۱۴۰۳ مهر ۱۱, چهارشنبه

حضر موت یمن : در سلسله عملیاتی ، کانونهای شورشی مجاهدین مراکز سرکوبگر رژیم ایران در تهران و تعدادی از شهرهای ایران را هدف قرار دادند



حضر موت یمن : در سلسله  عملیاتی ،  کانونهای شورشی مجاهدین  مراکز سرکوبگر رژیم ایران در تهران و تعدادی از شهرهای ایران را هدف قرار دادند

روز یکشنبه، 29 سپتامبر 2024، کانونهای شورشی در ایران مجموعه ای از 23 عملیات بر علیه مراکز و نمادهای رژیم در نقاط مختلف ایران انجام دادند. این حملات همزمان با دومین سالگرد کشتار "جمعه خونین" در زاهدان به اجرا در آمد. در جمعه خونین روز 30 سپتامبر 2022 نیروهای رژیم به سوی معترضان آتش گشودند.

طبق گزارشی از شورای ملی مقاومت ایران (NCRI)با این عملیات‌های هماهنگ، مقرهای رژیم در شهرهایی مانند زاهدان، ایرانشهر، بم، کرمان، تهران، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، ارومیه، یزد، خرم‌آباد، مرند، سبزوار، رضوانشهر و خدابنده هدف قرار گرفتند.

این عملیات‌ها بعنوان اقدامی تلافی‌جویانه بخاطر کشتار بیش از 110 غیرنظامی بی‌گناه در جریان اعتراضات2022 که بیشتر آن‌ها نمازگزار بودند، توصیف شدند. شورای ملی مقاومت ایران اظهار داشت: "کانونهای شورشی با مجموعه‌ای از انفجار، مراکزنظامی رژیم را هدف قرار دادند و تعهد خود به پایان دادن به دیکتاتوری دینی را نشان دادند."

از جمله حملات برجسته انجام شده، انفجارهای سازمان تبلیغات اسلامی و ساختمان شهرداری منطقه 2 زاهدان و همچنین حمله‌ به مقر بسیج سپاه در کرمان و حمله دیگری به یک دفتر دولتی در بم بود.

روز جمعه، 27 سپتامبر 2024، پیش از این عملیات‌ها، جوانان در زاهدان با سر دادن شعارهایی مانند "قسم به خون یارانمان، ایستاده ایم تا پایان"، بار دیگر برعهد خود با شهدای جمعه خونین پای فشردند و در مناطق مختلف شهر بنرها و پوسترهایی نصب کردند که عزم آن‌ها برای ادامه مبارزه علیه رژیم را به نمایش میگذاشت. بسیاری از این شعارها منجمله "از زاهدان تا تهران، جانم فدای ایران" و "پیام شهدای جمعه خونین: آتش جواب آتش“ ، پیام همبستگی و رزم داشت.

کشتار 30 سپتامبر 2022 یکی از خونین‌ترین حوادث در تاریخ معاصر ایران است و نیروهای سپاه پاسداران، به دستور رژیم، به سوی معترضان که پس از نماز جمعه در زاهدان تجمع کرده بودند، آتش گشودند و بیش از 110 نفر از جمله کودکان و نوجوانان را به قتل رساندند.

سازمان عفو بین‌الملل گزارش داد که نیروهای امنیتی به‌عمد به غیرنظامیان شلیک کردند که این موضوع خشم عمومی را افزایش داده و اعتراضات را بیشتر دامن زد.

در طی دو سال گذشته، زاهدان به نمادی از مقاومت تبدیل شده است و مردم تقریباً هر جمعه تظاهراتی را به‌منظور بزرگداشت یاد قربانیان برگزار و خواستار عدالت می‌شوند و رژیم در پاسخ به این اعتراضات با بازداشت‌های خودسرانه شکنجه و اعدام زندانیان بلوچ، سرکوب‌ را تشدید کرده است. سازمان‌های حقوق بشری به‌ویژه نسبت به سرکوب سوخت بران بلوچ و تخریب خانه‌های مردم در منطقه واکنش نشان داده و این اقدامات را محکوم کرده‌اند.

مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، در مورد کشتار نماز گزاران زهدان گفت: "قلب‌های ایرانیان در سراسر کشور پر از خشم است. اراده قیام صد برابر قوی‌تر شده و رژیم وحشی ولایت فقیه یک میخ دیگر بر تابوت خود کوبیده است." رجوی تأکید کرد ”که وحدت میان مردم ستمدیده سیستان و بلوچستان و سایر مناطق، از کردستان تا تهران، علامت اینستکه سرنگونی رژیم نزدیک است“. با افزایش تنش‌ها، مردم زاهدان و سایر شهرهای ایران همچنان در حال مبارزه هستند و به تلاش خود برای آزادی و سرنگونی رژیم ادامه می‌دهند.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍