۱۴۰۳ مهر ۱۲, پنجشنبه

نبرد خلق - فراسوی خبر- سیاست موشک پرانی؛ کور در استراتژی خانمانسوز رژیم آخوندی : منصور امان


     نبرد خلق - فراسوی خبر-  سیاست موشک پرانی؛ کور در استراتژی  خانمانسوز رژیم آخوندی : منصور امان

در همان حال که موشکهای پرتاب شده از سوی ج.ا برای دقایقی آسمان اسراییل را اشغال کرد، روی سطح سخت بازی اما حتی اندکی زمین را نتوانست از آن خود بکند. برعکس، حاکمان شرور و در تنگنای ج.ا گردونه مرگ و ویرانی ای را هُل دادند که بنیامین نتانیاهو می راند و به زیان آنها در حرکت است. به سختی می توان پنداشت که اسراییل کارت دعوت آخوند خامنه ای و پاسدارانش را بی پاسُخ بگذارد،

همانگونه که دعوتنامه ۷ اکتبر حماس را بی پاسُخ نگذاشت و با آغوش باز به استقبال آن رفت. شبیخون حماس یک فُرصت طلایی برای راست گرایان و بُنیادگرایان اسراییلی بود تا نخُست، ایده تشکیل دولت فلسطینی را از صورت مساله بُحران خاورمیانه پاک کنند و سپس، با حمله همه جانبه نظامی به رویارویی با تهدیدات موجود در اطراف مرزها و فرای آن بروند؛ امری که گُشایش جبهه های جنگ در غزه، کرانه باختری، لُبنان، سوریه و سرآخر ایران را استراتژی خود داشت.

حماس و حزب الله به این استراتژی خدمت شایانی کردند، وضعیت فاجعه بار غزه، کرانه باختری و در همین مسیر لُبنان، حاصل چنین سیاستی است. حاکمان ج.ا اگر چه به شدت با وسواس به مساله بقای خود بر تخت ثروت و قُدرت برخورد می کنند، اما از آنجا که از یکطرف سرمایه خود را روی این قُمار گذاشته اند و از طرف دیگر، از فهم بازی در کُلیت خود عاجزند، گاه با شتاب و گاه آهسته در سراشیبی جنگ درحرکتند.

حملات موشکی آنها می تواند نمایشی باشد یا خسارتی در بر نداشته باشد. حتی می تواند با طرفهای خارجی هماهنگ شده باشد، اما این کُرنشها به راستی تغییری در روند حاکم بر رویدادها نمی دهد. چشم انداز رویدادها را این فاکتور ترسیم نمی کند که ج.ا با چه درجه احتیاط و فاصله ای در بُحران کنونی مُداخله می کند؛ تعیین کننده آن است که اسراییل چه در سر دارد. حاکمان کوته بین ج.ا چارچوبی که موشک پرانی شان زیر قواعد آن صورت می گیرد را یا نمی بینند یا نمی خواهند ببینند. منطق آنها به همان اندازه که ساده لوحانه است، برای کشور و مردُمان آن مُضر و خطرناک است.

دستگاه حاکم به راستی گمان می کند می تواند در گرماگرم تلاش همه جانبه اسراییل برای گُسترش جنگ، با هدف نمایش و حفظ حیثیت خود چند موشک پرتاب کند، سپس کنار نشسته و موضوع را تمام شده اعلام کرده و از اسراییل بخواهد او هم همین تلقی را داشته باشد. حسن نصرالله هم گُمان می کرد موشک پرانی اش به شُمال اسراییل یک بازی دوطرفه با رعایت حال طرفها و خط قرمزهای آنهاست.

پاسُخ اسراییل به حمله موشکی روز سه شنبه و واکُنش احتمالی ج.ا هنوز پرده آخر این نمایش وحشت نیست. بدکرداریهای سلسله وار آخوند علی خامنه ای و همدستان تبهکارش، ایران را نه در بر درگاه جنگ، بلکه به میانه آن سوق داده است. آنچه که در انتهای تونل فلاکت و ویرانی استبداد مذهبی به چشم می خورد، برق انفجار یک جنگ خانمانسوز است.



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍