۱۴۰۳ مهر ۱۱, چهارشنبه

پولیتکو مونت کورتو : سخنرانی مریم رجوی رئیس جمهور در کنفرانس نه به اعدام در ایران

                  پولیتکو مونت کورتو : سخنرانی مریم رجوی رئیس جمهور در کنفرانس نه به اعدام در ایران 


اعضای محترم پارلمان و سنای ایتالیا ، دوستان عزیز،  من به شما از سوی مردم ایران که برای آزادی و دموکراسی مبارزه می کنند صمیمانه سلام می کنم و من از شما برای اقداماتی که در جهت حمایت و حمایت از کمپین "نه به اعدام " برداشته اید، بی نهایت سپاسگزارم. اقداماتی که رژیم تئوکراتیک را که رکورددار اعدام نسبت به جمعیت در جهان است، به چالش می کشد.

پنج روز پیش، همزمان با سالگرد قیام 2022، زندانیان سیاسی فعال محبوس در زندان قزل حصار در بیانیه ای برای نجات جان 3 زندانی دیگر هوادار مجاهدین که همزمان توسط وزارت دادگستری رژیم ایران به اعدام محکوم شده بودند، از آزادی خواهان سراسر جهان درخواست کمک کردند.

34 هفته است که زندانیان سیاسی در بیش از 20 زندان ایران هر سه شنبه هفته دست به اعتصاب غذا می زنند.

بیانیه های شجاعانه آنها که در زندان های شکنجه و مرگ نوشته شده است، صدای مردمی است که می جنگند و تصمیم به مقاومت و غلبه بر رژیم اعدام و نسل کشی گرفته اند.

رژیم از طریق اعدام بقا می یابد. خامنه ای رهبر نظام قدرت خود را در دریای خون 30 هزار زندانی سیاسی مقتول در کشتار 87 بنا نهاد.

بر اساس گزارش‌های سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری، خامنه‌ای در 35 سال حکومت خود تاکنون ده‌ها هزار نفر را در میادین عمومی یا شکنجه‌گاه‌ها از بین برده است.

در مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن پزشکیان رئیس جمهور جدید رژیم ، دست کم 180 نفر اعدام شدند.

در قلمرو دیکتاتوری مذهبی، اعدام صرفاً اعمال مجازات اعدام نیست، بلکه راهبردی برای بقای یک رژیم نامشروع است.

خامنه ای میزان سرکوب، وحشت و کنترل جامعه را به میزان یک اعدام در هر سه ساعت تنظیم می کند.

در 4 دهه گذشته اعدام‌ها بدون تبعیض قومیتی بر تمامی مخالفان سیاسی اعم از کردها، بلوچ‌ها، ترکمن‌ها، ایرانی‌های عرب و کرد، سنی‌ها، بهایی‌ها، دانشجویان، دانش‌آموزان دبیرستانی، شاعران، روشنفکران، حقوقدانان و حتی اقوام تأثیر گذاشته است. حتی نوجوانان، و سالمندان و زنان باردار از کشتار سازمان یافته و برنامه ریزی شده توسط جلادان رژیم مصون نمانده اند.

در دو سال اخیر، گروه های کرد ایرانی که به کردستان عراق پناهنده شده اند، به ویژه مورد هدف اقدامات غیرانسانی قرار گرفته اند.

وزارت دادگستری خامنه‌ای یک ماشین اعدام است. اگر متوقف شود کل رژیم را از هم می‌پاشد و آن روز دور نیست.، مقاومت و شورشی که علی‌رغم سرکوب و موج اعدام‌ها شکل گرفته است به اندازه کافی قوی است و ظرفیت سرنگونی نظام آخوندی را دارد.

امید مقاومت ما به ایرانی رهایی از دیکتاتوری مذهبی است

لغو مجازات اعدام.

سرکوب مردمی که مصمم به تغییر هستند اکنون یک عمل شکست خورده است. انکار درخواست‌های مردم ما که با میل عمیق به تغییر دموکراتیک در جامعه و کشور متحرک است، آرمان‌ خواهان است.

مشکلات جدی اقتصادی و اجتماعی-فرهنگی تنها با آزادی، دموکراسی، برابری و عدالت قابل حل است.

و بر اساس طرح و برنامه شورای ملی مقاومت ایران، به جای قدرت قانونی ناشی از مجازات اعدام، به قوه قضاییه مدرن و مستقلی نیاز است که به اصل برائت، حق دفاع و دادرسی عادلانه و الغای شریعت احترام بگذارد.

دوستان عزیز

مبارزه برای تعلیق مجازات اعدام که توسط مقاومت در ایران در خارج از کشور طراحی شده است، عنصر اساسی مبارزه ایرانیان برای سرنگونی رژیم است.

مصونیت مقامات رژیم که از سوی غرب به آنها داده شده است، اکنون چندین دهه است که ادامه دارد. کمپین لغو حکم اعدام با هدف فراهم کردن امکان مشاهده اقدامات دولت های متبوع خود برای ملت های مختلف غربی متولد شد. از منظری متفاوت در رابطه با حکومتی که مخالفانش را اعدام می کند است.

در عین حال (این کمپین) در خدمت ایجاد انگیزه در مردم برای تضمین گسترش بیشتر اعتراضات در داخل ایران و دگرگونی است.

مهم ترین سلاح رژیم برای حفظ قدرت، یعنی اعدام در واقع پاشنه آشیل آن است.

دوستان عزیز

توقف مجازات اعدام نیتجه دادخواهی خون [شهدای] دهه ۶۰، نسل کشی ۱۳۶۷، کشتار قیم کنندگان شهر قزوین در سال 1994 تا کشته شدن 1500 جوان و نوجوان در قیام 2019 و 750 نفر دیگر در قیام در سال ۲۰۲۲ است.

آخرین گزارش فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور ایران، حقایق پنهانی را که تاکنون در مورد پاکسازی قومی از اوایل دهه 1980 توسط رژیم صورت گرفته است، منعکس می کند، او تصریح می کند که حذف خودسرانه مخالفان سیاسی در سال های ۶۰ و ۶۱ و نسل کشی رخ داده است. قتل عام ۱۳۶۷ هرگز مورد بازخواست قرار نگرفت و مسئولین بدون مجازات ماندند.

این گزارش بر وجود سرنخ‌ها، اسناد و مدارک مهم و شواهدی تاکید می‌کند که کشتار دسته جمعی، شکنجه و سایر اعمال غیرانسانی علیه اعضای سازمان مجاهدین را تأیید می‌کند که از دهه ۶۰ آغاز شد و به عنوان پاکسازی قومی به عنوان جنایت علیه بشریت تعریف شده است. ، همچنان ادامه دارد.

من از طرف مقاومت مردم ایران - از سازمان ملل - از مجامع بین المللی مدافع حقوق بشر و دولت های همه کشورها دعوت می کنم تا علیه اعدام زندانیان و کشتار اغتشاشگران بسیج شوند.

بنابراین:

1- ما از دولت ها می خواهیم تا روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با این رژیم به توقف اعدام و شکنجه مشروط کنند.

2- ما از مراجع ذی صلاح این کشورها می خواهیم برای جنایت علیه بشریت حکم بازداشت بین المللی علیه خامنه ای و سایر اعضای رژیم را که در قوانین بین المللی پیش بینی شده است صادر کنند.

3- ما از سازمان ملل و کشورهای عضو آن می‌خواهیم تا رژیم را وادار به پذیرش فرستادن یک کمیسیون بین‌المللی تحقیقات برای بازدید از زندان‌ها و وضعیت هزاران زندانی در انتظار اعدام کنند. در پایان از حمایت و تعهد شما که ما را همراهی می کنید تشکر می کنم.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍