیلی وجود ندارد. حوثی‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که با تعدادی پهپاد جافا یک هدف حیاتی را در منطقه جافا (تل آویو) در فلسطین اشغالی هدف قرار دادند. این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، زیرا پهپادها بدون اینکه دشمن قادر به مقابله یا سرنگونی آنها باشد، به اهداف خود رسیدند.

ارتش اسراییل بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد که یک هدف هوایی مشکوک را در طول شب در مرکز اسرائیل رهگیری کرده است.

رویترز سوم اکتبر:  نظامیان اسرائیلی می گویند که به ساختمان شهرداری بنت جبیل در جنوب لبنان حمله کرده و دست کم 15 عضو حزب الله را کشته اند

 - بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد محدودی پرواز را برای حمایت از شهروندان خود برای خروج از لبنان چارتر کرده است و توصیه خود را برای خروج فوری از کشور تکرار می کند.

- به گزارش تسنیم، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد، پس از اعمال محدودیت ها در روز سه شنبه و با شلیک موشک تهران به اسرائیل، پروازها از صبح پنجشنبه در ایران از سر گرفته شده است.

نیویورک تایمز :  پس از حمله موشکی، اسرائیل ممکن است آماده خطر جنگ همه جانبه با ایران باشد

ماهیت دقیق پاسخ اسراییل به دومین حمله موشکی ایران ممکن است تا بعد از «روش هاشانا(Rosh Hashana)»، تعطیلات سال نو یهودیان، که تا غروب روز جمعه ادامه دارد، مشخص نشود،

رویترز : دیپلمات ارشد آمریکایی گفت: ایالات متحده به دنبال همسویی مواضع با اسرائیل در پاسخ به ایران است

واشنگتن، ۲ اکتبر (رویترز) - روز چهارشنبه کرت کمبل (Kurt Campbell)، معاون وزیر خارجه ایالات متحده گفت دولت بایدن به دنبال همسویی موضع خود با اسرائیل در مورد هرگونه پاسخ احتمالی به حمله ایران است. اما همچنین به رسمیت می شناسد که خاورمیانه در لبه شمشیر است و تشدید تنش‌ها می‌تواند منافع اسرائیل و ایالات متحده را به خطر بیندازد.

کمپبل در یک رویداد مجازی که توسط اندیشکده کارنگی مستقر در واشنگتن برگزار شد، این دیدگاه ایالات متحده را تکرار کرد: آنچه تهران انجام داده است "عمیقاً غیرمسئولانه" بوده و باید یک پیام برگشتی وجود داشته باشد.

کمپبل گفت:من فکر می‌کنم که ما تشخیص می‌دهیم، همان‌قدر که یک واکنش باید مهم باشد، این درک وجود دارد که منطقه واقعا بر روی لبه شمشیر تعادل برقرار می‌کند و نگرانی‌های واقعی در مورد تشدید تنش‌ها حتی گسترده‌تر است. ، یا یک تداوم، نه فقط مبادله یک نوع جنگ منزوی، بلکه یک خصومت پایدارتر، که می تواند نه تنها اسرائیل، بلکه منافع استراتژیک ما را نیز به خطر بیندازد.

پس از شلیک بیش از 180 موشک از سوی ایران به اسرائیل در روز سه‌شنبه، که بزرگترین حمله تاریخ این کشور به اسرائیل است، خاورمیانه در آستانه یک جنگ منطقه‌ای قرار گرفته است، که باعث تعهد اورشلیم و واشنگتن برای ضربه سخت به تهران شد.

ارتش اسرائیل همچنین در مرز شمالی خود با گروه مسلح حزب الله مستقر در لبنان درگیر جنگ است.

روز چهارشنبه، هشت سرباز اسرائیلی کشته شدند. [این تلفات] مرگبارترین موردی که ارتش اسرائیل در سال گذشته در درگیری های منطقه مرزی بین اسرائیل و دشمن لبنانی تحت حمایت ایران متحمل شد، در جبهه لبنان متحمل شده است.

کمپبل ضمن صدور هشدار درباره ادامه درگیری با لبنان، گفت: حملات از لبنان به اسرائیل "بی ثبات کننده" بوده است.

کمپبل گفت: من فکر می کنم ما سعی کردیم بر حمایت خود از برخی از اقداماتی که اسرائیل انجام داده است تاکید کنیم. من فکر می کنم ما در مورد یک مجموعه عملیات زمینی گسترده یا قابل توجه در لبنان احتیاط پیشه کرده ایم

 -ارتش اسرائیل می گوید که رئیس دولت حماس در غزه را «حذف» کرده است

ارتش اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد که روحی مشتحا(Mushtaha)، رئیس دولت حماس در غزه را به همراه مقامات ارشد امنیتی شامل سامح السراج و سامی عوده در حملات ۳ ماه پیش «از بین برده است».

- ارتش اسرائیل می‌گوید که اعضای حماس، سامح السراج و سامی عوده را حذف کرده است

- ارتش اسرائیل حزب الله را به قاچاق اسلحه از سوریه از طریق گذرگاه مرزی مصنع(Masnaa) متهم می کند

آویخای آدرایی، سخنگوی ارتش اسراییل، روز پنجشنبه گروه حزب الله لبنان را به قاچاق سلاح از سوریه از طریق گذرگاه مرزی مصنع متهم کرد.

- حزب الله می گوید با تلاش نیروهای اسرائیلی برای پیشروی در مرز لبنان مقابله کرده است

بر اساس بیانیه‌ای که این گروه شبه‌نظامی منتشر کرد، حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه با تلاش نیروهای اسرائیلی برای پیشروی در میدان مرزی دروازه فاطمه (س) مقابله کرد.

-کشته شدن مجید دیوانی یک عضو ارشد سپاه در سوریه :

- رسانه های ایران می گویند که مشاور سپاه پاسداران ایران بر اثر جراحات در حمله اسرائیل به دمشق جان خود را از دست داده است

به گزارش شبکه خبری دانشجویی ایران روز پنجشنبه، یکی از مشاوران سپاه پاسداران بر اثر جراحات وارده در حمله هوایی اسراییل به دمشق پایتخت سوریه در روز دوشنبه جان خود را از دست داد.

این منبع بدون ارائه جزئیات بیشتر، مشاور را مجید دیوانی معرفی کرد.

**

سباستین فیشر سخنگوی وزارت خارجه – بریفینگ  درباره ایران وجنگ در خاورمیانه : 

بریفینگ روزانه دولت آلمان  

پرسش: بله، سوال در مورد ایران است و این سؤال که آیا بررسی هایی در مورد تشدید تحریم ها در سطح ملی یا بین المللی وجود دارد و همچنین این جنبه که آیا امکان اجرایی شدن این مکانیسم به اصطلاح ماشه وجود خواهد داشت یا اینکه این امکان وجود ندارد زیرا ارتباط مستقیمی با توافق هسته ای ندارد؟

آقای سباستین فیشر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان: بله، پس شاید اقداماتی که ما انجام داده ایم، را توضیح بدهم. ما امروز سفیر ایران را احضار کردیم، او خارج از شهر بود، کاردارش حاضر شد و بار دیگر به صراحت اعلام کردیم که حمله مستقیم ایران به خاک اسرائیل را به شدت محکوم می کنیم و این حمله غیر قابل توجیه است. و از ایران خواسته ایم از حملات بیشتر، از جمله از طریق متحدانش، خودداری کند.

این را پیش از پاسخ به سوال شما گفتم، تا آنجا که به تحریم های بیشتر مربوط می شود، احتمالاً می دانید که ما یک جعبه ابزار کامل از اقدامات داریم که اکنون با شرکای اروپایی و بین المللی خود به بررسی آنها خواهیم پرداخت. مطمئناً موضوعی در ملاقات ویدیو کنفرانسی کشورهای پنج جانبه خواهد بود که وزرای خارجه آمریکا، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان امروز بعدازظهر در آن شرکت خواهند کرد. می‌دانید که ما به‌عنوان دولت فدرال در ماه‌های اخیر با وجود برخی مقاومت ها در سطح اتحادیه اروپا به‌شدت برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران تلاش کرده‌ایم. این البته با توجه به تشدید تنش در منطقه است.

الان ایران به طور گسترده با موشک به اسرائیل حمله کرده است و ما متقاعد شده ایم که اتحادیه اروپا باید به این موضوع پاسخ دهد. اما همانطور که گفتم، این فقط در دست دولت فدرال نیست، بلکه قطعاً در دست اتحادیه اروپا است. و ما اکنون در این مورد با شرکای خود در بروکسل صحبت خواهیم کرد.

پرسش: همچنین بررسی هایی در مورد طبقه بندی سپاه پاسداران به عنوان گروه تروریستی وجود داشت. موضع دولت فدرال در این مورد چیست؟

آقای سباستین فیشر: موضع دولت فدرال روشن و بدون تغییر است. ما حامی قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست رژیم تحریم های ضد تروریسم اتحادیه اروپا هستیم و همچنین با شرکای خود از این امر دفاع می کنیم.

پرسش: پاسخ به موضوع فعال کردن مکانیسم ماشه چیست؟

آقای سباستین فیشر: فکر کنم مکانیسم ماشه در واقع به برجام مربوط می شود. این طیفی از پاسخ‌های احتمالی را تحت برجام فراهم می‌کند، از جمله مواردی مانند فعال کردن مکانیسم حل اختلاف. و این به این معنا به اینجا مربوط نمی شود. و باید با شرکای ما در برجام نیز با دقت بسیار مورد بررسی قرار گیرد.

پرسش: آقای هبستریت، آیا دولت فدرال از این حملات وحشتناک ایران غافلگیر شده بود؟ چون آمریکایی ها از قبل از سوی ایران مطلع شده بودند، بنابراین می توان حدس زد که تا حدودی هماهنگ شده است. آیا ایران از قبل با دولت فدرال یا اتحادیه اروپا نیز تبادل نظر کرده است؟

استفن هبستریت، سخنگوی دولت فدرال: من نمی توانم تمام آنچه را که در سؤال خود می گویید تأیید کنم. اما می‌توانم به شما بگویم که به دلیل همکاری نزدیکی که با شرکای غربی‌مان داریم، هشدارهایی وجود داشت که ما هم از آن آگاه بودیم، بله.

پرسش: شما چگونه تعبیر می کنید که دشمن اسرائیل از قبل به متحدان اسرائیل اطلاع می دهد؟ پس چرا هر ایرانی این کار را می کند؟

استفن هبستریت: نمی دانم که آیا این سوال مهم ترین سوال در این زمینه است یا نه. سوال این است که چرا ایران با چند صد موشک به اسرائیل حمله می کند؟ و این چیزی است که ما به شدیدترین وجه ممکن محکوم کرده ایم. صدراعظم امروز به تفصیل صحبت کرد و وزیر خارجه فدرال نیز به تفصیل در این باره اظهار نظر کرد. و این وضعیتی است که در آن خطر تشدید بیشتر در شرایطی که در حال حاضر به شدت متشنج است، وجود دارد. و ما باید هر کاری که می توانیم برای جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه انجام دهیم. خوشحال می شوم هر گونه گمانه زنی یا تفسیر دیگری را در مورد نحوه قضاوت در مورد کدام رفتار را به شما واگذار می کنم. من فقط می خواهم به این نکته اشاره کنم که ما در مورد تحولات بسیار نگران هستیم و مانند همه دست اندرکاران در جهت راه حل دیپلماتیک کار می کنیم. امروز بعدازظهر بین سران دولت ها و کشورهای گروه هفت در مورد این موضوع بحث و گفتگو خواهد شد و آنها نیز مجدداً در مورد آن با یکدیگر بحث خواهند کرد. و شاید بعد از آن چیز بیشتری بدانیم.

**

تایمز اسرائیل : لاپید خواستار پاسخ «سخت» به حمله ایران شد: «اسرائیل پیروز خواهد شد»

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون خواستار پاسخ «سخت» به حمله موشکی بالستیک دیشب ایران شد.

وی در بیانیه ای می گوید: «چیزی وجود دارد که باید برای دشمنان ما روشن باشد: اسرائیل پیروز خواهد شد.»

نخست‌وزیر سابق ادامه می‌دهد: «با توانایی‌های نظامی، صنایع دفاعی‌مان، حمایت متحدانمان و به‌ویژه قدرت باورنکردنی مردممان، ما می‌دانیم که حتی وقتی هزینه‌ها بالا باشد، پیروز خواهیم شد.»

او می‌گوید که تهران برای حمله دیشب بهای قابل توجه و سنگینی خواهد پرداخت. تهران می داند که اسرائیل در حال آمدن است. پاسخ باید سخت باشد و باید پیامی صریح به محور ترور در سوریه، عراق، یمن، لبنان، غزه و در خود ایران ارسال کند.

لاپید همچنین خواستار یک استراتژی منطقه ای است که برای ایجاد تغییر در منطقه طراحی شده است.

**

بلومبرگ : بایدن به دنبال جلوگیری از حمله اسرائیل به سایت های هسته ای ایران است

در حالی که کشورهای گروه هفت به دنبال خنثی کردن درگیری فزاینده‌ای هستند که تهدید آنرا دارد که آمریکا را حتی عمیق‌تر به داخل خود بکشد، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، گفته است که اسرائیل باید از حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران به تلافی رگبار موشکی این هفته خودداری کند.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا از چنین پاسخی که برخی از سیاستمداران اسرائیلی خواستار آن هستند حمایت می کند، پاسخ داد: «پاسخ منفی است». او گفت که قرار است با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل صحبت کند و گروه 7 بیانیه ای را در تلاش برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها و همزمان اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران، برنامه ریزی کرده است.

بایدن گفت: «همه هفت نفر ما موافقیم که آنها حق پاسخ دادن دارند، اما باید پاسخ متناسب باشد.»

این اظهارات نشان دهنده تلاش جدید ایالات متحده برای مهار اسرائیل است، چیزی که اغلب در تقریبا یک سال درگیری نظامی نتوانسته است به آن دست یابد. اسرائیل درخواست های واشنگتن برای آتش بس در نوار غزه را رد کرده است و روز چهارشنبه به رغم فشارهای آمریکا برای کاهش تنش در این جبهه، حمله زمینی به حزب الله در جنوب لبنان را ادامه داد.

در حالی که ارزیابی‌های اولیه از حمله ایران در روز سه‌شنبه، که در آن حدود 200 موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرد، به دست آمد، احتمال کاهش درگیری حتی دور از دسترس‌تر به نظر می‌رسید.

دولت نتانیاهو - همراه با دیگر رهبران اسرائیل - ایران را تهدید به انتقام‌جویی کرده است. یایر لاپید، یکی از رهبران اپوزیسیون اسرائیل و نخست‌وزیر سابق، گفت که ایران باید بهای «ممکن و سنگینی» بپردازد، در حالی که نفتالی بنت، یکی از رقبای نتانیاهو، از اسرائیل خواسته بود «برنامه هسته‌ای ایران و تأسیسات انرژی مرکزی آن را نابود کند.» این فراخوانها نشان می‌دهد که چگونه پویایی از آوریل ، زمانی که اسرائیل به یک رگبار موشکی کوچک‌تر ایران با حمله محدود به یک پایگاه هوایی که خسارت کمی به بار آورد، پاسخ داد، تغییر کرده است. گزینه های دیگر شامل هدف قرار دادن زیرساخت های نفتی یا پایگاه های نظامی اعضای اوپک بود. به طور بالقوه شدیدترین سناریو حمله به تاسیسات هسته ای این کشور خواهد بود. ...

تهیه وتنظیم :توسط آکایلا گاردنر، هنری مایر و ماریسا نیومن

🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍